Страница 1 от 2

Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Вто Фев 02, 2010 8:49 pm
от noize
Начи става въпрос за нисан алмера 2001 година 2.2тди
Поразгледах, ама не можах да намера нещо подходящо за дизел.
Тъй че ако имате опит или идеи свиркайте.
И още нещо искам да питам, не съм карал досега дизел и ми се вижда малко тромавичка, не мога да уцела на какви обороти да карам явно.

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 12:10 am
от sporttech
... това е DDi 110 коня с VP44 помпа , нали ?
... има вариант за "чип" ... доста се подобряват нещата :D

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 11:52 am
от noize
tdi
Помпата-никва идея.
И турбото ми се вижда че се включва много късно... при над 3000 оборота, кел файда

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 9:11 pm
от ivanovbg
Турбото трябва да го усетиш още на 2000 об,значи имаш друг проблем :( С чип няма да се оправи

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 11:34 pm
от sporttech
... няма Нисан TDI ... тва е като да кажеш Golf TDS ... или BMW dCi ... примерно :mrgreen: ... алмерата даже няма интеркулер , така че отпада и тази масова интерпретация на абревиатурата ....

... както и да е ...

... на тези мотори турбината прави налягане под 2000 оборота , но усещането за "тръгване" се появява някъде към 2500 в зависимост от състоянието на мотора и турбината .... "чипа" доста осезаемо променя това ...

... естествено не е изключено тази конкретната алмера , да има някакъв проблем и да е още по-умряла ...
... ако не свети CHECK ENGINE има вероятност за няколко често срещани проблема , които правят колата особено тромава :
- замърсен дебитомер
- натрупвания на нагар по стените на всмукателния колектор
- запушен катализатор
- пукнатина в турбинния охлюв
- счупени от твърди частици лопатки на турбинното колело
- износени лопатки на компресора от некачествен въздушен филтър

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 10:43 am
от noize
Че няма интеркулер няма.
Някакви идеи как да проверя дали описаните неща са повредени. (майстор газаджия съм не по двигателите)

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 11:10 am
от sporttech
- дебитомера се сваля и измервателния елемент се почиства със спрей за почистване на карбуратори или със специалните MAF sensor спрейове ...
- всмукателния колектор се проверява като се демонтира и се види ... или директно се пробва почистване на място(примерно с протек) ... саждите от EGR + маслото от турбината и картерната вентилация , се натрупват по стените и намаляват диаметъра на тръбите
- катализатора се проверява като всички катализатори - или с демонтаж и визуална испекция , или с проверка на налягането между него и турбината
- турбината се проверява визуално като се демонтира и се свалят двата охлюва (ако не си го правил никога , по-добре не се захващай сам)

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 11:13 am
от noize
Очертава се много работа като се постопли времето.
За двигателя съм сигурен че всичко е ОК, само турбината ме притеснява.

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 8:10 pm
от ivanovbg
Сложи един манометър и провери налягането на турбината в движение.Пробвай и да изключиш дебитомера да видиш дали ще тръгне или ще се спъне повече.Виж си и въздушния филтър :D Виж за някой спукан маркуч.

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 8:16 pm
от noize
Дебютомера според мен си е най-голямата простотия на съвремените автомобили, ама тва си е лично мнение.
Ще огледам за маркучи.
Може проблема да е в мен, така и не схванах как на какви обороти, на каква скорост върви най-добре.

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 11:29 am
от sporttech
... тоя мотор много се ошашква без дебитомер ....
... не е простотия ... точното измерване на количеството въздух , дава възможност за много по-прецизно дозиране на горивото , сравнено със Speed-Density или Alpha-N , или който и да е метод за косвени измервания ....

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 12:18 pm
от noize
Ем напълно точно си се измерва като взима данни от тпс-а, компютъра като знае колко е отворен дросела и какъв е размера на тръбите и сичко точно.

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 4:51 pm
от gt40
Не си прав, колега. ТПС показва ъгъла, но той е еднакъв за много възможни режими: на 1000, 3000 и .. , а количество на засмукания въздух да е различно! От там и корекцията на връскването е съответна.

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 5:02 pm
от gt40
А с японките често се сблъсквам с нерегулирани клапани! С пулове са и са много трудоемки. Едно Рено 21 2,1 Д което ползвах известно време, само от реглаж на клапани свали 1 литър разход и пооправи ходенето. Проверил ли си хлабините на твоя?

Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)

Публикувано на: Пет Фев 12, 2010 6:28 pm
от noize
Пак казвам двигателя е в идеално състояние, от дебютомера до катализатора... премина достатъчно чателен преглед (не от мен) и всичко беше идеално. Затова търса проблема или в мен(начина на каране) или в турбото.