Проблем с Фиат Пунто ?

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
joroboichev
КОЛЕГА
Мнения: 116
Регистриран на: Чет Окт 20, 2005 10:43 am

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от joroboichev »

Провери за всеки случай със стробоскопа променя ли се ъгъла на запалване преди и след започване на проблема,ако е с хидравлични клапани(не знам какви са при пунтото) дали не вдига налягане на маслото и да ги препълва,но като цяло прилича на проблем в изпускателната система
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

... леле колко сте изписали :)
ivanovbg написа:И на мен ми стана интересно.А ако продължаваш да наливаш бензин работи ли?Когато изгасне чете ли обороти на коляновия вал,пръска ли дюзата.Мапа тогава какво показва?Маркуча на мапа проходим ли е ?
Можеш ли да я четеш в движение като се появи проблема?Имал съм случай и на спукана гарнитура м/у цилиндри с подобни симптоми.Компресията колко е като изгасне?Ако си от София докарай я в понеделник при мен да я видя и аз.
... ако продължа да наливам се удавя
... чете и обороти , и мап , и всичко чете докато изгасва ... и в движение , и на място ... скенера не губи комуникация .... единствено сондата започва да показва бедно , но тя може да си показва бедно по хиляди причини ... това показва само че има много кислород в газовете ... явно няма реален недостиг на гориво , понеже като пръсна допълнително не вдига оборотите
... копресия няма как да измеря докато прави проблема , защото се оправя за по-малко от минута след като изгасне , а свещите са на достатъчно терсене място ... иначе я мерих ... 11-12 на всички цилиндри
... когато не иска да запали , на звук ритат и 4-те , така че и да има разлики в компресията едва ли ще са големи ... пали по-лесно на пълна газ (като удавена)
... вчера проверих и лагерите - нищо им няма
... смених му гарнитурата на картера и клиента си я взе ... малко се нацупи , че го мотам цяла седмица ... и според мен в понеделник ще я засили към поредния сервиз .... между другото ... преди мен колата е била в 5-6 сервиза заради този проблем ... багажника му е пълен с части :D
delio написа:днес имах подобен случай е едно поло и се оказа запушен катализатор и като капак от последното гърне извадих
сигурно 10м вата която се беше свлекла от гърнето
... още в първото мнение написах , че пробвах да я карам и по двуцевка , и само по колектор :)
gergesevlievo написа:Щом пали в дросела,според мен е възможен пропуск на гарнитурата между целиндрите!
... не е невъзможно ... но ако е гарнитура , няма да зависи от температурата ... освен това би трябвало да се влоши много бързо , а колата се кара ежедневно така от няколко месеца и няма никаква промяна в поведението , освен отказа да пали заради замръзналите гърнета ...
epasha написа:колега от два дена се занимавам със същата кола фиат пунто 94г. 1.1 176 А6 докараха ми я на дърпане. Няма палене искра да те пребие бензин да си удавиш и не пали.След един ден търсене се оказа запушено гърне с лед и оттам не щеше да пали запалих я добре но като загрее светва лампата на компа минава в сервизен режим и на 4500 оборота зацикля.Когато не свети лампата на компа вдига 6000 оборота и проблема го прави на топъл двигател като е студена няма проблеми свалях гърнето и я пробвах същата работа като загрее дава грешка от някаде и минава в сервизен режим мерих датчика сза температурата ОК датчика за температурата на въздуха ОК единствено ламбдата дава ниски показания 0.02- 0.07 волта при положение че трябва да е 0.2-0.8 волта нямам диагностика за фиати да видя и каква е грешката шибана работа GSM ми е 0893327447 ако намеря нещо ще пиша
... всяка зима имам поне 5-6 такива случая със замръзнали гърнета ... предимно малки колички карани от жени ... решението е по една малка дупка (3-4мм) в обшивката на задните гърнета , за да не задържат конденза ...
... този "компютър" няма сервизен режим (поне не в смисъла на Limp Home Mode) ... това до 4500 е заради НАЛИЧИЕТО на някакъв проблем , който просто пречи на мотора да вдигне повече обороти ... т.е. щом лампата свети и мотора не работи като хората , значи проблема е наличен ... направо ти завиждам за което .... при моя пациент , ECU-то (както и аз) не намира нищо нередно и съответно нито записва грешка , нито пали лампата ...
joroboichev написа:Провери за всеки случай със стробоскопа променя ли се ъгъла на запалване преди и след започване на проблема,ако е с хидравлични клапани(не знам какви са при пунтото) дали не вдига налягане на маслото и да ги препълва,но като цяло прилича на проблем в изпускателната система
... проверих го още в началото , въпреки че не става много много , понеже стробоскопа губи синхронизация при големите натоварвания ... въпреки това аванса изглежда да се променя адекватно
... клапаните са регулируеми ... с пулове


