Ауди А6 проблем с вентилаторите

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ummng »

Здравейте колеги!Трябва ми схема на климатика на А6 95г .Тази която е в Аутодата не отговаря на колата даже прегледах и други години и на Ауди 100 все една и съща схема дават.
Перките на радиатора въртят непрекъснато и не е ясно какво ги включва .Задейства се релето за бързите обороти.
Според схемата на Аутодата то се включва от датчика за високо налягане на климатика но като премерих - нямат връзка директна като се изключи датчика който е включен пак въртят и датчика незнайно защо е включен а според схемата трябва да се включи при работещ климатик- тоест нормално отворен е при неработещ.
Другото което включва втората степен е термо релето което не мога да намеря - то е според схемата двойно за бързи и бавни обороти .Някой ако се е сблъсквал с подобен проблем да помогне моля!
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от rockton »

Във Толерансдатата има схеми, до 94 е система ЕСС-4 със един вентилатор(една намотка) две скорости- през резистор
от 95г. е вече със два вентилатора ЕСС-5 със по два резистора за бавните скорости и общо три релета!, също ТРИ термошалтера които участват в управлението на релетата!!
И кажи с кой код на мотора е това швабско дърво, че имат разлики-дизел бензин и т.н!!!

Ето част от схемата че скрийншот само може http://dox.bg/files/dw?a=ea402caa04
S509 е термоключ(суич) после следват двата вентилатора после е S501 пак е (двоен) термосуич ! S507 е пресостата за високо налягане!
Успех..................
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ipivan »

Днес един Голф4 правих с постоянно въртящи вентилатори.Беше влязла вода в блока за управление на вентилаторите и компресора,имаше и окиси там.Разкостих блока,почистих и презапоих тук,там и заработи нормално.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ummng »

Това е стара кола по схемата на толеранса на бош и на аутодатата релетата се управляват от термо релето директно и освен това първата степен се управлява от компютъра а втората от датчика на високото налягане на климатика - всички схеми са идентични .
При тази кола обаче има различия основни .
1 . Датчика на високото налягане на климатика е нормално затворен и като го изключа компютъра на климатика дава грешка а на схемите по програмите датчика няма връзка с компютрите и е нормално отворен при включване на климатика се затваря и пуска високата скорост.
2 има един датчик на гърловината на изхода от двигателя към радиатора - три крачета - предполагам че това е терморелето в комбинация - две крачета които нямат връзка с корпуса е помежду си и третото е датчик на температурата на таблото.
като давам на на късо двете крачета няма реакция и нямат връзка с релетата на вентилаторите.
3 Има още един датчик за температурата който е на една тръба отзад към парното - той работи но като му сложих симулатор и вдигнах 120 градуса първата степен не включва при извадено реле на втората степен така че този датчик сигурно е само за климатика понеже гледам тези живи данни през климата - за съжаление компютъра на колата няма живи данни и не виждам какво става с него освен това и двата компа нямат грешки записани.Компютъра на колата мога само да чета грешки и да трия може би.
Явно схемата е някъква друга
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от rockton »

ummng написа:Това е стара кола
-Вярно е стара , ама натова отгоре е и творение на швабски свине, тъй че нещата са опорочени по рождение, та за два дни не можа ли да прекопаш инсталацията и след като схемотехниката не отговаря да си разчертаеш твоя си схема-(ако си оправдава средствата-разбира се)?
Не разчитай на кодочетеца(скенера) той не е панацея, не ги търси живите данни , няма ги в тези години швабските некадърници още не им беше ясно как бе аджеба става тая работа с параметри в реално време!
Вземи и ползвай старите методи на прозвъняване на инсталацията и разчертаване на хартия, и пак казвам , тоя труд дали ще си оправдае средствата, тоест струва ли си и собственикът ще си плати ли адекватно!
Извинявам се ако постът ми, ти се стори остър!
Но преди години на младини, за да докажа че "няма начин да няма начин " съм си губел дни и нощи и е ставало дори невъзможното(за почти без пари), но като одъртях и поумнях, някой някога ми беше казал(и съм го запомнил)..-"по добре да стоя без работа отколкото да си скъсам гъза, за безпари".. та сега съм на тоя принцип!
Ако Кочината струва в момента 500 лева по добре да отива за скраб , нямам нерви вече да се занимавам с реставрация!!!!
Последно промяна от rockton на Пон Фев 23, 2015 12:31 pm, променено общо 1 път.
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ivanovbg »

На дъртите имаше един защитен термошалтер на главата. Като изгние и пуска вентилаторите. Ма къде точно беше...Поне да беше казал какъв е мотора, че да се присети човек.
Иначе в езито има и стария вариант.

