Opel Vectra 1.6i управление на инжектора

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Opel Vectra 1.6i управление на инжектора

Мнение от niki »

Здравейте,
въпросната Вектра C16NZ Multec страда от стопен(!) инжектор и последвалата от това повреда на крайното стъпало в ECU. След смяна само на инжектора липсва сигнал от компютъра. След поставяне и на компютър от друга кола всичко е ОК.
Въпросът ми е дали оригиналния ECU може да се спаси след подмяна на транзистора, който управлява дюзата. На него пише само М 9707 R 243. Предполагам е полеви, ТО-220 корпус. Досега само неуспешни опити да се намери аналог.
Благодаря
Disconnected

Мнение от Disconnected »

Провери има защитен диод в тази верига по-често изгаря диода не самия трянзистор.
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Мнение от niki »

Хм, въпросният предпазен диод вече веднъж е сменян. По платката има следи от запояване и стопен лак, явно не му е за първи път :-/

На мястото на диода обаче са сложили мощен резистор 1,2 Оhm. Възможно ли е това евентуално да предизвика изгарянето на транзистора?:-/
joroboichev
КОЛЕГА
Мнения: 116
Регистриран на: Чет Окт 20, 2005 10:43 am

Мнение от joroboichev »

Диода би трябвало да е свързан паралелно на инжектора с обратен поляритет ,докато резистора трябва да е свързан последователно (баластен резистор).Ако не е подбран правилно може да го и изгори(да пробие) и от там да подаде постоянни 12 волта на инжектора ,които са го стопили.
Car Test™
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 11:30 pm
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мнение от Car Test™ »

В повечето случаи транзистора и биполарен ... сменяй !
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Мнение от niki »

Хм, обиколих достатъчно магазини за електронни елементи и навсякъде все едно и също - не знаят какво е това..
Обаче, ме питат "Да не е нещо по колите?".. :) Явно не съм само аз..:P
Производителите на компютри поръчвали на големите фирми като моторола примерно ограничени серии, бла,бла,бла...

Е, не можах да намеря такъв транзистор, но пък намерих друг такъв комп, ама поизгорял отвътре..:) Добре, че беше в другия край на платката, та този транзистор специално му нямаше нищо..

Сега остава само да го пробвам някъде, да видя какво съм направил :)

Интересна работа, досега ако трябва да се води статистика, тия сингапурските компове на Опел най-често сдават багажа..
Публикувай отговор