Стартер + датчик на Хол = проблем!

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от nik7dob »

Колеги, повечето от вас са чували, имали случай, а други все още не са се сблъсквали, но ето какъв е проблема и въпроса: Понякога се случва повишената консумация на повреден стартер да създава интерференция и да побърква сигнала от датчика на коляновия вал. Симптомите са незапалване, подскачане на оборотомера, а на по-новите бараки със cut-off реле прещракване и незапалване.
Ясно е, че проблема е в стартера, но какво се случва когато той се смени с нов и проблема остане?
Аз имам един единствен отговор - новия стартер е менте!
Знам има решения с раздалечаване на силовия кабел от датчика, поставяне на шмирмован кабел за датчика и т.н. , но мен ме интересува дали единствената причина е в стартера? Разглобявал съм доста стартери и повечето от тях има филтри за шум съставени от кондензатори.
В нета срещнах мнение, че проблема може да се породи от нарушаване на ел. връзката между скоростите и блока на двигателя, но аз не виждам логиката...
Та... някой има ли идеи и предложения какво друго може да е освен стартер, дали наистина лоша маса може да причини тази интерференция?
Затегнал мотор по една или друга причина, така че да повиши консумацията?

Благодаря ви!
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от nik7dob »

Някой с идеи по темата??? :mrgreen:
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от ivanovbg »

Ники, не схващам какви идеи. С осцилоскопа се хваща веднага къде е проблема. И на мен освен на Пежо и то един път, проблем със стартера, друго не ми се е случвало. Може би такъв ми е късмета :D

Затова като мериш с осцилоскопа, масата се хваща на акумулатора пипаш блока, купето, масата на датчика и виждаш дали има проблем. Сигнала на датчика се мери м/у двете крачета за смущения. Няма и минута, включая въртенето на стартер и си открил проблема.
Друго Пежо палеше и работеше перфектно студено, на топло с променливо въртене- ту веднага, ту въртиш доста, а на остър ляв завой или по голяма дупка отляво гаснеше. Оказа се, че след смяна на съединител масите на компа ги бяха вързали на единия болт на тампона и резбата на болта изскубана. Дебелата маса от акумулатора си беше на скоростите с отделен болт и въртеше на поразия. Смущения на датчика нямаше, но на компа ... страшни.

Един път се бях хвърлил в приключение 2 часа с едно Поло. Гаснеше когато загрее и после веднага палеше, пак покараш малко и пак гасне. Мерки, теглилки и нищо. Седнах пих едно кафе и си казах - Я да почна отначало - VW детски болежки??? Отворих релето и ...ясна работата, ама въобще бях изумил за него. Цяла седмица бях на Опели и БМВ-та и те такова реле си нямат. :mrgreen:
Та понякога е трудно да при превключване от един модел на друг и узирайки се в някакъв предполагаем проблем (стартера да криви сигнала примерно) изпускаме елементарните неща.

Не се връзвай толкова, това не е чак толкова често срещан проблем. В нета нека си пише. Все пак там пишат от милиони сервизи. Я ти се случи веднъж годишно, я не.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
doktorabg
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 4:23 pm
Местоположение: EU

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от doktorabg »

Колега, в повечето случаи такива смущения се получават от лош контакт или връзка.
В по старите автомобили може да се получат и от запалителната уредба, от преизкряване между колектора и четките на стартера.
Не ми се е случвало затегнал стартер, в повечето случаи са били износени втулки на статора и така ротора се заклинва при натоварване , стартера върти мудно, скача консумацията и пада напрежението но да се получат смущения е много съмнително, както казах по горе - лоша връзка или контакт е причината за смущения.
А при теб в Англия влагата е най големият проблем.
stoqn
КОЛЕГА
Мнения: 88
Регистриран на: Съб Май 21, 2011 10:13 pm
Местоположение: Добрич

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от stoqn »

