А6-проблем с променливото газоразпределение

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от venelek »

Автомобила е Ауди А6 2001г с мотор V6 3.0куб. 220к.с. (ASN)
Записва грешки :
17930 -Camshaft adjustment Bank 2
18406 -Friction too High-Intake Cam Adjustment Bank 2
Това го прави след като температурата на маслото достигне 120гр.(по уреда на таблото).
Съмнявам се ,че тази температура е много висока и разрежда много маслото.Но винаги го прави само на тази глава.
Моля запознатите с този мотор да си кажат мнението.Възможно ли е да има някакъв механичен проблем?
Ако може, някой да обясни как става промяната ъгъла на валовете,ако има схема ще е чудесно.
Благодаря.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от ivanovbg »

Възможно е и да е разтеглена веригата вече. Клапан командва налягането и в съответствие с това перките в зъбното колело завъртат вала спрямо зъбите.

Изображение
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от venelek »

ivanovbg написа:Възможно е и да е разтеглена веригата вече. Клапан командва налягането и в съответствие с това перките в зъбното колело завъртат вала спрямо зъбите.
Колега днес поразглобих малко.При моя мотор няма вериги.Всяка глава има по 2 клапана,за всеки разпределителен вал по един.В ангренажните колелета влиза масло под налягане и променя положението.Първо ще сменя маслото,пък после ако не се оправи ще смъкваме ангренаж :(
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от venelek »

Със смяна на маслото не постигнах нищо.Ще трябва да се разцепва ангренажа.
Някой да знае ,от къде може да се вземе комплекта пети за зацепване под наем.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от rockton »

-За това техническо недоразумение ли става въпрос :lol:
Изображение
Изображение
веднага си личи че съм "голям" фен на евровозилата особенно на швабските :mrgreen:
А сега сериозно,
Изображение
Изображение
преди около две години се наложи колегата ми и партньор(механик) да се гърчи с такова изчадие, та беше принуден да си закупи и петите.
Както се вижда са зимбер, мога да го попитам в първият работен ден , (петък), дали все още са у него и дали е склонен да ги даде под наем.
С това мога да помогна......
Поздрави и хубава бъдни вечер.............
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от venelek »

rockton написа:-За това техническо недоразумение ли става въпрос :lol:
Уцели от раз.
Ще чакам резултат.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от ivanovbg »

Аха, по стария модел. Не знам защо съм се объркал че е ФСИ-то, но принципа е същия. Преди да разглобяваш премери едно налягане на маслото като я сгорещиш, може далеч по травиална причина да е.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от venelek »

ivanovbg написа:Аха, по стария модел. Не знам защо съм се объркал че е ФСИ-то, но принципа е същия. Преди да разглобяваш премери едно налягане на маслото като я сгорещиш, може далеч по травиална причина да е.
Да налягането ще се премери,но защо нито веднъж не го направи на някой от другите валове?
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от ivanovbg »

Може тази глава да е последна в мазането. Може да има износени шийки на нея... Последно на едно БМВ V8 нов внос извадихме от ваноса хартийка от масления филтър :mrgreen:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
doktorabg
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 4:23 pm
Местоположение: EU

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от doktorabg »

Първата грешка най вече навежда за слабо налягане на маслото в главата или заяждаш вентил за промяна на фазите.
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 534
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от venelek »

Колата е била с износени валове(често срещано за този мотор).Правен е ремонт преди около 20хкм.Като гледам точно тази глава е правена.
А иначе въртях клапаните за фазите и няма ефект.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
doktorabg
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 4:23 pm
Местоположение: EU

Re: А6-проблем с променливото газоразпределение

Мнение от doktorabg »

То на една глава няма много неща за правене (като махнем валовете и механизма на шайбата).
П.С. Ако няма да се точи мотора!
Запушена магистрала, износени шийки, износен вал, износен/заяждаш механизъм за фазите.
Публикувай отговор