Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4

Мнение от Sofeto »

Колеги последната седмица ме съсипват коли с неясни проблеми.

Идва рено меган за диагностика - питам клиента оплаквания? - нямам. Просто да я 'видим'

Закачам колата помни датчик колянов вал, трия паля ,не го помни повече.

След 10 минути стоене колата не пали - въртя около 20 секунди ясно е че няма да пали. Закачам помни датчика, не мерих сигнал направо го смених с нов, грешката се изтри викам си - ок.

Постоя още 10 минути пак същата работа не пали и помни датчика , вече го закачих и започнах да изследвам проблема с осцилоскопа , когато не прави проблема сигнала е добър стандартен индуктивен датчик с 2 кабела. Но когато не пали по сигнала има много смущения едни пикове от по 10 волта които са навсякъде преди и след истинския сигнал.

Пуснах нови кабели от компа до датчика ,нова маса към мотора (за проба иначе падове на напрежение - няма). - няма ефект колата пали добре когато не прави проблема и в един момент спира да пали -появяват се пиковете по сигнала.

Огледах маховика през дупката на датчика - наред е.

Другото неясно е че като има пиковете по сигнала и не пали , ако върнеш ключа веднага след като не пали и направиш втори опит запалва от раз и няма пикове.

Ориентирах се към стартер, свързах +са с отделен акумулатор и разкачих стандартния + от стартера само, а масите общи на двата към мотора.

Пиковете пак ги има . И като направи проблема не пали.

Утре свалям стартера и ще купя екраниран кабел да пробвам с него.

Със сигурност проблема няма нищо общо с въздух в системата.
Ако имате предложения моля споделете ги.
ico001
КОЛЕГА
Мнения: 44
Регистриран на: Пон Яну 18, 2010 1:50 am
Местоположение: Червен бряг

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от ico001 »

направи профилактика на стартера и ще видиш как пали имал съм същия проблем :wink:
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от rudoni »

Я го виж този клеморед как е и го емулирай за проба.Имал съм случай докато още маховика развърта мотора и върна ключа пали-като е на стартер не!А иначе ако захранването на стартера минава близо до кабела на CrPS може и да го бъгва .Имаше писано от някой колега.
С нами Бог!

0886 224486
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от Sofeto »

В този случаи изключвам клемореда защото ктс-а остава вързан и чете оборотите докато прави проблема а тях ги няма. и сигнала е прецакан , иначе пусках нови калбели далече от стартера ама не се оправи. Утре свалям стартера за ревизия и купувам екраниран кабел.
presko79
КОЛЕГА
Мнения: 528
Регистриран на: Пон Мар 02, 2009 9:08 pm
Местоположение: gabrovo

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от presko79 »

Стартер!,скоро имах случай с Лагуна със същия мотор.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от Sofeto »

Стартера е сменен с нов , проблема продължава ,по сигнала се образуват пикове когато не пали. пускаx нов екраниран кабел но няма ефект. Eто снимка на сигнала когато не пали.

Електроника?

Изображение

Uploaded with ImageShack.us
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от bobolin4o »

Сложи паралелно на двата сигнални кабела на датчика едно съпротивление да кажем 1-1,5 килоома и докладвай! :wink:
TuningMaster Изображение
0887 704 900
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от ivanovbg »

Другия край на масата на двигателя ли го слагаш или това е сигнала м/у двата кабела?
Предполагам гнила маса.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от Sofeto »

Това е с нови кабели масата на датчика е на мотора вързана там е и осцилоскопа, тук датчика е разкачен от електрониката и меря само него. Утре ще пробвам с резистор , ако остане време защото одеве ми донесоха комп+ключ + транспондер за пробата.
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от Sofeto »

С нов стартер + резистор+ екраниран кабел. Проблема остава за сега.
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от oem »

Schaden Motorsteuergerät :)
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
stoqn
КОЛЕГА
Мнения: 88
Регистриран на: Съб Май 21, 2011 10:13 pm
Местоположение: Добрич

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от stoqn »

Имах такова Рено 1 седмица ми разсказа играта със подобен проблем бяха му пуснали директен кабел от датчика към компа с нов стартер но китайски рециклиран въртеше видимо добре.С 2 акумулатора винаги палеше но с единия храня само отделно стартера с другия всичко останало .Като ги вържа паралелно не пали отделно винаги палеше.Смених ново масло викам може да е гъсто нямаше ефект.Сложих нов датчик кол.вал няма резултат.Смених компа обучих го същата работа.Голям едец.От многото въртене и от колеги преди мене стартера след 10 секунда започна да върти по бавно.Забелязох че когато авансатора издава звук преди да завъртя палеше когато не издаде не пали .Пуснах ново реле за захранване на компа не помогна викам захранването пада на компа и не чете датчика.Откачих подгрева да не гълта и събаря тока на акумулатора за проба взе че стартера затегна ядосах се.Един колега имаше оригинален стартер Валео мисля обслужен смених го и колата се оправи дори със слаб акумулатор палеше така че може колегите да са прави както казва и Преско.Успех:)
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от Sofeto »

С нов стартер е точно по тази причина и аз връзвах отделни акумулатори и пусках кабели и екранирани дори и куп други глупусти каквото се сетиш и няма ефект. Имах електроника втора ръка но без бси-то и не можах дая отключа но като въртях с нея пак имаше пикове но не съм палил. Идната седмица се ориентирам към екуто.
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от Sofeto »

Със втора употреба стартер колата пали базупречно и пикове почти няма. Оказа се че новият бил евтин най-вероятно кофти рециклаж.

Проблема е решен
stoqn
КОЛЕГА
Мнения: 88
Регистриран на: Съб Май 21, 2011 10:13 pm
Местоположение: Добрич

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Мнение от stoqn »

При мен минах през същия път,нов датчик ,комп ,нова инсталация, приближване на датчика до маховика,реле директно хранещо дизел компа,ново масло ,нов рециклиран стартер.Накрая с стартер 2 употреба обслужен заспа значи да си правим изводите колеги:)
Публикувай отговор