на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от nik7dob »

Казусът,колеги: Волво S80 бензинов двулитров турбомотор.След посещение в няколко сервиза и всякакви интервенци проблема си остава,а той се изразява в мноооооого трудно палене сутрин.Въртиш като луд докато реши да захапе (поне има здрав акумулатор).После през деня пак пали доста трудно,но с една идея по-добре.Набива грешка за датчик на хол на коляновия.Датчик сменен,сменен и горен датчик.Сменени букси ( и на компютъра дори).Всеки изказва съмнения за компютър (вече е презапоен) проблема си остава.Днес гледах на осцилоскопа - сигнала няма нищо общо от това в толеранса,като амплитуда и форма.Маси и захранвания проверени.На стартер много мъчно палене,на дръпване - от раз.Акумулатора е силен и върти яко.на живи данни 160 оборота.Нещо което забравих:като въртиш понякога оборотомера не помръдва,нормалното е на около 400 оборота на таблото и от време на време прескача до 2000-3000 на пикове.Бендикса не е много наред и от време на време "се разцепва" от маховика и върти свободно,в този момент оборотомера шари - 2000 3000 оборота.Утре ще закача стартера на отделен акумулатор да видим дали ще запали.Някакви идеи,преди да се скача в боя с друго ЕКУ?
karamilev
КОЛЕГА
Мнения: 194
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 6:03 pm
Местоположение: Варна

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от karamilev »

Гледал ли си сигнала след като запали,или само на стартер,това ми прилича на немастен датчик(ако има реглаж) или проблем със зъбите на маховика.Защо набеждаваш компа при положение че сигнала който получава казваш че не е както трябва?
Докато една жена мълчи не я прекъсвай!
galin
КОЛЕГА
Мнения: 146
Регистриран на: Пон Авг 31, 2009 12:09 am
Местоположение: Бургас

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от galin »

А гориво идва ли до рейката и помпата качва ли веднага?
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от ivanovbg »

От калпаво захранване на бобините също може да записва тази грешка. Масата от компа/бобини към мотора...Контактна клема.

Масите и захранванията по време на стартер и с осцилоскоп ли ги мери? Или само с омметър?

Ако го записва още на стартер пробвай да премериш сигнала от датчика на стартер като е разкачен от компа и тогава прави изводи.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от niki »

" на живи данни 160 оборота" - според мен това е достатъчно - очевидно компютъра си разпознава достатъчно правилно сигнала при въртене.

Колегата Иванов мисля , че е на прав път - ако няма искра на свещите , плюса до бобината може да "пропада" на стартер - провери плюса с товар (лампа) , не с уред, докато върти на стартер . Ако изчезва , може да пробваш с допълнителен плюс от акумулатора до бобината .
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от nik7dob »

Проблема решен.Силовият кабел на стартера минава на 10 см от долния датчик,оттам и цялата беля (индуктивност,разбери я).Странното е,че оригинално оттам си минава кабела,а сега какво се е случило,за да възникне този проблем не успях да разбера.Преместване на кабела на по-далече реши проблема.
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от venelek »

Аз пък имах същия проблем с голф3(1.8 моно).
На стартер няма палене,а на дърпане от първия метър.
При въртене на стартер импулса от датчика в делкото беше много лош.Ремонт на стартера и колата запя.Не знам кво точно са му сменили,но сега е ОК
При тебе стартера явно дърпа повече ток и създава по силно магнитно поле.Скоро може и стартер да трябва да ремонтираш. 8)
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от nik7dob »

стартера си е за ремонт,бендикса зацепва 5 от 10 пъти.когато не успее да зацепи и го задържиш оборотомера си "играе" както си поиска,това разбира се преди "ремонта".
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от gt40 »

Магнитна индукция. При Фокус 1. 6 датчика за температурата е между свещите и кабела минава до високия за 1 цил. При стари кабели и свещи вкарва смущения и температурите са нереални. Отдалечаване го спасява, после го видях в Аутодата.
Поздрави
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от nik7dob »

Не знаех колега,аз карам такъв зетек :lol:
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от rangel1 »

nik7dob написа:Проблема решен.Силовият кабел на стартера минава на 10 см от долния датчик,оттам и цялата беля (индуктивност,разбери я).Странното е,че оригинално оттам си минава кабела,а сега какво се е случило,за да възникне този проблем не успях да разбера.Преместване на кабела на по-далече реши проблема.
Ако беше измерил пада на напрежение в силовата жица на стартера щеше всичко да е ясно защо като нова е нямала тоя проблем :idea:
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Мнение от nik7dob »

Не може да се знае всичко :P следващия път повече.благодаря на всички включили се колеги.
Публикувай отговор