MONO-BOSCH и LUKAS делко

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 358
Регистриран: пон окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от gt40 » нед дек 13, 2015 11:01 pm

Здравейте.
Занимавам се с една щуротия за собствено уоволствие. Моно Бош-а е от Пасат '92 1.8 ABS мотор и трябва да го свържа към делко Лукас с обикновенна бобина. Няма датчик на хол, от където да взема сигнал за 13 пин и ми трябва връзка с бобината, от където да се формира сигнал като от хол. Но трябва да се измисли някаква схема. За сега вариантите които пробвах с ценери и ... не дават резултат. Няма да ви ги казвам, за да не ви подведа. Върти ми се нещо с чакащ мултивибратор.
Помогнете със някакви идеи и схеми.
Поздрави

ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2058
Регистриран: ср мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Контакти:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от ivanovbg » нед дек 13, 2015 11:19 pm

Ся ми дойде друга идея. Вместо бобина слагаш едно съпротивление и сменяш кондензатора с по малък и едно съпротивление. От чукчето ще излезе нормален правоъгълен сигнал. Застопоряваш вакумрегулатора и центробежния, слагаш една гоуфува бобина на делкото и си ти!
Иначе заигравки колкото искаш http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Обновление и активация на всички Launch - Easidiag, Idiag, Golo, Mdiag... 0898607267

gt40
КОЛЕГА
Мнения: 358
Регистриран: пон окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от gt40 » пон дек 14, 2015 8:45 am

Колата е с комутатор и няма чукче. Само че датчика не е хол триизводен, а е с бобинка двуизводна. Варианта е да ползвам центробежния и вакуумния, за да е характеристиката като за този си мотор, иначе става още по сложно, трябва да се чипосва.
Поздрави

bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1674
Регистриран: чет окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от bobolin4o » пон дек 14, 2015 10:08 am

Е то при всяко положение ще трябва да чипосваш, нали трябва да се нагласи момента на впръскване щом не смяташ да разбутваш положението на делкото... а и количеството... освен това, това "Моно Бош" си гласи оборотите на празен ход не само с актуатора, но и с динамично променяне на аванса. А ти искаш въобще да не го контролира. На времето си бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Според мен е много по-лесно да се пишат карти за аванс, отколкото да се гласи момент на впръскване според импулс за горна мъртва точка. За първото картите са ясни, за второто си трябва сериозен дамос, какъвто няма да намериш...
Слагай един формировател с "555-ца" (най-добре в компа) и нататък блокаж на делкото, базов аванс - 6 градуса и естествено - ремап.
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900

ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2058
Регистриран: ср мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Контакти:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от ivanovbg » пон дек 14, 2015 1:57 pm

Я за по лесно купи едно гоУфче 500коня за 500уева и пей сърце :mrgreen:
Обновление и активация на всички Launch - Easidiag, Idiag, Golo, Mdiag... 0898607267

rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 740
Регистриран: ср авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от rudoni » пон дек 14, 2015 9:38 pm

Ми ,то индуктивни са на Опел вектра А ! Виж как се комутира сигнала към бобината и как се управлява! Там е най просто ! С 3 датчика управляваш мотор! И са с лесен софт. Май искаш да правиш моно джетроник на твоя Форд! 8) Мотроника е на абс мотора ,и знаеш как е без вакуум аванс, докато на RP моторите е каквото търсиш _разделен впръскване и запалване!
С нами Бог!

0886 224486

ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2058
Регистриран: ср мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Контакти:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от ivanovbg » пон дек 14, 2015 11:06 pm

gt40 написа:Колата е с комутатор ...
Мите, анджък. Наместо запалителна бобина сложи съпротивление и хоп - правоъгълен сигнал. Пък нататък както ти казах.
Обновление и активация на всички Launch - Easidiag, Idiag, Golo, Mdiag... 0898607267

gt40
КОЛЕГА
Мнения: 358
Регистриран: пон окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Мнение от gt40 » вт дек 15, 2015 8:22 am

bobolin4o написа:бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Ясен ми е принципа на управление на моно-мотроника.
Бях си приготвил моно от 1.4 i F6B със сменен дросел , портвано тяло на моното с 5мм и колектора, делко Бош без регулатори, инсталация, комп , бях говорил с колега за чипосване, за да е за този двигател характеристиката... обаче изгоряха при пожара. Клиент разпродава Пасата и съм го подготвил моното с колектор.
В момента нямам делко за да го направя дирекно Мотроник, а и нямам готовност за тунинг(финансова) . Имам лош опит със счупено бутало преди години заради грешен аванс и не ща да го мисля, и без това няма детонационен датчик.
За това първо искам да го пусна тъй, щото това делко е за него, а и се кара на газ повече, а после като намеря делко (бобина не е проблем от ГоУф или Пасат) ще се настройва.
Поздрави

Отговори