... ако клиента вземе да се върне в понеделник продължавам борбата .... въпреки че май само скоростната кутия не съм проверил/сменил ..... и остава да сваля главата и да разглобя клапаните да не би там да става нещо ...
... а ... да .... между временно смених и ширмования кабел на датчика на коляновия вал ... естествено без промяна :)
ludiqmaks
КОЛЕГА
Мнения: 122
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 8:17 pm
Местоположение: Варна

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от ludiqmaks »

Ако можеш да му мериш налягането на маслото докато караш :roll: Спорет мен нещо в газораспределението става :|
bobigas
КОЛЕГА
Мнения: 123
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 10:04 am
Местоположение: гр.Самоков

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от bobigas »

Колега имам абсулютно същия проблем с едно рено меган сценик ,според клиента като се случи това само връща контактния ключ пали отново и проблема изчезва .Реното е 1.6 K7M 720 пълен инжекцион. Вчера цял ден си играх с въпросното рено и не успях да открия какво се случва.
renene
КОЛЕГА
Мнения: 303
Регистриран на: Нед Мар 23, 2008 6:43 pm
Местоположение: люлин 2

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от renene »

Според мен трява да провериш налягането на маслото в момента в който почва да прави номера има вариант да прави повишено налягане и да дърви повдигачите.В тоя момент няма нормална компресия ,няма добро горене и сондата се опитва да обедни :idea:
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
KLESHTITE
КОЛЕГА
Мнения: 585
Регистриран на: Съб Сеп 26, 2009 4:51 am
Местоположение: Sofia ovcha kupel 2

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от KLESHTITE »

същия проблем го имах и се оказа кабела на датчика на коляновия вал ама тоя се връща 10пъти докатоп го хвана щот не го правеше всеки
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

renene написа:Според мен трява да провериш налягането на маслото в момента в който почва да прави номера има вариант да прави повишено налягане и да дърви повдигачите.В тоя момент няма нормална компресия ,няма добро горене и сондата се опитва да обедни :idea:
ludiqmaks написа:Ако можеш да му мериш налягането на маслото докато караш :roll: Спорет мен нещо в газораспределението става :|
.... не четете , колеги :) .... три пъти писах , че този мотор е с регулируеми клапани и няма хидравлични повдигачи :wink: .... иначе да ... изглежда като проблем в газоразпределението
KLESHTITE написа:същия проблем го имах и се оказа кабела на датчика на коляновия вал ама тоя се връща 10пъти докатоп го хвана щот не го правеше всеки
.... мда ... срещал съм такъв проблем няколко пъти .... предимно при двулитровите опели , понеже кабела на датчика минава много близо до изпускателния колектор .... явно през напуканата изолация влиза влага и променя капацитета на кабела ....
.... обаче в моя случай смених и датчика , и кабела м-у датчика и компютъра :?
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

bobigas написа:Колега имам абсулютно същия проблем с едно рено меган сценик ,според клиента като се случи това само връща контактния ключ пали отново и проблема изчезва .Реното е 1.6 K7M 720 пълен инжекцион. Вчера цял ден си играх с въпросното рено и не успях да открия какво се случва.
... съмнявам се да е абсолютно същия :D .... ако искаш опиши точно какво прави и какво си си играл .... грешки ? .... ламбда контрол ? ...
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от ivanovbg »

Абе тая бедна смес не ми дава мира- на газ анализатора какво показва в този момент.Ако сондата постоянно показва бедно и компа се мъчи да я обогати ефекта е същия.И друго ако ламбда сондата е универсална тия фиати пълнят картера с бензин(ако харчи масло даже няма да познаеш) и давят колата.Пробвай да откачиш ламбдата и да изключиш акомулатора за половин час на контакт за да изтрие актуализациите на ламда контрола после я пробвай без нея.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
epasha
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Яну 30, 2010 11:22 am

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от epasha »

