VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от ogromnii »

не схванах резултата от теста със запушен филтър на резервоара, има ли разлика или не?
инжекторното време изглежда адекватно, работи ли равномерно? днес отново имам пациент с прецакан инжектор, кола без газ, явно е имало на пазара интересен бензин :)
plamen632
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Ное 12, 2011 7:21 pm

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от plamen632 »

bobolin4o написа:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от bobolin4o »

plamen632 написа:
bobolin4o написа:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
Колега, доста съм подготвен.
То като си мери въздуха по ТПС, що въобще да се набутват инженерите с МАП-ове?
Количеството въздух се изчислява на базата и на двете стойности, като МАП-а е водещ, особенно при празен ход и прехода към среда.
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
plamen632
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Ное 12, 2011 7:21 pm

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от plamen632 »

bobolin4o написа:
plamen632 написа:
bobolin4o написа:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
Колега, доста съм подготвен.
То като си мери въздуха по ТПС, що въобще да се набутват инженерите с МАП-ове?
Количеството въздух се изчислява на базата и на двете стойности, като МАП-а е водещ, особенно при празен ход и прехода към среда.
Поздрави!
Не спря за общата ти подготовка аз казвам само за случая, няма как чрез разреждане да се измерва обем на въздух, той все пак влиза през дросела. Един прост тест с обикновено AUDI примерно ADR, откачи измерителя на масата и гледай стойностите на входящият въздух с преместване на дросела. Да де те качествените инженери и програмисти по това си личат да направят така, че като ти се прецака дебитомера колата пак да върви а не да забива и това измервена не става от MAP . Рови повече при "блядовете" те анализират добре.
stefo
КОЛЕГА
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Май 11, 2010 8:09 pm
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от stefo »

Различните контролери работят по различен начин със сигналите от различните датчици.Не е показател като един контролер работи еди как си, че и другия ще работи като него.
NASKO12234
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
Местоположение: Германия

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от NASKO12234 »

bobolin4o написа:
plamen632 написа:
bobolin4o написа:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
Колега, доста съм подготвен.
То като си мери въздуха по ТПС, що въобще да се набутват инженерите с МАП-ове?
Количеството въздух се изчислява на базата и на двете стойности, като МАП-а е водещ, особенно при празен ход и прехода към среда.
Поздрави!
Видя ли хората като четат при блядовете, колко много знаят, даже и уроци ще ни преподава. Пък ний само работим и нищо не знаем. Извинявайте за спама.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от ivanovbg »

Нито един комп с МАП няма заместваща стойност, особено този. Поради естеството на калкулация това е възможно отчасти с МАФ.

Иначе е напълно възможно да се прави калкулация на натоварването само по ТПС. Е не е толкова точна и не може да покрие изискванията за Евро 2, 3 и нагоре така че е безсмислено да се използва като аварийна програма. Ще доведе до повреда на по скъпи части по автомобилите, а като не ти върви щеш не щеш ще я оправиш.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от gt40 »

Като гледам тоя е куция мотор от Шкодите. Веригата им се разтяга и вакума отива по дяволите. Версията да влиза антифриз в цилиндрите при тея мотори хич не е рядко срещана, а теорията че няма да окаже влияние на горенето не минава. Изправна механика и тогава се мъчи инжекциона.
Поздрави.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от bobolin4o »

plamen632 написа:...kато ти се прецака дебитомера колата пак да върви а не да забива и това измервена не става от MAP...
Няма и как да стане по МАП, защото обикновено липсва на двигател, оборудван с МАФ.
Забравих на каква точно "макина" с ТПС и МАП имаше показание "количество въздух" в g/s и на празен ход като откача МАП-а променяше измерената маса. Но както и да е... за мен е безспорно, че 400 mb са много за един добре работещ загрял двигател. Това според компа означава, че има еди-си-какво натоварване и се полага еди-си-какво гориво, което явно е в повече от реалните нужди.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от bobolin4o »

ivanovbg написа:Нито един комп с МАП няма заместваща стойност, особено този.
+1
TuningMaster Изображение
0887 704 900
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от bobolin4o »

gt40 написа:Като гледам тоя е куция мотор от Шкодите. Веригата им се разтяга и вакума отива по дяволите. Версията да влиза антифриз в цилиндрите при тея мотори хич не е рядко срещана, а теорията че няма да окаже влияние на горенето не минава. Изправна механика и тогава се мъчи инжекциона.
Поздрави.
Затова казах да се убеди, че МАП-а показва коректни стойности!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
llcoola
КОЛЕГА
Мнения: 127
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 10:12 pm
Местоположение: гр.Пловдив

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от llcoola »

Колега имал съм точно същият проблем с поло 1,0 със същите признаци и италианците го бяха зарязали така.Колата си цапаше свещите компресия идеална грешки само в ландата и с нова пак така , студена на моменти се давеше , като загрее и оправяше почти работа ,оказа се че колата имаше износен много странно разпределителен вал .
svirepia
КОЛЕГА
Мнения: 190
Регистриран на: Пет Мар 28, 2008 2:34 am

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от svirepia »

llcoola написа:Колега имал съм точно същият проблем с поло 1,0 със същите признаци и италианците го бяха зарязали така.Колата си цапаше свещите компресия идеална грешки само в ландата и с нова пак така , студена на моменти се давеше , като загрее и оправяше почти работа ,оказа се че колата имаше износен много странно разпределителен вал .

Колега отваряй ангренжа имах абсолютно същия проблем с фият , нямаше разреждане в колекторите така показваше мапа след замерване на вакуума се оказа , че е здрав .
Ангренажа беше скочил зъбче .
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от stefantinkov »

Първо се извинявам, че чак сега пиша и много благодаря на всички които си казаха мнението! Наистина стана доста интересна дискусия и лично за мен беше много полезна!!

За сега колата се движи така - запушен вакуум към клапана за бензиновите пари, запушен вакуум към капачката за маслото, запушен вакуум към клапата за топъл въздух от изпускателните колектори, нови свещи, работещ МАП (проверен от работеща кола). За първите няколко дни няма оплаквания, пали и работи стабилно.

Поздрави!
alex07
КОЛЕГА
Мнения: 103
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 8:46 pm
Местоположение: трявна

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Мнение от alex07 »

а някой сети ли се да гледа темп на охладителна течност
моето мнение е че всичко може да се обърка адски много от този гаден датчик
особенно при студен старт на мотора от тая група
поне от такова съм патил адски и за това споделям това
Публикувай отговор