2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от nik7dob »

Така.... откъде да започна... казуса колеги е следния: Kia carnival 2003 годинал, 2.9 CRDI двигател.През определен случаен период от време,колата записва грешка 0100 Air mass flow control, parameter in lower limit.Статусът е intermitent.На пръв поглед набеждава едва ли не дроселната клапа,само че такава няма,няма и вихрови клапи.След като запише тази грешка,колата влиза в сервизен режим и повече от 3000 оборота не може да вдигне.Турбото няма управление от ЕКУ-то,ограничава се само по механичен път.На човека 4-5 пъти му трия грешки за да може да я кара колата и накрая като имаше възможност я остави,прегледах кабели на дебитомер,входящия колектор,карах колата,гледах живи данни - всичко в норми.Това което не работи е EGR - въобще не стига вакум до клапана,а също е и блокирал.Последния път като трих грешки имаше и грешка за 4 дюза: 0203 Cylinder 4 injector drive, parameter in lower limit.Не си спомням обаче дали предишните пъти я имаше.По съм склонен да вярвам,че влиза в аварийния режим заради дюзата,но знам ли... нека някой с опит с този мотор сподели мнение.Благодаря :)
KLESHTITE
КОЛЕГА
Мнения: 585
Регистриран на: Съб Сеп 26, 2009 4:51 am
Местоположение: Sofia ovcha kupel 2

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от KLESHTITE »

ЕГРа в какво положение е блокирал какви са стоиностите на дебитомера на празен ход и натоварена според мен от ЕГРа е проблема дебитомера изми ли го?
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от ogromnii »

И аз мисля че е възможно да е от егр-а, при натоварен двигател и неработещ егр през дебитомера минава количество различно от това ако егр е отворен
andromeda
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Фев 15, 2008 1:07 am

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от andromeda »

[Това което не работи е EGR ]





мисля че след като го оправиш. проблема с дебитомера щте бъде решен
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от nik7dob »

Така.... благодаря колеги за отговорите,публиката е единодушна :) .Човекът го пуснах да си ходи с изключен дебитомер (глупаво и ламерско,но това е начин да се стигне до истината) колата си работи съвсем нормално,разбира се с грешки за дебитомер и intake air temperature.ще покара известно време така и ще видим дали ще се стигне до същия проблем.Този опит ще покаже дали загубата на мощност е от дебитомера или дюзата.Не съм свалял ЕГР,уж е заял в затворено положение но не мога да съм сигурен.Не съм и мил дебитомер,но е взет друг и пробвано с него - човека казва,че с новия го прави по-често проблема.И сега - чакаме седмица две :)
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от rudoni »

Аз залагам на вакуум!Оправял съм такъв проблем с такава грешка на Фиат JTD. В първия момент се запитах каква дросел клапа? Но после си казах -от къде се управлявя въздуха ?От турбото !А турбото кой го управлява ?Вакуум през клапан! И така до изваден тръбопровод.Грешките не винаги са повредите!Успех!
С нами Бог!

0886 224486
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от nik7dob »

Има логика,колега.Тук вакум няма,а налягане.Westgate-а е мехче,но не го дърпа вакум,а го бута налягане.Изходът на мех-а е вързан след турбината и когато вдигне над определено налягане,затваря турбината,простичко казано турбото се саморегулира.
това е лог на един от първите пъти когато чистих грешките:

Diesel (KJ - Delphi - 2,9 L CRDI - MT/AT)
DTC Description

1611 - Anti theft transponder key, transponder data corrupted
- Intermittent

0203 - Cylinder 4 injector drive, parameter in lower limit
- Permanent

0100 - Air mass flow control, parameter in lower limit
- Intermittent

1613 - Anti theft tool communication / SMARTRA, invalid data SMARTRA->ECU
- Intermittent
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от ivanovbg »

Що ли си мисля че 0203 е 3-та дюза? Прегледай буксата, кабелите.

