ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от ummng »

В момента имам един мерцедес при мен S W220 320 CDI .Клиента купи колата миналата година по това време но няма представа колко я е карал.Каза че отначало не е губила течност.Оказа се спукан радиатор - пластмасовия капак до единия маркуч.Изглеждаше като човешка намеса .Смених радиатора загрях перка работи всичко ОК но не съм я карал.След два дена дойде със спукан преход между двигателя и циркулационната помпа на парното.Това вече мирише на проблем с гарнитурата .Вързах един троник преди казанчето да видя налягането как се движи .Загрях перка работи и при празен ход налягането не се вдигна повече от 05.Понеже друг пътне ми се е налагало
да проверявам толкова обстойно но тука вече говорим за големи суми и трябва сигурност в диагностицирането искам да попитам някой имал ли е подобен проблем с подобна кола понеже се оказа че водната помпа създава вакуум в казанчето при високи обороти и явно в двигателя налягането е високо което може и да има логика ако няма някъкво запушване някъде по твата тънки маркуча отпред.Утре ще проверя това първо и мисля да ходя до един колега който има реактив за проверка на изгорели газове в антифриза и това ми е втория въпрос - до каква степен може да се вярва на този тест?Мислех да купя такова нещо но се оказа че реактива има срок на годност
и не е евтин пък аз за сега се оправям и без него .За бензиновите мотори е лесно но за дизела нещата са по трудни . Някой ми каза освен това че този тест не е много надежден .
Моля за вашето мнение ако имате опит с този метод да ми кажете доколко може да се вярва.
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от Todio »

Коя година и какъв двигател (не 320 CDI) е колата? Зависи каква система за проба ползва, но реактива не лъже. Има реакти за бензин и за дизел. Дано не съм лош пророк, но ако мотора е 6 цилиндъра редови е заминала главата (мъка ми е). Ако сваляш глава си отваряй добре очите и се информирай какво е написал чичо ХАНС за тези мотори.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от ummng »

Колата е 2000 година 613.960 той е един мотора.ЕДС 15 шестак.Аз все още се надявам да е случайно съвпадение
но вероятността да е гарнитура е голяма а незнам колко са я карали така той я докара на ход и налях към 5 литра вода което не ме кефи изобщо въпреки че колата работи перфектно на празен ход и при форсаж на място налягането в казанчето спада на нула но тези мотори са много мощни и при пълна мощност не се знае какво ще стане .Аз помислих че е гръмнал радиатора на парното но за сега само това съединение се оказа. Днеска ми докара документите и утре ще видя какво ще става .Добре че ми каза че реактивите са различни за дизеловите понеже колегата се занимава предимно с бензинови и нямам идея дали знае това и дали има .
Точно от това и аз се страхувам че е спукал главата и се чудя дали да го пратя друг да се мъчи.
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от Todio »

На 90% съм сигурен, че е спукана главата. Този мотор ползва метална гарнитура, а тя много рядко пробива. Друга особеност, е че се криви блока заради голямата дължина. Само времето и разглобяване може да покаже. Успех.
fory
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 10:24 pm

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от fory »

Аз лично проверявам със сгъстен въздух. И не само гарнитури а и клапани. По трудоемко от реактив, но безплатно и сигурно.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от ummng »

До сега и аз се оправям по традиционните методи даже май тоя метод с реактива не е много точен .Преди са ползвали една течност а сега две - за дизелови и бензинови и не е ясно това дали е комерсиално или има реална разлика понеже така трябва да подържаш 2 по 40 лв вместо едно и то май живота му е една година.
Незнам колега фори какво имаш в предвид под сгъстен въздух но тука този метод не върви - това може да ти покаже крайнете варианти които и без въздух са ясни.
За съжаление неможах да я карам понеже нямаше гражданска и преглед - добре че погледнах документите.
Единственото което можах да пробвам тука в двора газ до ламарината ама нищо не стана .
Трябва си полека да се вдигне мощността до макс на баира към бонсовите поляни като оправи човека документите.Тогава налягането става чудовищтно и ще си покаже и май колегата Тодю ще се окаже прав където стигаме до другата чудилка дали тестовете на главите са верни.
Да Ви споделя едно нещо което досега не ми се беше случвало и то с моята кола .Голф цвай бензин я я.
Почна се с това че нещо свалих свещите и се оказа че са ръждясали ама яко.Помислих че е нещо от газта а и бях ги сложил май от друга кола - нали сме майстори може да караме стари - клиента НЕ! Преди това отстраних няколко теча но май пак лего губеше антифриза и течността помътнява от ръжда ама на мен все не ме се вярва че е гарнитура.Сложих нови чистак бърсак след няколко месеца същата работа а колата пали и не прекъсва сутрин.Всички цилиндри еднакво ръждиви свещите .Чак някъде по нова година ли беше непомня
един цилиндър почна да се обажда сутрин та смених гарнитурата но запръв път ми се случва да подгизне пък свещите да не прекъсват толкова време и то да подгизне цялата не само един или два цилиндра както е обикновено.
Kirilpm
КОЛЕГА
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 12:40 pm
Местоположение: Поморие

