Лагуна-автоматични скорости

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Лагуна-автоматични скорости

Мнение от venelek »

Здравейте.
Колата е с двигател F3R 723 95год.с автоматична скоростна кутия.Не включва на никоя предавка.
Нямах с какво да тествам електронния блок на кутията.
Намерих схема в аутодата на меган с двигател К7М 702/703,която отговаря на тази на лагуната(дори цветовете на кабелите съвпадат) и започнах да проверявам захранвания и другите работи.Всичко е наред освен това че клапана закачен на 53/55 крак на компа е 2 ома,а всички други са по 30.Според мен има окъсяване.При подаване на захранване клапана сработва,но черпи голям ток(повече от 10А)

Моля за съвети.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Слави Шишков
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
Местоположение: Пловдив

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от Слави Шишков »

Кутията АD4 ли е или DР0 . Нормално клапаните трябва да бъдат 28 ома. Дай някаква поща да ти пратя документация за първата , предполагам е такава.
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от venelek »

Слави Шишков написа:Кутията АD4 ли е или DР0 . Нормално клапаните трябва да бъдат 28 ома. Дай някаква поща да ти пратя документация за първата , предполагам е такава.
Кутията е AD4.

Три клапана са по 28,но има един който е 2 ома.Той е отделен от другите.Мерих с осцилоскопа,компютъра му пуска 12в,правоъгален импулс с висока честота.
Датчика за налягането не измерва нищо.До него има един болт,като го развих не изтече никакво масло,а мисля че там е за мерене на налягането с манометър.
Май ще трябва да се смъква кутията.

Пощата ми е veelek@abv.bg

Предварително благодаря :D
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от venelek »

За съжаление съм допуснал правописна грешка. :oops:

Пощата ми е venelek@abv.bg
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Слави Шишков
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
Местоположение: Пловдив

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от Слави Шишков »

Имаш поща.
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от venelek »

Благодарности на Слави Шишков.

Смъкнахме кутията и се оказа скъсан вал на маслената помпа.
Обаждах се на няколко морги във Варна и Русе(понеже са ми по близо),но уви там намат такава кутия.
Ако някой колега има нещо на предвид нека пише,ще съм много благодарен.

Поздрави. 8)
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Слави Шишков
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
Местоположение: Пловдив

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от Слави Шишков »

Помпата по спомен се задвижваше от хидротрансформатора, имам един. Ако е нещо друго виж тук
http://www.avtomatichni-skorosti.com/
сигурно го имат , ама за цена :roll:
Във МЕИто във Варна има един човек , ремонтира ги има и части, мога да потърся телефон.
дай някоя снимка да го видя тоя скъсан вал.
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от venelek »

Собственика на колата си я взе така че за мен всичко преключи.
Все пак ти благодаря за отзивчивостта. :)
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
batsvilen
КОЛЕГА
Мнения: 53
Регистриран на: Вто Дек 02, 2008 9:47 pm
Местоположение: гр. Бургас

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от batsvilen »

Здравейте колеги.
За да не отварям нова теме ще продължа тази тъй като проблема е със същата кутия AD4 на лагуна, проблема беше че изтича маслото на кутията през кабела от датчика за налягане, сега е с нов датчик няма течове но проблема е че върви напред много бавно и на високи обороти около 3000 като над 4000 почва да предърпва( нито на D нито на 1,2,3), а на задна върви без проблем даже тръгва на ръчна.Преди това тази кутия е била карана 2 пъти докато свърши маслото като по думите на клиента е вървяла до последно.Другия проблем е че е с 12 пиновата букса като по езито ми дават К-линията да е на 1-во краче,а тя има само 2 и 6(захранване) и 10 и 11 К и Л (за мотора) и в случая немога да я закача. По информация от колагата Слави за което съм му благодарен ако компа е с голямата единична букса би трябвало да се чете с кан клипа ако е с единичните само със стария XR25, утре ще погледна това и ще пиша.Явно работата върви на дисковете но ако някой колага има друга идеа или мнение ще съм благодарен да каже.На таблото несвети нито стоп нито сервиз нито чека (в смисъл светват и после изгасват), информацията която намерих е че трябва да се обучели пак двете крайни положения на tps или да се изведяла от сервизен режим. Благодаря предварително на отзовалите се колеги.
sve25
Мнения: 29
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 1:46 pm
Местоположение: Варна

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от sve25 »

Усеща ли се да превключва или тръгва на една скорост и на нея си остава?
batsvilen
КОЛЕГА
Мнения: 53
Регистриран на: Вто Дек 02, 2008 9:47 pm
Местоположение: гр. Бургас

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от batsvilen »