Колкото до 0100 - дебитомера мери ли го с осцилоскоп?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от rangel1 »

Незнам с кво го четеш но направи крастосан тест и с други софтчета защото в момета си на върбите качен и с откачения дебитомер софта дето ползваш може да те качи по високо :idea: (поне това возило би трябвало да работи с дозина обдита за контролно).
Иначе и аз залагам на егр за сервиза а инжекторната е интересна защото ако кода е правилен открих няколко интерпретаци които се говорят за електрически проблем в ижектор 3 и при това че грешката е постоянна как триеш и върви известно време :roll:
Интересна кръстословица дано да чуем решението че вече няма логични неща май :idea:
presko79
КОЛЕГА
Мнения: 528
Регистриран на: Пон Мар 02, 2009 9:08 pm
Местоположение: gabrovo

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от presko79 »

rangel1 написа:Незнам с кво го четеш но направи крастосан тест и с други софтчета защото в момета си на върбите качен и с откачения дебитомер софта дето ползваш може да те качи по високо :idea: (поне това возило би трябвало да работи с дозина обдита за контролно).
Иначе и аз залагам на егр за сервиза а инжекторната е интересна защото ако кода е правилен открих няколко интерпретаци които се говорят за електрически проблем в ижектор 3 и при това че грешката е постоянна как триеш и върви известно време :roll:
Интересна кръстословица дано да чуем решението че вече няма логични неща май :idea:
Тъкмо това щях да кажа ,как с изключен дебитомер ще върви.Имам досег с тоя мотор и при скапан дебитомер и ли откачена букса направо окуцява.Диагностиката дали го чете правилно ?
Грешката 0203 е за 3-ти инжектор
Бензина е за измиване на дизелови части.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от ivanovbg »

С неработещ дебитомер и спукан уестгейт може и да върви що годе.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от rudoni »

"]Има логика,колега.Тук вакум няма,а налягане.Westgate-а е мехче,но не го дърпа вакум,а го бута налягане.Изходът на мех-а е вързан след турбината и когато вдигне над определено налягане,затваря турбината,простичко казано турбото се саморегулира.
Това за бай паса на нагнетателната турбина е ясно ! Ти видя ли го с очите си ,че лоста се задвижва ?Че механиката работи?Че бута ?Защото MAF отчита точно това-какво минава през турбината и след нея.С коя турбина е - с уест гейт или с изменяем профил?да няма спукан интер кулер или тръбопровод?На живи какво показва?
Брал съм ядове със спукан интеркулер прерязан от една пластмаса опряла в него и прерязала една тръбичка само. :mrgreen:
С нами Бог!

0886 224486
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от nik7dob »

Логът е от първия път когато я четох и тогава не се задълбочих.Клиентът просто искаше да му се изтрият грешките за да тръгне колата (и преди си ги е триел някъде).Не съм видял с очите си дали есе движи westgate-а,не съм и видял дали е с геометрия или не (да знам,пропуски).Само понякога (intermitent) се проявява проблема,това е ясно.Колкото до спукания кулер,имал съм същия случай с Волво S60 D5 (тези волва ми взеха здравенцето) там беше също спукан кулера,но по такъв начин,че пропуск няма,едва когато стигне до определено ниво налягането се отпушва и издъхва,естествено колата умираше.
Тук явно софта погрешно интерпретира грешката за 4 цилиндър и наистина да ме качва на върбите,но с откачен дебитомер си казва истината - че няма маф и входящ температурен.Ами колеги казах какво съм направил,сега чакаме да се обади клиента в рамките на седмица две и да сподели дали го има или не проблема.Ако го няма,така с откачен дебитомер,значи няма да е от дюзата,а въздуха и ще се разглобява и чисти всичко наред: EGR,турбина...
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от gt40 »

То с турбо пътищата са си загадки. Имах случай с Мазда 6 2005 2.0Д турбо никакви грешки, пали на пушка, върви, но след 2500 попушва и вдигнала разхода стабилно за последните 1200 км с 2 литра. Няма аварийни режими, на лаиф данни след духване на турбо каточели завишени стойности на дебитомер.
Оказа се пукнатина в едното казанче на интерколера, явно достатъчно малка да отчете грешка дебитомер, а само да завиши допустимо данните.
Поздрави
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Мнение от nik7dob »

Нещо съвсем простичко,може да те вкара в размисли задълго.Поздрави
Публикувай отговор