Opel Combo 1.4 BiFuel

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

Колеги, някой виждал ли е Combo-C 2005 с 1.4 екотек с оригинална газова и работил ли е по него.
Имам едно такова с най-вероятно умряло еку и днес когато му хвърлих първоначален поглед, ето какво виждам:
2 еку-та, закачени на планка до казанчето за охладителната течност и двете хибридни. На мястото на мотора, където обикновено стои еку-то на тези мотори има преходник, който е с двете букси на ЕКУ, но просто прехвърля от едната букса на другата, пин по пин. Оригиналната газова на колата е изключена и е монтирана допълнителна. Не съм правил допълнителни замервания, но знам как тези мили хибридни еку-та мрат, та въпроса е, след като е с оригинална газова, може ли да се смени (ако е умрял) с друго такова еку, което не е от кола с оригинална газова, никъде не мога да намеря схеми на това. Благодаря
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 721
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от ogromnii »

тези еку-та обикновенно умират от нагряването и вибрациите на мотора. щом е изнесено отстрани е доста вероятно да е живо. сиреч може и да е умряло, но не прави прибързани изводи :)
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

До момента ситуацията е следната:
две екута и двете хибрид. Едното е оригиналното за Z14XEP bosch 7.6.1/2, другото е делфи, което се използва за газовата. Тази газова не е съвсем оригинална, поставя се допълнително от компания Milbrook. ЕКУ-то за газовата по номера излиза за астра 1.8 - странна работа. На мястото на екуто на мотора е сложен преходник, който прехвърля от едната букса на другата, днес гледах, проследявах и мерих: По свързания начин няма начин да е работило, цялата допълнителна инсталация се свързва с 6 кабела към оригиналната в колата, НЯМА начин да е работила тази система, освен ако ори екуто не си е било на мясотото, тогава - да! И понеже колата е през девет планини в десета, няма кой да питам какво точно се е случило...
Днес възстанових оригиналната инсталация, но уви... еку-то е загинало, дали от времето или от това че е било сложено, не където трябва и на неточни захранващи вериги, не знам. Сложих го на други две коли - астра Х 2008 (съшата схема е) и корса 2006 (отново със същия мотор и схема) - екуто отново няма комуникация, обратния тест не можах да направя (работещо еку на комбото поради клиентски съображения), но казах сервиза да търсят еку.

Отделно днес: Сигнум 2008 VRX 2.8T, отново хибриден бош 9.6... всичко работи, освен искрата... има инжекция, няма искра. Имало е преди грешка за датчик на хол на кол. вал, сменили го и пак имало грешка, при мен обаче нямаше никаква грешка... но няма и искра! Проверих всички захранвания и прочие - ОК! Само едно нещо ми направи впечатление - на живи данни в иммо секцията нямаше стойности - само чертички през опком-а. Но грешки за иммо няма, а и при непознато имо по принцип няма да пусне и инжекция...
Та и на тях им казах да си търсят ЕКУ...
И в тази връзка някой да даде предложение с какво мога да обуча новото такова, карпрога има само бош 7.6.1... пин-а не мога да го извадя, освен от таблото на донора, ако е налично, което все още не се знае...

И трети опел: Астра 2008 (същата от теста по-горе) грешка за камшафт сенсор и подгрев ламбда - всичко проверено, и сонда и камшафт, но грешките си остават, та... ето още едно такова за скрап :D

И като за накрая да попитам, колко от вас, колко често имат такива умрели хибриди? :mrgreen:

Поздрави колеги!
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от ivanovbg »

Понякога и пинчетата в буксите се разхлабват и ебават. Пъхането на жичка вътре помага. Ако не помогне го отваряш и възстановяваш жичките вътре. Обикновено са се спукали.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

За масло в буксата знаех, но не и че се пукат пинчетата, Краси. Не съм се заглеждал по-внимателно но ми се струва, че те не могат да се вадят от буксата или греша?
Някаква идея с какво се чете ПИН-а на бошовския 9.6... ? TECH 2?
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от ivanovbg »

Говорех за в компа като го отвориш. Има едни тънки алуминиеви ....
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

