Проблем с имобилайзер на Peugeot 106

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Проблем с имобилайзер на Peugeot 106

Мнение от niki »

Здравейте колеги,

какво е вашето мнение за ситуацията: Пежо 106 1.4i 98г., KFX мотор, с ИММО на блока за управление :-/

Оригиналният компютър липсва, бил е повреден от "майстори" при първоначалната диагностика (колата не палела още от началото), вадили процесори вътре от платката и съвсем му разказали играта.. :-(

След няколкодневно обикаляне по всичи места за части 2ра у-ба се оказа, че е страшно трудно да се намери НЕЩО за кола по-нова година. Все пак успяхме да намерим една-две бройки ECU на въпросната система (Marelli IAW 1AP.81), но всичките са кодирани.. :-/

Стъпка номер 2 : свързахме се с хората в Пежо (в кв.Люлин), където ни беше обяснено , че не било фирмена политика и "не можели" да обучат новото ECU със стария иммо на колата. Единственото решение, което ни беше предложено оттам беше... да си купим ново ЕCU, барабар с имото и ключа .. :shock:

Естествено, след такъв отговор, стъпка номер 3 беше да запалим гумите и газ в посока колкото се може по-далеч от това пъклено място, сервиза на Пежо :D

И така, всичко наново. Пробвахме следното, сложихме комп. от работещ Citroen AX 96г., ~същата система(1АР.40) ,НО без иммо в него :) Колата работи! :lol:

Сега остава да се намери и такъв компютър отнякъде, ако имате нещо подобно, можем да се свържем. Ето още веднъж какво ни трябва :

ЕCU Magnetti Marelli 1AP.40 (или 1АР.81) БЕЗ иммо вътре (това са най-ранните модели, от 96г.)

Ако има колеги някъде в София където можем да обучим един от намерените от нас компютри, също е вариант! :)
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Мнение от niki »

Хора, помагайте! :(

На тоя паметник почнаха да му ръждясват дисковете от седене!...:-/

Руснаците пишат : Наиболее распространенная неисправность – отказ иммобилайзера, преимущественно на машинах 1997 г.в.

Тоя автомобил ще ме накара да намразя марката Пежо.. :-/
Car Test™
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 11:30 pm
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мнение от Car Test™ »

Ами у наше село няма .... сега проверих :cry: :cry: :cry:
ssivov

immo peugeot 106

Мнение от ssivov »

Мога да Ви помогна
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

Е това не е мнение.Колега, ако не искаш да споделиш опита, то поне дай адрес, ако наистина искаш да помогнеш.Всеки който се занимава с тези неща е испадал в подобна ситуация.
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
SENNA
КОЛЕГА
Мнения: 30
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 10:59 am
Местоположение: VIDIN
Обратна връзка:

Мнение от SENNA »

niki написа:Хора, помагайте! :(

На тоя паметник почнаха да му ръждясват дисковете от седене!...:-/

Руснаците пишат : Наиболее распространенная неисправность – отказ иммобилайзера, преимущественно на машинах 1997 г.в.

Тоя автомобил ще ме накара да намразя марката Пежо.. :-/
не мрази Пежо много ме кефят изкарват се пари от тях :)
ssivov

immo peugeot 106

Мнение от ssivov »

Извинявам се колеги ама някой ми е махнал телефона.Пишете на и-мела тогава ще се разберем,ssivov@yahoo.com
Car Test™
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 11:30 pm
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мнение от Car Test™ »

Интересно ми е какво стана с това Пежо .... :?:
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Мнение от niki »

Какво стана с Пежото ли? Ами вече бръмчи по софийските улици.. :)

След продължилото близо месец обикаляне по преставители на Пежо, консултации с колеги и търсене на компютри решихме, че все пак няма да им се дадем на французите и ще пробваме да излезем от ситуацията някак.

Ето какво направихме: тъй като колата имаше инсталирана метанова уредба, основното беше да изкараме запалването, пък ако заработи и на бензин - още по добре. Оказа се, че много сходна система се слага на по-старото поколение на Пежо-Ситроен с компютри IAW 8P. Естествено в 92-93г. никой не си е и помислял да слага имобилайзери в компютрите...

Намерихме ECU 8P.20 от Ксантия 2000 кубика (!) и се заехме с преправянето на инсталацията. На практика това, което остана като недостатък е системата за управление на компресора на климатика, тъй като на Пежото цялата климатична система е доста по-различна. Иначе всичко заработи нормално - бобини, инжектори, празен ход, ламбда контрол...

След това отидохме на проба и естествено излезе и недостатъка на това решение : при натискане рязко на педала на газта, колата забива нос и светва чека. Оказа се че при изключен темп. датчик охл. течност, колата работи перфектно, ускорява се , пали добре и т.н. При многократните проверки се установи, че при включен датчик колата прекъсва, защото компа прекъсва захранването до главното реле (дюзи, помпа, бобини) - защо го прави обаче ми е непонятно. Ако някой има някакви предположения, нека да сподели. А при изкл. темп. датчик ето какво става : честотата на импулсите на инжекторите се удвоява, pелето не изключва и колата се изфорсира без проблем...

Странен дефект наистина, но все пак без датчика работи - и клиента доволен, че може да се придвижва, и ние доволни, че си го махнахме от главата това Пежо..:) А що се отнася до вървежа на бензин - хм, чип-тунерите могат да ни дишат прахта! :D ( 75 ->123 к.с. )

Още нещо, още от самото начало вкарваше като грешка неправилен сигнал обороти. Предполагам има някаква разлика в маховика и разположението на маркерите за ГМТ на 2те системи. Някой знае ли какво е разположението им и броя на зъбите на Ксантия, 93г. примерно? При Пежото липсват 2 зъба, един до друг.
Публикувай отговор