Страница 1 от 1

bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 1:33 am
от stefantinkov
BMW-то е '94, 320, 150 к.с. (според Autodata 149), компютър Siemens MS 40. Колата има проблем с датчика на коляновия вал. На мерене стойностите му отговарят на тези в датата. С включени CKP и CMP, при въртене на стартер има искра само на 2ри и 5ти цилиндър. С изключен CKP, ECM подава сигнал и на шестте бобини. При диагностика с CarSoft изписва CKP като грешка. Кабелът на CKP беше в много лошо състояние, смених го с нов и пак същото - искра само на 2ри и 5ти. ECM се захранва коректно и кабелите на всички датчици до него са здрави . Пробвах с друг датчик 2ра употреба - същата работа. Отворих компютъра, беше се мокрил, имаше и изгнило. сложих нов комп - без промяна. Сложих нов датчик (менте) с него запали лесно, при работещ двигател изключих CMP => CKP работи, закачих го с Carsoft и изчистих грешката. Вечерта тръгнах да го паля и историята се повтори. Отново имаше грешка CKP, отново при стартер имаше искра само на 2ри и 5ти и отново без датчика имаше на всички. Според мен или и този комп има проблем (поне не беше мокър отвътре) и гори датчика или трябва да се вземе оригинален датчик с надеждата да изкара повече от час.

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 8:22 am
от galin
Добре де казваш без кол. вал има искра и на 6-те цилиндъра. А пали ли? Как работи?

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 2:47 pm
от stefantinkov
Без CKP компютъра получава сигнал че двигателя се върти от CMP, но чак на третото развъртане на мотора при стартер идва искрата, което затруднява паленето, защото понякой път дави свещите. Пробвах да извадя предпазителя на помпата и да го сложа точно на третото развъртане и пали без проблем. Колата работи добре, но не както със датчика, не ускорява толкова бързо и има леко заглъхване при kick down, след което извежда.
Въпросът ми е кое е по-вероятно - датчика да е много скапан или MS40 да са много скапани компютри?

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 3:59 pm
от rangel1
На мен пък ми е интересно от де си сигорен че проблема е в дачика и компа :lol:

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 4:38 pm
от bobolin4o
На тия Бимери се слагат само нови и оригинални датчици, другото е гавра със себе си!
Ако клиента не ще да плаща за нов оригинален датчик, чети надолу:
Отваряш компа, намираш къде е чипа, дето обслужва двата датчика... виждаш кои са му изводите съответстващи на двата датчика...
Изхвърляш чипа, изхвърляш двата датчика и монтирваш такива от MS43 системата - датчици на ХОЛ...
Подвързваш ги на съответните места след вече изхвърления чип...
Другото са подробности, които не е необходимо да обяснявам, смятам, че схвана идеята...
Най-накрая съдираш клиента за добре свършената работа, с перспектива дет се вика и не забравяш да кажеш "мерси"!

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 5:28 pm
от stefantinkov
rangel1 написа:На мен пък ми е интересно от де си сигорен че проблема е в дачика и компа :lol:
Колега, можеш да кажеш поне според теб къде е проблема в такъв случай!

Преди половин час си замина и CMP сега с 2та датчика дава искра на 2ри и 5ти, а без един от тях не дава на никой.

най-вероятно ще минаваме на варианта на колегата bobolin4o

п.с. някой да предлага датчици от MS43 :roll:

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пон Фев 20, 2012 5:42 pm
от bobolin4o
Имам чувството, че не схвана иронията в поста ми...
Нов оригинален д-к колянов вал - 140 лева, 25 лева монтаж
За тая операция дето я нахвърлих, лично аз бих взел 200 лева труд, сензорите башкъ (нови, оригинални)...
Пък за проблемите ти с това БМВ - струва ми се, че нещо ти убягва...

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Сря Ное 16, 2016 6:41 pm
от mladen
Здравейте колеги. Темата е много стара но проблема при мен е абсолютно същия като този описан от колегата. И за това реших да пиша в тази тема вместо да пускам нова. Ето и малко пред история. Въпросното бмв пристига при мен на въже причината за това е зверско прегряване поради спукан воден маркуч. Отворих мотора и три от буталата бяха задрали и блока също беше пострадъл и със собственика взехме решение направо да сменим двигателя. И така сменям го свързвам всичко и бръммм запали си всичко ок . Изваждам я на вън и я гася и идва човека да си я взима и няма палене. Закачам я със АТС900 и изписва фазов датчик. Сменям го със друг втора употреба пак същото сменям го със нов същата работа. Проверих захранването на компа ок инсталацията от датчика до компа ок. Отворих компа изглежда си наред. Не знам вече крелакво да правя видях се в чудо. Някой борел ли е такъв проблем.

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Чет Ное 17, 2016 10:05 pm
от mirkko
Мога да дам като идея дачтика на коляновия вал.Ако е той може да запали единствено ако е студена иначе ако е топла попринцип не палят.

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Чет Ное 17, 2016 10:26 pm
от mirkko
Също хубаво си отворил компа да не би да е имало влага ...изсуши го хубаво и пак пробвай. Имал съм подобен проблем с мерцедес.Беше навлажнен компютъра и даваше грешка колянов вал,не можеше да запали.Изсуших го на слънце и се оправи.

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пет Ное 18, 2016 8:00 am
от rockton
mirkko написа:...Изсуших го на слънце и се оправи.
-Абе "колега" тоя контролер да не е ушав от сини "сливи" та да го сушиш на слънце :lol:

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пет Ное 18, 2016 9:09 am
от mirkko
Нещо се заяждаме май :D

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Пет Ное 18, 2016 9:54 pm
от mladen
Здравейте днес реших проблема. Само не ми стана ясно как се е случило това нещо. Оказа се че веригата беше прескочила един зъб тоест смукателния вал беше един зъб на зад. Зацепих ангренажа на ново и се оправи. :D

Re: bmw e36 проблем с паленето

Публикувано на: Нед Ное 20, 2016 9:41 am
от gt40
При тази ситуация е излезнал датчик разпред вал. Тъй като ти е втора употреба мотора, първо е по-логично да видиш зацепването на ангренажния привод.
Поздрави.