Аааааа, за тях ли :mrgreen: За тях знам, ето снимка от ABS обаче, спуканите маси.
Не съм отварял опелските екут-а но мисля се сещам какво имаш впредвид - пина е като тръбичка и в него влиза "алуминиевата жичка" :mrgreen:
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от ivanovbg »

Пак не.
1.Пиновете в буксата правят проблем. Пъхаш в пиновете дето дават грешка по една тънка и дълга жичка от многожилен проводник и слагаш буксата.
2.Ако не помогне отваряш екуто и гледаш коя жичка е спукана като масите в АБС-а и възстановяваш.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

Отворих компа, Краси гледах с лупа, гледах и всичко изглежда наред. Както казах компа го сложих на друга кола и там не показа комуникация, бе напълно мъртво.... Имал ли си мъртво такова, без видими причини отвътре?
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от ivanovbg »

Мери ли с осцилоскоп за генерации на кварца? Случвало ми се е и след смяната му всичко си е наред. Външно не си личи, но вероятно кристала е спукан от удри и вибрации и няма генерации. Е не на хибрида , а на по ремонтопригодни. :) Ей сега имам на един Хюндай АБС-а за кварц. Няма комуникация, няма и генерации. 8 мегахерца е. Имах на 7 и нещо и го сложих. Генерации се появиха и изглежда всичко ще е наред, та чакам доставка на точния,че едва ли ще работи правилно.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

Хаха, да
Играл съм си с кварцове и ако не е точна честота бърка КАН-а, не може да си направи точната скорост и модула е жив, обаче не говори същия език с останалата част на колата :mrgreen: :mrgreen:
Ilko
КОЛЕГА
Мнения: 247
Регистриран на: Съб Окт 17, 2009 10:33 pm
Местоположение: Монтана

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от Ilko »

nik7dob написа:Отворих компа, Краси гледах с лупа, гледах и всичко изглежда наред. Както казах компа го сложих на друга кола и там не показа комуникация, бе напълно мъртво.... Имал ли си мъртво такова, без видими причини отвътре?
С лупата няма да видиш, ако има спукани ал. проводници от хибрида към буксата.
Обикновено се пукат в основата, където са залепени за керамиката.
Аз ги дърпам лекичко с пинцета или кукичка. Трябва малко опит да разбереш с каква сила да дърпаш, ама се свиква бързо.
Като съм ти чел други мнения усет имаш, така че бързо ше разбереш.
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от rangel1 »

Илко а с кво ги запояваш към керамиката аз един път се мъчих и не успях с кво ли не та пуснах медни жички
но си е голям газобрък ако са повече от две три не си струва
nik7dob
КОЛЕГА
Мнения: 731
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 2:13 am
Местоположение: Leeds, UK

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от nik7dob »

Рангеле, аз имам от това и върши чудесна работа.

http://www.zahranvane.com/index.php?rou ... uct_id=109

С обикновен тинол само се дочупва модула напълно :mrgreen:
Илко и аз ги подръпвам от време на време, но последните няколко абс-а ясно си личеше спуканото, а след прегледа дори ги мерих с мултицета - всички са си цели.
Въпросния модул е

Оригинал:
04-07-07
55353612 TS
0 261 208 256

Единствения, който се намира към момента:
04-12-09
55353612 TT
0 261 208 256
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-MERIV...33a75d35dd

,а колата е 2005. Явно няма да му е първата смяна. Почти съм убеден, че ще работи модула от линка в ибей, но все пак има малки разлики в номера, та да питам и вас за мнение. Разбира се с карпрога се екстрактва пин-а от новото ЕКУ, а с опкома вадя пин-а от таблото на комбото и после правя имото.
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: Opel Combo 1.4 BiFuel

Мнение от rangel1 »

Такъв тинол имам обаче понеже трябва да се подава дирекно на мястото тоя 1мм е множко дебеличък май за такива финни нещица та някой не знае ли къде има на 0,5 мисля че ще е по добре но аз неможах да намеря .Става но просто много тинол се лепва спрямо флюса и после като хване трябва да махам час от калая или май повече тренировки трябва :roll:
Публикувай отговор