Volvo S40 1.6d

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Volvo S40 1.6d

Мнение от gtg1973 »

Здравейте Колеги.
С този автомобил имам следният проблем.Той е нов внос и е бил с запалена инсталация в областта при ангренажният ремък.Кабелите са били възтановени и колата дойде при мен на авариен режим с следните грешки:
6890-Байпасната клапа.
2А50-DPF филтар.
2А10-Температурен сензор DPF.
9130 и 9140-дроселова клапа.
6630-Подгревни свещи.
Първото,което направих е софтуерно да се изолират тези нещ(това не го правя аз),но ефект нулев и компа записва постоянна грешка:
ECM-7700 Engine control module(това го няма с оргиналния файл)
Проверих инсталацията и установих два разменени кабила на байпасната клапа( захранващ 5в и сигнален) Оправих ги и проверех останалите,коитобяха добре , но ефекта продържава да бъде нулев.
Въпросите към вас са следните:
Дали това не "мирише"за друг компютар.
Дали би станал компютар от Пежо 1.6HDI ,защото този компютар може да се намери за доста пари и на клиентане му се дават,при положение,че не е сигурно дали продлема е в него.
Ще ви бъда благодарен за съветите.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от bobolin4o »

А подгревните свещи сменихте ли?
Тези коли влизат яко в авариен режим при проблем с подгрева и никакви софтуерни магии не могат да ги извадят от там.
А що се отнася до ECM-7700, проблемът е в твоя чип-тунинг майстор.
Дори и да не е компютър, няма как да сте сигурни, а щом клиента не иска да рискува - да си намери проблемите сам. Какво пречи да се вземе един за проба? При вас моргаджиите не са ли хора?
Те така.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от gtg1973 »

Бяха изгорели три свещи.Първата се скъса много лошо и много трудно я извадих затова другите свещи ги извадих на вън и грешката в свещите вече я нямам.Моят тунинг майстор е Ангел и не ми се вярва нещо случайно да е сгрешил(въпреки че все пак сме хора).Говорил съм много пъти с него по този въпрос и той за всеки случай си провери неговата работа
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от ivanovbg »

Въпреки изключването на ДПФ-а датчиците трябва да си ги има и да са включени по спомен, иначе пак ще е в авариен. С оригинала пак ли записва 7700?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от bobolin4o »

Сега, проблемът с грешка 7700 няма решаване просто ей-така. Породена е от разликата в чексумата, записана в ECU и CEM.
Тази "грешка" обаче няма никаква връзка с аварийният режим на двигателя.
Или компа е преебан, или не е свършена както трябва работата с изключването на DPF-а и дросела. Като го познавам Ачо (доста разсеян), питай го пак...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от gtg1973 »

O.K. :D :D :D
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от gtg1973 »

Колега Иванов с оргиналният файл не записва 7700,a датчиците са включени.Пробвал съм и с изключени и пак нищо.Дросела е добре(моторче и потенциометар),но при клапата за байпаса моторчето е добре , но потенциометара не отчита нищо.Точнопри него бяха объркани кабелите(5v и сигнален).
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от ivanovbg »

Аха, мислех след ремонта на 12/5 да не е започнало да пише и при двата софта. Малко тъпо може да е, но нали ДПФ физически няма?
Колкото до моторчето не си уточнил -сигнал от потенциометъра ли няма или компа не го чете?Командва ли го с актуатор теста? Ако не го вижда е ясно за аварийния. Пробвай да му лепнеш един потенциометър да вижда нещо. Датчиците като са включени е ясно, но здрави ли са?
Просто насоки ти давам. Понякога човек изпушва и елементарни неща му убягват.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stasi
КОЛЕГА
Мнения: 68
Регистриран на: Пет Мар 04, 2016 1:48 pm
Местоположение: Златица

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от stasi »

Четох в друг форум, същата грешка ECM-7700 Engine control module се получила след премахване на ДПФ .Колата в случая била волво S-40 интересно ми е в този вид ЕКУ премахването на ДПФ възможно ли е да се направи само с един ключ -решение
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от steich »

При коректно пълно премахнат DPF няма да търси който и да е датчик на DPF-a и няма значение дали остават включени или изключени, няма да е в авариен режим, нито ще записва тази грешка 7700 ... това го записва поради това че има разлика в конфигурурането в софта ... дълго е за обяснение. Има вариант да се изключи и мониторинга и на подгрева, така и да има проблем с него да не оказва влияние. Но пък подобен проблем има предимно при SID803/803A ... при EDC16 не съм имал такъв. На какъв BDM се чете/пише ?
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от gtg1973 »

Колеги,забравих да спомена една малка подробност, която може би е важна.И с двата файла - оригинален и преработен двигателят излиза от време на време от аварийния режим и започва да се форсира.Това трае от около 10-30 форсирания понякога само 1-2.Но когато премине 4000 оборота започва много да пуши.Иначе разполагам само с галето 4.При записа първия път, когато ме попита да изравни ли чек сумата натиснах да.После Ачо ми каза че той ще изравни чек сумата и аз да натисна не,но и в двата случая нямаше ефект.Колеги,ако някой иска мога да му изпратя файла или да звънне на тел.0893 51 61 32 Горан
stasi
КОЛЕГА
Мнения: 68
Регистриран на: Пет Мар 04, 2016 1:48 pm
Местоположение: Златица

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от stasi »

То в повечето случай при некоректна сума изобщо не палят. Нещо което да не е в норми на живи данни
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от ivanovbg »

Пушека какъв е? Катализатора стои ли или е махнат заедно с ДПФ-а?
С какво я четеш? Питах и за потенциометъра на клапата, ама кой да отговори :wink: Дай малко повече данни, че боба свърши.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stasi
КОЛЕГА
Мнения: 68
Регистриран на: Пет Мар 04, 2016 1:48 pm
Местоположение: Златица

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от stasi »

Понеже пишеше че колата е нов внос , сменяхте ли горивен и въздушен филтър .
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Re: Volvo S40 1.6d

Мнение от gtg1973 »

Колега Иванов.DPF и катализатор не съм махал,защото не са задръстени(след като се оправи аварийния ще ги махна).Това го виждам на актуални,пък и от гърнето газовете излизат със сила.От потенциометара на байпасната клапа не излиза нищо към компютара.При при дросела всичко е наред ,но го дава като грешка с орг.файл.Затова поисках да се премахнат и двете клапи заедно с DPF.
Пушека е като на неизгоряла нафта и излеза от време на време на "талази".Мисля че е вероятно от дюза,защото вчера като я подкарах при ускорение два пъти ми угаснаа и записа ниско налягане на горивото.Мисля ,че пушека и гасненето са от един и същ проблем,но ако вложа усилия и средства да го отстраня , а същевременно двигателя продължава да не се форсира моят труд се обезмисля.
Също така не мога да активирам никакъв механизъм, но това може да е от апаратурата ми(X-431 i diag).Въздушен и горивен ф-р са сменени.
Колеги чета мненията ви и съм ви много благодарен,но не винаги мога веднага да отговоря на момента.Въоръжил съм клиента с търпение,така че този автомобил ще остане доста време при мен докото не го оправя или на свой ред не му драсна клечката да знам поне че е изгорял качествено.
Публикувай отговор