Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от nik7dob »

Казуса е следния... сменено табло на фокус 2007 1.6 tdci EDC16C3. Имото е вътре, знаете. След това се обучава единствения наличен ключ и сега имаме грешка Р1621 е еку-то. Трябва да се направи Parameter reset на екуто, но за съжаление в момента не разполагам с IDS. Пробвах да презапиша еепрома според Imo decoder-a, но той просто изтрива почти абсолютно всичко в еепрома (остават само първите няколко реда) и след това еку-то плаче за corrupted EEPROM и кодовете на инжекторите, а лампата на таблото мига бързо и плюе грешка 15 през Flash codes...
Въпросът ми е, това Partial в имодекодера равносилно ли е на върджин и съответно parameter reset ли не? И кой друг скенер освен IDS може да ресетне еку-то?
Благодаря!
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от nik7dob »

Ок, един друг въпрос ако някой знае: кодът ( ID-то ) между IPC и PCM статичен ли е или динамичен, демек променя ли се с всеки следващ контакт?
Ако е статичен на кой точно ред се намира в EEPROM-a на таблото и на ЕКУ-то?

Май прекалих с въпросите :mrgreen:
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от nik7dob »

Колеги, след 3 дни нерешен казус стигнах до решение, което искам да споделя с вас и предполагам ще бъде полезно за някои. Държа да отбележа, че дори след намиране на "истината" все още има въпроси, за които се сещам и нямам отговор и ако някой от вас знае, нека да сподели :) . Също така качвам архив с документация, снимки и бин файлове.
Започвам с проблема/казуса:
Колата е форд фокус 2007 1.6 TDCI с ЕКУ БОШ EDC16C3 , EEPROM M95160.
Таблото е с изтрита памет (еепром) и оттам насетне колата не пали. Изчетох епром-а от същия фокус, но 2006 и с по-различно табло (без бор компютър), разбира се след това не разпознава ключа и диода мига интензивно. Последва обучаване на ключ ( в документацията пише, че не може по-малко от 2 да се обучат) и след това в живи данни на вписани ключове в таблото бяха 3 (2 от паметта на колата донор и единствения на пациента). След това колата отново не пали, необходимо е да се направи Paramter reset през IDS, но не разполагах с него затова се втурнах към алтернативи: в Imo Decoder-a има partial immo на епрома в екуто 95160, само че направо изтрива почти целия файл и нищо не се случва с колата след това. По документацията очевидно личи, че когато таблото разпознае ключа изпраща съобщение на екуто да запали и тук въпросът беше това съобщение статично или динамично е. Сетих се да запиша файла от епрома на екуто от колата донор на пациента, макар да знаете къде се намира еку-то на този форд и как се отваря.... преди това обаче, ми хрумна нещо друго: имах файла на таблото преди и след обучението на ключа, след кратко сравняване успях да видя къде се записва ID-то на ключовете, оттам в колата донор записах ключа на пациента и тя взе,че запали... оттук си направих извода, че PCM ID-то е статично и следващата стъпка беше да презапиша 95160 от донора на пациента (фактически таблото и екуто все едно съм ги прехвърлил от едната на другата кола заедно с ключовете) След тази манипулация колата пациент запали... Дотук добре, но данните за инжекторите, вин номера и останалото е на колата донор, затова поразгледах хубаво двата файла, сравних ги и ги разделих на няколко части (тези които изглеждаха най-много на код). на няколко пъти презаписвах различни части от файла докато колата запали. Накрая лъсна и къде точно се намира кода (PCM ID). Презаписах само него, а останалата информация си остана. Сега на практика двете коли са близнаци, което и да смениш от еку, табло или ключ всяка една пали. Проблема е решен, но аз реших да се задълбоча още повече от любопитство, търсейки точния механизъм, по който работи системата.
Записах на лист номерата на инжекторите (има ги на снимка) търсих ги в бин файла, но така не ги открих (явно не са записани в очевиден вид) , също така потърсих PCM ID-то във файла на таблото, но така и не го открих и него...
От всичко дотук ми възникват въпросите:
1. На кои коли ориентировъчно кода между еку и имобокс е статичен (принципно това е кода от ключа, но явно не е така)?
2. Някой може ли да разпознае къде във 95160 се намира информацията за инжекторите?
3. Каква друга информация се записва в епрома освен имо, вин и инжектори?

Засега това се сещам, всеки който го интересува нещо, което съм пропуснал да напиша да пита :)

http://dox.bg/files/dw?a=7a72e2b0b5
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от nik7dob »

Забравих да добавя и снимка на локацията на записаните ключове в паметта на IPC. Според ПДФ-ите могат да се запишат до 8 ключа. На адреси от 290 до 2АF има 32 байта, като всеки ключ е по 4 байта. Първите 8 байта, които виждате са двата вписани ключа на колата донор, а от 9ти до 12ти байт са кода на единствения ключ на колата пациент.

http://dox.bg/files/dw?a=cfe050f7cd
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от rudoni »

Ники , ти просто си велик!Щастлив съм ,че те познавам!Ти си пример завсички нас!
С нами Бог!

0886 224486
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 721
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от ogromnii »

егати харкерството :) направо ме заболя главата като си представих колко работа е това, аз щях да съм пратил колата на колеги :) отлично !
waseko
КОЛЕГА
Мнения: 391
Регистриран на: Вто Фев 26, 2008 7:43 pm
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от waseko »

Не хакерство,а викане на Неволята....така се процедира като няма алтернативи.Поздрав.
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от nik7dob »

Аз ще го нарека reverse engineering :D
За неволята, колегата е прав, но да си призная след като се получи и научих тези неща се почувствах страхотно, защо да не се пренасочим в тази сфера :mrgreen:
valchanov
Мнения: 1
Регистриран на: Чет Ное 23, 2023 4:37 am

Re: Обучаване на имобилайзер Ford focus 2007 TDCI

Мнение от valchanov »

Господа, някой може ли да ми препоръча добър майстор за Форд Фиеста 1.4 TDCi 2007. Постоянно дава грешка в имобилайзера и не се оправя, за 2ри път я водя при един прехвален и нищо, може ли направо да се премахне имобилайзера?
Публикувай отговор