на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Казусът,колеги: Волво S80 бензинов двулитров турбомотор.След посещение в няколко сервиза и всякакви интервенци проблема си остава,а той се изразява в мноооооого трудно палене сутрин.Въртиш като луд докато реши да захапе (поне има здрав акумулатор).После през деня пак пали доста трудно,но с една идея по-добре.Набива грешка за датчик на хол на коляновия.Датчик сменен,сменен и горен датчик.Сменени букси ( и на компютъра дори).Всеки изказва съмнения за компютър (вече е презапоен) проблема си остава.Днес гледах на осцилоскопа - сигнала няма нищо общо от това в толеранса,като амплитуда и форма.Маси и захранвания проверени.На стартер много мъчно палене,на дръпване - от раз.Акумулатора е силен и върти яко.на живи данни 160 оборота.Нещо което забравих:като въртиш понякога оборотомера не помръдва,нормалното е на около 400 оборота на таблото и от време на време прескача до 2000-3000 на пикове.Бендикса не е много наред и от време на време "се разцепва" от маховика и върти свободно,в този момент оборотомера шари - 2000 3000 оборота.Утре ще закача стартера на отделен акумулатор да видим дали ще запали.Някакви идеи,преди да се скача в боя с друго ЕКУ?
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Гледал ли си сигнала след като запали,или само на стартер,това ми прилича на немастен датчик(ако има реглаж) или проблем със зъбите на маховика.Защо набеждаваш компа при положение че сигнала който получава казваш че не е както трябва?
Докато една жена мълчи не я прекъсвай!
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
А гориво идва ли до рейката и помпата качва ли веднага?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
От калпаво захранване на бобините също може да записва тази грешка. Масата от компа/бобини към мотора...Контактна клема.
Масите и захранванията по време на стартер и с осцилоскоп ли ги мери? Или само с омметър?
Ако го записва още на стартер пробвай да премериш сигнала от датчика на стартер като е разкачен от компа и тогава прави изводи.
Масите и захранванията по време на стартер и с осцилоскоп ли ги мери? Или само с омметър?
Ако го записва още на стартер пробвай да премериш сигнала от датчика на стартер като е разкачен от компа и тогава прави изводи.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
" на живи данни 160 оборота" - според мен това е достатъчно - очевидно компютъра си разпознава достатъчно правилно сигнала при въртене.
Колегата Иванов мисля , че е на прав път - ако няма искра на свещите , плюса до бобината може да "пропада" на стартер - провери плюса с товар (лампа) , не с уред, докато върти на стартер . Ако изчезва , може да пробваш с допълнителен плюс от акумулатора до бобината .
Колегата Иванов мисля , че е на прав път - ако няма искра на свещите , плюса до бобината може да "пропада" на стартер - провери плюса с товар (лампа) , не с уред, докато върти на стартер . Ако изчезва , може да пробваш с допълнителен плюс от акумулатора до бобината .
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Проблема решен.Силовият кабел на стартера минава на 10 см от долния датчик,оттам и цялата беля (индуктивност,разбери я).Странното е,че оригинално оттам си минава кабела,а сега какво се е случило,за да възникне този проблем не успях да разбера.Преместване на кабела на по-далече реши проблема.
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Аз пък имах същия проблем с голф3(1.8 моно).
На стартер няма палене,а на дърпане от първия метър.
При въртене на стартер импулса от датчика в делкото беше много лош.Ремонт на стартера и колата запя.Не знам кво точно са му сменили,но сега е ОК
При тебе стартера явно дърпа повече ток и създава по силно магнитно поле.Скоро може и стартер да трябва да ремонтираш.
На стартер няма палене,а на дърпане от първия метър.
При въртене на стартер импулса от датчика в делкото беше много лош.Ремонт на стартера и колата запя.Не знам кво точно са му сменили,но сега е ОК
При тебе стартера явно дърпа повече ток и създава по силно магнитно поле.Скоро може и стартер да трябва да ремонтираш.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
стартера си е за ремонт,бендикса зацепва 5 от 10 пъти.когато не успее да зацепи и го задържиш оборотомера си "играе" както си поиска,това разбира се преди "ремонта".
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Магнитна индукция. При Фокус 1. 6 датчика за температурата е между свещите и кабела минава до високия за 1 цил. При стари кабели и свещи вкарва смущения и температурите са нереални. Отдалечаване го спасява, после го видях в Аутодата.
Поздрави
Поздрави
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Не знаех колега,аз карам такъв зетек
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Ако беше измерил пада на напрежение в силовата жица на стартера щеше всичко да е ясно защо като нова е нямала тоя проблемnik7dob написа:Проблема решен.Силовият кабел на стартера минава на 10 см от долния датчик,оттам и цялата беля (индуктивност,разбери я).Странното е,че оригинално оттам си минава кабела,а сега какво се е случило,за да възникне този проблем не успях да разбера.Преместване на кабела на по-далече реши проблема.
Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?
Не може да се знае всичко следващия път повече.благодаря на всички включили се колеги.