Непревключва на по висока сякаш тръгва на 4-та едвам едвам върви даже и по надолнището като я засиля пак същата работа иначе назаден е добре, днескаа ще видя с коя букса е и остава от колеги да взема кан клипа какво ще каже, ще проверя и съпротивлението на клапаните (даже ставали от DP0 само буксите им били различни но много по евтини ),но едвали ще е от тях тъй като според мен превключва коректно, не е от модулатора на налягане помпата и хдротрансформатора защото трърва на заден даже и на ръчна, от N на R се усеща натоварване на мотора а от N на D почти нищо.
Поздрави на всички.
sve25
Мнения: 29
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 1:46 pm
Местоположение: Варна

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от sve25 »

Дай няква поща довечера или утре сутринта ще ти пусна малко жокерчета.Мерил ли си
налягането? Във твоя случаи колата седи в авариен режим има 2ра и задна и сигурно
леко блъска като включва задна.
batsvilen
КОЛЕГА
Мнения: 53
Регистриран на: Вто Дек 02, 2008 9:47 pm
Местоположение: гр. Бургас

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от batsvilen »

sve25 написа:Дай няква поща довечера или утре сутринта ще ти пусна малко жокерчета.Мерил ли си
налягането? Във твоя случаи колата седи в авариен режим има 2ра и задна и сигурно
леко блъска като включва задна.
Ето развитието по темата: Значи компа е с голямата единична букса при което може да се чете с кан клипа, утре или в неделя се надявам колега с кан клип да дойде да я закачим да видим какво пише, иначе си начертах схемата (ако някой му трябва да му я снимам) с изключение на няколко кабела към купето които незнам точно къде утиват, измерих клапаните и четерите са по 28 ома, модулатора (EVM) 1,3 ома, 10 и 11 пин на диагностичната букса се оказват и за мотора и за ABS , а когато компа е с 6-те букси К-линията е на 1 пин и се чете само с XR-25, Относно налягането не съм го мерил още но след като видим на тестера какво ще отчете ще си направя един накрайник и ще го проверим, иначе доколкото видях в ръководството и за AR4 ,AD8 дават 0,2бар на N и на 800об. и после да се види на D и 1200об. дали е над или под 5бар.
Пощата ми е bat_svilen@abv.bg
Благодаря предварително на колегата че ще ми изпрати още материали, иначе ако на някой му трябва съм намерил подробни снимки на кутията и частите които между другото са и на VW както и точните им номера и кое с кое може да се замени от VW,но дано до там да не се стига.
Поздрави на всички.
sve25
Мнения: 29
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 1:46 pm
Местоположение: Варна

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от sve25 »

Значи моето инфо е за стария компютър с многото букси но ще ти го пратя може нещо да ти помогне все пак.На 0.2бар няма да тъгне трябва да е от 2.5 до 3.0 на N за да върви нормално ако няма други проблеми.Ако успееш да го закачиш на актуални стоиности би трябвало да можеш да видиш това налягане не е нужно да правиш преходник.Свети ли някъкъв чек?
batsvilen
КОЛЕГА
Мнения: 53
Регистриран на: Вто Дек 02, 2008 9:47 pm
Местоположение: гр. Бургас

Re: Лагуна-автоматични скорости

Мнение от batsvilen »

Здравейте колеги.
Ето развитие по темата: след дълго чакане на един "колега" за помощ се наложи и аз да съм с кан клип та резултатите са следните:имаше грешка датчика за налягане (нормално стария течеше сега е с новия), грешката се изтри и не записва нови, направих обучение на педала на газта а резултатите от налягането са:
2,7бара празен ход и N,
2,8бара празен ход и D,
5,2бара при 1200об. и D, при по високи обороти утива кам 7бара
3,7бара празен ход и R,
11,3бара 1200об. и R
натоварването не го вади от 0 до 100% а в някакви единици от 16 до 227,
evm(модулатора на налягане) от 0 скача на10ms когатое на N, а на D около 1000об е на 6ms и после заковава на 10ms.
когато не работи мотора и е на D пише че включва 3HB,но когато е запалена е 1H и когато вдигаш обототите винаги си е на 1H ако гумите са вдигнати изрежда 1H->2H->2HB но по обортомера и скоростомера сякаш винаги е на първа и увлича едвам едвам (по оборотите на двигателя и на трубина стават големи разлики) .Единствената нередносткоято видях е че на P отчита пак N явно превключвателя прави беля но това спред мене не е проблем, другото интересно нещо е че на актуатори няма тест на клапаните само на лампата за повреди като няма отделна крушка а се използва serv когато не е запален двигателя тя свети и ще си помислиш че нещо не е наред а трябва да е запалена да изгасне и тогава пускаш изпълнение.Всички други неща работят ( стоп сигнал, кик доун,спорт ,за смяг,) както и управление на 4-рите клапана(не съм ги сверявал по таблицата)но ги активира гледано на живи данни.
Явно работата утива на дисковете, все пак 2-ти е оставала без масло и са се стопили.
Публикувай отговор