Страница 1 от 2

Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 8:26 am
от gtg1973
Здравейте Колеги.
С този автомобил имам следният проблем.Той е нов внос и е бил с запалена инсталация в областта при ангренажният ремък.Кабелите са били възтановени и колата дойде при мен на авариен режим с следните грешки:
6890-Байпасната клапа.
2А50-DPF филтар.
2А10-Температурен сензор DPF.
9130 и 9140-дроселова клапа.
6630-Подгревни свещи.
Първото,което направих е софтуерно да се изолират тези нещ(това не го правя аз),но ефект нулев и компа записва постоянна грешка:
ECM-7700 Engine control module(това го няма с оргиналния файл)
Проверих инсталацията и установих два разменени кабила на байпасната клапа( захранващ 5в и сигнален) Оправих ги и проверех останалите,коитобяха добре , но ефекта продържава да бъде нулев.
Въпросите към вас са следните:
Дали това не "мирише"за друг компютар.
Дали би станал компютар от Пежо 1.6HDI ,защото този компютар може да се намери за доста пари и на клиентане му се дават,при положение,че не е сигурно дали продлема е в него.
Ще ви бъда благодарен за съветите.

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 12:56 pm
от bobolin4o
А подгревните свещи сменихте ли?
Тези коли влизат яко в авариен режим при проблем с подгрева и никакви софтуерни магии не могат да ги извадят от там.
А що се отнася до ECM-7700, проблемът е в твоя чип-тунинг майстор.
Дори и да не е компютър, няма как да сте сигурни, а щом клиента не иска да рискува - да си намери проблемите сам. Какво пречи да се вземе един за проба? При вас моргаджиите не са ли хора?
Те така.

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 1:20 pm
от gtg1973
Бяха изгорели три свещи.Първата се скъса много лошо и много трудно я извадих затова другите свещи ги извадих на вън и грешката в свещите вече я нямам.Моят тунинг майстор е Ангел и не ми се вярва нещо случайно да е сгрешил(въпреки че все пак сме хора).Говорил съм много пъти с него по този въпрос и той за всеки случай си провери неговата работа

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 1:46 pm
от ivanovbg
Въпреки изключването на ДПФ-а датчиците трябва да си ги има и да са включени по спомен, иначе пак ще е в авариен. С оригинала пак ли записва 7700?

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 3:08 pm
от bobolin4o
Сега, проблемът с грешка 7700 няма решаване просто ей-така. Породена е от разликата в чексумата, записана в ECU и CEM.
Тази "грешка" обаче няма никаква връзка с аварийният режим на двигателя.
Или компа е преебан, или не е свършена както трябва работата с изключването на DPF-а и дросела. Като го познавам Ачо (доста разсеян), питай го пак...

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 4:11 pm
от gtg1973
O.K. :D :D :D

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 4:22 pm
от gtg1973
Колега Иванов с оргиналният файл не записва 7700,a датчиците са включени.Пробвал съм и с изключени и пак нищо.Дросела е добре(моторче и потенциометар),но при клапата за байпаса моторчето е добре , но потенциометара не отчита нищо.Точнопри него бяха объркани кабелите(5v и сигнален).

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Сря Мар 16, 2016 5:23 pm
от ivanovbg
Аха, мислех след ремонта на 12/5 да не е започнало да пише и при двата софта. Малко тъпо може да е, но нали ДПФ физически няма?
Колкото до моторчето не си уточнил -сигнал от потенциометъра ли няма или компа не го чете?Командва ли го с актуатор теста? Ако не го вижда е ясно за аварийния. Пробвай да му лепнеш един потенциометър да вижда нещо. Датчиците като са включени е ясно, но здрави ли са?
Просто насоки ти давам. Понякога човек изпушва и елементарни неща му убягват.

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Чет Мар 17, 2016 12:44 pm
от stasi
Четох в друг форум, същата грешка ECM-7700 Engine control module се получила след премахване на ДПФ .Колата в случая била волво S-40 интересно ми е в този вид ЕКУ премахването на ДПФ възможно ли е да се направи само с един ключ -решение

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Чет Мар 17, 2016 1:47 pm
от steich
При коректно пълно премахнат DPF няма да търси който и да е датчик на DPF-a и няма значение дали остават включени или изключени, няма да е в авариен режим, нито ще записва тази грешка 7700 ... това го записва поради това че има разлика в конфигурурането в софта ... дълго е за обяснение. Има вариант да се изключи и мониторинга и на подгрева, така и да има проблем с него да не оказва влияние. Но пък подобен проблем има предимно при SID803/803A ... при EDC16 не съм имал такъв. На какъв BDM се чете/пише ?

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Чет Мар 17, 2016 4:20 pm
от gtg1973
Колеги,забравих да спомена една малка подробност, която може би е важна.И с двата файла - оригинален и преработен двигателят излиза от време на време от аварийния режим и започва да се форсира.Това трае от около 10-30 форсирания понякога само 1-2.Но когато премине 4000 оборота започва много да пуши.Иначе разполагам само с галето 4.При записа първия път, когато ме попита да изравни ли чек сумата натиснах да.После Ачо ми каза че той ще изравни чек сумата и аз да натисна не,но и в двата случая нямаше ефект.Колеги,ако някой иска мога да му изпратя файла или да звънне на тел.0893 51 61 32 Горан

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Чет Мар 17, 2016 5:42 pm
от stasi
То в повечето случай при некоректна сума изобщо не палят. Нещо което да не е в норми на живи данни

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Чет Мар 17, 2016 5:54 pm
от ivanovbg
Пушека какъв е? Катализатора стои ли или е махнат заедно с ДПФ-а?
С какво я четеш? Питах и за потенциометъра на клапата, ама кой да отговори :wink: Дай малко повече данни, че боба свърши.

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Чет Мар 17, 2016 6:34 pm
от stasi
Понеже пишеше че колата е нов внос , сменяхте ли горивен и въздушен филтър .

Re: Volvo S40 1.6d

Публикувано на: Пет Мар 18, 2016 8:30 am
от gtg1973
Колега Иванов.DPF и катализатор не съм махал,защото не са задръстени(след като се оправи аварийния ще ги махна).Това го виждам на актуални,пък и от гърнето газовете излизат със сила.От потенциометара на байпасната клапа не излиза нищо към компютара.При при дросела всичко е наред ,но го дава като грешка с орг.файл.Затова поисках да се премахнат и двете клапи заедно с DPF.
Пушека е като на неизгоряла нафта и излеза от време на време на "талази".Мисля че е вероятно от дюза,защото вчера като я подкарах при ускорение два пъти ми угаснаа и записа ниско налягане на горивото.Мисля ,че пушека и гасненето са от един и същ проблем,но ако вложа усилия и средства да го отстраня , а същевременно двигателя продължава да не се форсира моят труд се обезмисля.
Също така не мога да активирам никакъв механизъм, но това може да е от апаратурата ми(X-431 i diag).Въздушен и горивен ф-р са сменени.
Колеги чета мненията ви и съм ви много благодарен,но не винаги мога веднага да отговоря на момента.Въоръжил съм клиента с търпение,така че този автомобил ще остане доста време при мен докото не го оправя или на свой ред не му драсна клечката да знам поне че е изгорял качествено.