колега до колкото разбирам от прочетеното при теб при поява на проблема не светва лампата на ECU-то което наистина е кофти че не се отчитат грешни показания от някой дефектирал датчик.При мен светва лампата на компа но не свети постоянно ту се оправя ту пак се появява проблема не е постоянен. Собственика на колата си я взе в събота защото и преди чат пат му е правела проблеми но по принцип от опита който имам знам че не се ли отстрани причината за проблема проблема си остава и пак ще се появи. Ако се появи проблем пак ще дойде а аз съм сигурен че ще се появи проблема. Хубавото е че компа регистрира грешката а лошото е че няма с какво да я прочета имам ВАГ КОМ и ОП КОМ но те не стават за фиат ако дойде пак колата ще пиша за проблема ако изкочи нещо при теб пиши да ведим от къде е проблема.Твоята работа има симптоми на ниско налягане от помпата но ти си я проверил сменял си дязи много интересна работа
makaveli70
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 9:41 pm

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от makaveli70 »

колеги и аз аъм се блъскал така и се оказа бензинова помпа и боклук в резервоара успех :)
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от ivanovbg »

[quote="makaveli70"]колеги и аз аъм се блъскал така и се оказа бензинова помпа и боклук в резервоара успех :)[/quotе]


Колегата казва че е източил бензина и е налял нов ,и налягането не спада в движение,иначе съм имал подобен проблем с запушване(намаляване) на влизащия бензин към помпата(от резервоара) .Когато я покараш ,свършваше горивото за 1-2 км,а като спреш и изчакаш то влиза при нея и пак си работи.На място нямаше проблем защото харчи малко.Открива се като поработи малко помпата без да връща в резервоара а в друг съд.Предполагам че е свалял помпата и е огледал за боклук в резервоара и за спукани маркучи.
Последно промяна от ivanovbg на Пон Фев 01, 2010 12:11 am, променено общо 4 пъти.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
bobigas
КОЛЕГА
Мнения: 123
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 10:04 am
Местоположение: гр.Самоков

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от bobigas »

sporttech написа:
bobigas написа:Колега имам абсулютно същия проблем с едно рено меган сценик ,според клиента като се случи това само връща контактния ключ пали отново и проблема изчезва .Реното е 1.6 K7M 720 пълен инжекцион. Вчера цял ден си играх с въпросното рено и не успях да открия какво се случва.
... съмнявам се да е абсолютно същия :D .... ако искаш опиши точно какво прави и какво си си играл .... грешки ? .... ламбда контрол ? ...
Колега собственика на реното когато го докара каза че и преди му се е случвало това през лятото и колата се е оправила сама и после не му е давала проблеми до сега .Като я закачих с кодочетеца грешки нямаше ,всички параметри си бяха в норма и колата работеше перфектно. Клиента отиде да я покара малко и след 15 мин.се върна при подаване на гас двигателя стига 2500 оборота и повече не може.Без да я гаси я чета ,грешки няма ,в режим живи данни всички параметри са ок освен ламбда сондата която дава постоянно бедна смес.Иначе при подаване на гас компа си увеличава времето на впръскване но дигателя не надхвърля 2500 оборота . На празен ход пак дава бедна смес,гасиме двигателя и палиме веднага без да чакаме и колата се нормализира веднага и ламбдата веднага си влиза в нормата.Налягането на горивото го мерих когато създава проблемите и не пада под 2.4 бара с осцилоскоп проверих времето на отваряне на дюзите и там не видях нещо нередно.И всичко продъллжава колата губи мощност постепенно и загасва Щом я запалиш всичко е ок.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от ivanovbg »

bobigas написа:
sporttech написа:
bobigas написа:.Налягането на горивото го мерих когато създава проблемите и не пада под 2.4 бара с осцилоскоп проверих времето на отваряне на дюзите и там не видях нещо нередно.И всичко продъллжава колата губи мощност постепенно и загасва Щом я запалиш всичко е ок.
А мери ли го като подаваш газ 2,4 е малко-не трябва да пада под 2,8-3 бара на пълна газ и да не трепери стрелката.Като стиснеш връщащата за малко трябва да я дигне до към 4-5 бара.Виж и горния пост.Премери тока и напрежението на помпата когато работи нормално и като се появи проблема.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
kaloqnmladenov
Мнения: 19
Регистриран на: Сря Ное 25, 2009 6:43 pm

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от kaloqnmladenov »

колеги и аэ имах сщите ядове и накрая мерих компресията като е эапалена и имаше 2 отвориха главата и се окаэа сигменти лагери всичко беше 2 по иэносено от колкото трябва
Заключено