Проблем с оборотомера

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Заключено
Милен

Проблем с оборотомера

Мнение от Милен »

Колеги помагайте.
Лятото като минах през една голяма локва и оборотомера както си беше на 2000 оборота скочи на 4000 и след като дадох газ вместо нагоре взе да слиза надолу.
От тогава оборотомера ми лъже, в смисъл показва повече и стрелката блуждае. При включване на ел.онсуматор стрелката скача с около 1000 оборота нагоре и в същото време си блуждае.
Направило ми е впечатление че като покарам повече(примерно 2-3 часа) започва да отчита вярно. Мисля че има връзка със заредеността на акумулатора но не съм сигурен
Колата е Ford Orion 1,6 карбуратор(с клима ако това има значение).
Моля дайте съвет къде да търся причината.
jojo84

Мнение от jojo84 »

може да е от много нещя трябва да отидеш на диагностика да видат какво е?? така неможе да се каже
Breyton

Мнение от Breyton »

Може да имаш някъде слаб контакт.Виж буксата отзад на таблото и кабела който идва от бобината.
Милен

Мнение от Милен »

Breyton написа:Може да имаш някъде слаб контакт.Виж буксата отзад на таблото и кабела който идва от бобината.
Ми то при мен са 2 бубини и нямам дистрибуторна капачка, а всяка бубина подава искра на 2 свещи, така че незнам кой кабел да гледам.
А за таблото може да го проверя, но се съмнявам че ще е от та.
Markony

Мнение от Markony »

Милен написа:
Breyton написа:Може да имаш някъде слаб контакт.Виж буксата отзад на таблото и кабела който идва от бобината.
Ми то при мен са 2 бубини и нямам дистрибуторна капачка, а всяка бубина подава искра на 2 свещи, така че незнам кой кабел да гледам.
А за таблото може да го проверя, но се съмнявам че ще е от та.
Желателно е да се вклю4и контролен оборотомер към бобината,за да се провери дали няма паразитни пикове..при нарушена изолация.Ако няма съмнения в бобината се сваля таблото,разглобява се,Оборотомера е електромеханичен възел с 2 намотки...проверява се за прекъсвания и студени спойки,както и за механи4ни проблеми.
Заключено