Страница 1 от 2

GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: съб мар 02, 2019 9:38 am
от Sofeto
Здравейте колеги. въпросния джип дойде с блокирал мотор вихрови клапи и съответно в авариен режим. Смених актуатора, почистих му колектора беше пълно със нагар това е ясно.
Запалих я всичко нормално няма грешки, нулирах му адаптациите на егр,дебитомер и го издадох.
И на другия ден ми идва на платформа колата пали и гасне на 2рата секунда.
Започвах да го гледам - по време на старта за 2 секунди дига 330бара (зададено също толкова) пали и веднага гаси , като налягането не се разпада веднага а пада плавно от 300 надолу с падане на обороти на мотора. Няма записани грешки в мотора, ezs или преден sam.
Какво успях да премеря петък -
Максимално налягане на помпата с тестер за CR - 1600 на първо завъртане. - помпата оптпада
Помпа в резервоара малко под 4бара след филтъра преди CR
Смених дозатора + регулатор - няма ефект.
Обратно на дюзите по време настарт и по време на гаснене - няма течове
Обороти + синхронизация има по време на старт и дори след като угасне и мотора още се върти синхронизацията я има.
Егр + даунпаип - разкачени са. не е от тях - проверено за задъден дпф или блокирал егр

Какво открих - ако започне да върти на стартер и съм стиснал горивото след филтъра (помпата CR остава без гориво) и върти 2 -3 секунди без налягане в реила , веднага пускам маркуча -горивото влиза в помпа CR и колата пали и работи БЕЗ ДА МЕНИ НАЛЯГАНЕ ! Така я карах 40км без да гася и и направих регенерация за всеки случай. В момента в който я огасих пак същия проблем, върти пали и гасне и има всичко налягане,обороти , синхронизация и разрежения от EZS за старт и клема 15.
Шах и мат ! За целия петък това установих, помагайте че се изчерпвам. В момента съм свалил дюзите и днес са на стенд. :shock:

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: съб мар 02, 2019 10:24 am
от ivanovbg
Да не е сипал бензин? Бензина кипва от налягането и остава на пара.
Интересно ми стана какъв е тоя тестер за CR, може ли повече инфо, че и аз си търся такъв?

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: съб мар 02, 2019 8:00 pm
от Todio
Колата е карана 40км, ако има бензин щеше да детонира (трака) и да прегрее. По вероятно да е пробила дюза. Мери ги за пробив с мегер. Тръбите за високото налягане разказани ли са?

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: съб мар 02, 2019 8:21 pm
от ivanovbg
Зависи колко е бензина. Когато е малко бензина пали и гасне. Предположих, че колегата е вадил една по една дюзите за да тества, а и пали като рязко захрани помпата с гориво и работи после без проблем.

Имал съм подобен случай със счупена пружина в ЕГРа и да не се връща. Тогава няма значение дали е включена буксата, но колегата каза че го е проверил. То и много лесно се проверява като му се махне капачето.

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: съб мар 02, 2019 10:16 pm
от Todio
Той е направил доста проверки (дори и обратното гориво) и щеше да усети по миризмата, че горивото не е наред. Agr-а когато е отворен пуши и и мирише на не изгоряло гориво, защото няма въздух. Предполагам, инжекторите са пиезо и там е заровено котето. Не е споменал коя година е колата, затова малко гадаем.

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: нед мар 03, 2019 4:57 am
от ivanovbg
Обратно на пиезо никога не съм мерил.

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: нед мар 03, 2019 8:19 am
от Todio
Там се мери налягане не количество.

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 10:06 am
от Sofeto
ivanovbg написа:
нед мар 03, 2019 4:57 am
Обратно на пиезо никога не съм мерил.
Защо ? Имам доста случай със текнала дюза през обратното даже ги лекуват колегите със стендове

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 10:10 am
от Sofeto
ivanovbg написа:
съб мар 02, 2019 10:24 am
Да не е сипал бензин? Бензина кипва от налягането и остава на пара.
Интересно ми стана какъв е тоя тестер за CR, може ли повече инфо, че и аз си търся такъв?
Тестера е на поне 8 години незнам кви пари беше , пратих ти го на скаип че не мога да кача снимка тук

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 10:13 am
от Sofeto
Todio написа:
нед мар 03, 2019 8:19 am
Там се мери налягане не количество.
Така е ,но от опит знам че текнало пиезо се познава дори с колбите. ако не вярваш пробвай :)

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 10:16 am
от Sofeto
Колеги дюзите се върнаха от стенд. Имат капки от разпръсвачите почти всички но това не е проблем от който да гасне.
Колкото до горивото това отпадна още след като закачих стардиагнозата. Егр клапаните са 2 и двата съм ги изолирал още в началото. Според мен проблема е до адаптации и днес ще сложа дюзите ще я събера и ще ги пусна покарат 100км да видим какво ще стане.

П.П колата е 2005-2006

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 7:21 pm
от Todio
Не вярвам много на стендовете (за пиезо дюзи). Имах случай, на стенд добре, а колата пуши и пълни картера с гориво. Пиезото е много капризно, иска голяма чистота и да внимаваш при обезвъздушаване, че заклинват.

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 8:36 pm
от ivanovbg
Може да е тъпо, но пробва ли да палиш с отвъртяна ламбда сонда?

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: ср мар 06, 2019 10:35 pm
от androidcho
Да хвърля и моите 20 стотинки по темата..
Няколко пъти ми се случва евро4 дизел да гасне по такъв начин без да записва грешки от пробив на турбопът след дебитомера.

Re: GL420 cdi интересн проблем с палене

Публикувано: вт апр 02, 2019 6:45 am
от Sofeto
Колата е с 8 нови дюзи. Проблема остава. Всичко описано е пробвано. За мен проблема е в компютъра. Последното което открих - и се случи след смяна на дюзите - колата пали само след рестарт или дълъг престой. Даваш контакт, изключваш чакаш компа да заспи и след това пали без да гасне... ако завъртиш веднага пали и моментално гасне. Всички захранвания на моторния комп и EZS ги има + оторизациите за палене.
П.п Клиента поиска 2ро мнение и я закара при силвърстар.Тяхната диагноза - верига. Синхронизацията съм я мерил ок е.Грешки никакви И защо пали само след рестарт напоследък? За мен проблема е в моторния комп