Този датчик дето си го гледал е за ниско налягане - не за високо. Няма как да записва грешка за високо налягане като го изключиш. А двойния термошалтер е на радиатора или на маркуч към него. Близо до него е и високото налягане на климатика.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ummng »

и аз се чудех дали е за високо ама или за ниско ама май е за високо защото датчика за ниското се захранва от 12 волта а този има маса от едната страна .Има в по-новите модели двоен датчик за високо налягане който единия контакт е отворен а другия затворен .Колата е на приятел и той не бърза пък да се ровя по инсталацията наистина е кошмар ама ще видя ако не намеря схема в краен случай само. На релето на куплунга на климатика май нямаше + 12 волта което предполага че липсва фреон ако съм мерил добре и датчика за ниското налягане който го дават май вътре в купето е отворен .Колата е купена наскоро и не е ясно дали работи климатика. Странно е все пак че не мога да включа релто за ниските обороти опитах да дам накосо датчика дето си мисля че е термодвойките ама нищо не става а на куплунга идва на едното краче 11 волта а на другото 9 което значи че не са откачени има някъква връзка нейде ама не реагира нищо май. В същност не съм поглеждал таблото да не светва нещо понеже очаквах реакция на вентилаторите.
Мотора е 2000 кубика 16 винтила редови
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ivanovbg »

От там се почва - механичната инжекция- има на една г-образна планка на болтчетата на капака на клапаните с датчик с един кабел. Той е защитен и като прегрее включва 2-ра скорост на перките. Сигурно от времето му се е... Абе откачи го и ще се оправиш. Май беше най отпред от ляво като застанеш срещу колата.
Значи свали и си инсталирай Elsa- та за Ауди от рутракера.Там има всичко. Верните схеми по шаси, двигател и ...картинки кое къде се НАМИРА и как се демонтира и настройва.... Абе всичко.

То само с мерене и мислене... без знания какво точно и защо го мериш няма как да стане.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ummng »

този датчик съм го проверил още в началото първо не е накъсил и второ единия извод е маса понеже е кафяв чисто той е ясен а другия при откачено положени няма връзка с релето.
Тръгвам по жиците пък ще видим
:evil:
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от rudoni »

С нами Бог!

0886 224486
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ummng »

Достигнах до истината по трудния начин.От релето през купето през компютрите та до радиатора пак под долния дебел маркуч мамка му - сто пъти гледах и понеже на другата страна на радиатора имаше нещо като тапа за датчик помислих че не е на радиатора.Аутодатата показва точно мястото ама малко ро-горе .И толеранса и аутодатата показват датчика за ниско налягане вътре при радиаторчето в купето а той се оказа както каза колегата по-горе някъде до тоя за високото
налягане и понеже там е нагъчкано от жици и тръби нищо не съм видял.Но пък научих много неща - как се свалят компютрите примерно :lol: .
Благодаря на всички за помощта!
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ivanovbg »

To наученото май няма да е много от полза, че тези кочини вече нямат живи конструктори :lol: :lol: :lol:
Важното е че си намерил проблема. Следващия път вярвай повече на картинките и си отваряй очите.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ауди А6 проблем с вентилаторите

Мнение от ummng »

Както обедняваме прогресивно не се знае - хората виждат че старите коли са по-надеждни донякъде освен това той сега я е купил и трябваше да науча къде е термодвойката все пак...........В старите модели всичко е ясно но тази кола е вече към междинните да се чудиш кое управлява перките още повече тука наистина е двойно - едното реле се управлява от компа и от термодвойката.
Публикувай отговор