И аз да споделя с едно Рено Сценик 1.9 дти ми разсказа играта една седмица и кусур.Студена пали трудно топла малко по лесно.Колата беше минал през мн сервизи за тоя проблем никой не се беше справил.Проверено Свещи подгревни, центровка помпа ,реле подгрев то беше лятото тогава не е от значение много.С 2 акумулатора почти винаги палеше с един на 10 завъртания заплва.смених датчик Колянов вал .Няма разлика.Някой колега беше пуснал директен кабел щирмован до компа явно с е езъмнявал за инсталацията.вадихме стартера беше чисто нов.Смених сложийх ново масло викам може да е гъсто и сутрин да тормози стартера
.Смених компа махнах иммото същата работа:(.Накрая от въртене и проби стартера затегна .ядосах се свалих го.беше НОВ някакъв рециклиран тайвански .Колега имаше оригинален Валео обслужен четки втулки сложих го и се оправи колата не можах повярвам.старият стартер въртеше също но.....Друг случай Рено лагуна 1,8 моно инжекция не пали изсписваше някаква странна грешка на датчик кол.вал не си спомням точно .Меря го здрав беше от старият тип с кабелче .Поръчах нов същата работа стартера върти добре .извадихме сменихме не с есещам какво но след ремонта на стартера се оправи .Волво S70 някакъв 6 цилиндров двигтел пали но от 2 или 3 път когато не пали стрелката на оборотомера ходи до края въри ама не пали .сменяли му в Бош сервиз датчик на коляновия вал без резултат.Колеги му правили стартера и се оправила.Сякаш на тия Рена с нискоомните им датици като че ли е по изявен проблема нека колеги споделят.Наскоро старо Сценик 1,6 гърмеше по време на въртене на стартер .Мислех си за стартер но се оправи след като смених датчика на кол вал но след 20 дена пак дойде със същия проблем 3 кабела на свещите бяха напълно прекъснати смених ги заедно със свещите и се оправи такава е одисеята с тия Рена не знам за др марки :)
doktorabg
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 4:23 pm
Местоположение: EU

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от doktorabg »

При дизела трябва удар за да се запали нафтата колкото финно и когато трябва да е впръскната.
Пример - правя помпа на Зафира (транзистор и клапан) - след два дни клиента звъни че колата не пали.
Отивам - въртя - не пали - нов акумулатор - пали всеки път.
Не задълбавайте в сложното, мислете преди това.

П.С. В този форум има колеги които първо разглобяват и после мислят - как не ги мързи да разглобяват :roll:
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от nik7dob »

За простите и елементарни неща съм съгласен. И на мен ми се случва не веднъж или дваж да проверя толкова много неща и накрая нещо елементарно, което съм го знаел ама забравил и си викам "ей мама му стара , вярно бе, как не се сетих по-рано" но вярвам че всеки има тези моменти от време на време :mrgreen:
Както и да е, едно е сигурно - упорството рано или късно довежда до положителни резултати, но най-демотивиращо е когато клента ти се изправи и каже: абе майсторе давай по-бързо - едно такова неуважително. В този случай този клиент е за последно при мен. Пазар има достатъчно голям за тази работа за да си тровим нервите с хубавата думичка, но превърнало се в нарицателно със знак минус "българщина". Сега, когато съм далече от България все повече и повече я ценя, но жалко за опростелия народ. Професора ми в университета казваше: 80% са баласт на кораба - а аз се чудя дали не ескалира нагоре тази цифра... :(
doktorabg
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 4:23 pm
Местоположение: EU

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от doktorabg »

Колега, в България може 80% да са баласт, но в Европа са 95% и на горе.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от ivanovbg »

Баласта си е нужен. Празен кораб без баласт се обръща. Затова като свалят товара се пълнят с морска вода. Нужен е и баласт на световния кораб.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
doktorabg
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 4:23 pm
Местоположение: EU

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от doktorabg »

А бе то баласт, баласт ама 26 г. баласт не бива.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от ivanovbg »

Аз и на по млад баласт съм навит :D Примерно
Изображение
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от nik7dob »

Започна се :mrgreen:
Я кажете защо аз не мога да качвам снимки, пише ми разширението jpeg не е разрешено
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Стартер + датчик на Хол = проблем!

Мнение от ipivan »

nik7dob написа:Започна се :mrgreen:
Я кажете защо аз не мога да качвам снимки, пише ми разширението jpeg не е разрешено
Качваш снимката първо на някой сайт и след това натискаш тага img и слагаш url-а на снимката.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
Публикувай отговор