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от Kirilpm »

Идеята със сгъстения въздух е да блокираш коляновия вал с гидория и дълго рамо и да подаваш през всяка свещ.После започваш да се услушваш и оглеждаш за балончета в разширителния съд.Мен до сега не ме е подвеждал този метод,но трябва добър компресор и преходници за различните свещи.Аз ги правя от свещ и винтил от автомобилна гума.
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от Todio »

Свещ на CDI свалял ли си? Ако се скъса какво правим? Това което казваш се отнася за бензинови мотори, там компресията е ниска. Компресора колко налягане дава 6-12 бара, а компресията на дизела колко е? Колегата казва, че на място нищо не става, а в движение под товар. Тогава какво правим?
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от ivanovbg »

Кво да правим :?:
Имал съм подобни случаи на пегряване само под товар с превъртели водни помпи, а на БМВ си е чест проблем със старите пластмасови перки. На един дърт опел пък перките бяха изгнили :mrgreen: Та нека се види дали има нормална циркулация при натоварване. Също така съм имал проблем след смяна на гарнитура на една от главите. За да не дава пари за гарнитура джамбазина намазал старата със силикон и я лепнал. Парчета от силикона запушили отвори в гарнитурата и от там толкова влошават обтичането на главата че прегряваше без реално да имаше проблеми с продухала гарнитура или спукана глава.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от Todio »

Когато има проблем с водната помпа, не губи течност!
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от rangel1 »

Абе тя работата ясна че е спукана главата ама на мен ми е най интересен въпроса с навъдилите се тестери за спукани глави ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ,ама то ги надували с 10бара и ги печали на 90градуса и всичко си признавали :lol: Абе де го е тоя стенд да осигори 100тина бара импулсни пикови налягания и 100тици градуси импулсно термично натоварване а :?: Е тогава бих повярвал че теста е успешен :idea:
Надявам се ми хванахте мисълта
Статистика:
(понеже ме мързи и бягам от такива ремонти ми се е налагало три пъти да се боря с метални гарнитури)
1крива глава
2греда
3греда
Само дето гредите бяха в моя полза :lol: щото ги правих пак с други глави понеже клиентите бяха ентусиасти и ги носиха на тест пък аз щото съм дърводелец малко съм чел що е двг и как работи това чудо та не им беше приятно да плщат пак ама баи ганьо иска да надхитри желязото и баш майстора (рангел) :lol: :lol: :lol:
fory
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 10:24 pm

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от fory »

Ако мотора "пие" вода, а не я изхвърля, то си мисля, че това не се случва при такт сгъстяване. В тоя ред на мисли не мисля, че по-високото работно налягане в цилиндрите на дизеловия двигател компрометира по някакъв начин теста със сгъстения въздух.
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от ogromnii »

главата ако е спукана към смукателен или изпускателен канал теста със сгъстен въздух няма да покаже нищо, а ако е към смукателен и този за изгорели газове не работи. Т.е. работи - показва че няма, което е вярно ;) но не показва проблема. щом вакуумира системата, а при натоварване надува къде е най вероятно да е пробива? ;)
сваляне и оглед на свещите може да подскаже къде и дали е мито :) а може и да не....
Kirilpm
КОЛЕГА
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 12:40 pm
Местоположение: Поморие

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от Kirilpm »

Todio написа:Свещ на CDI свалял ли си? Ако се скъса какво правим? Това което казваш се отнася за бензинови мотори, там компресията е ниска. Компресора колко налягане дава 6-12 бара, а компресията на дизела колко е? Колегата казва, че на място нищо не става, а в движение под товар. Тогава какво правим?
Аз останах с впечатление че колегата не е разбрал с каква цел се прави теста със сгъстен въздух и се опитах да обясня.Иначе не казвам че е най-удачния метод в случая,но не е невъзможно,едно компресорче от хладилник безгрижно подминава 25 атмосфери,а се намират за без пари.Така или иначе работата отива към сваляне на глава,дори и да се скъса някоя свещ сега му е времето,въпреки че на последното ЦДИ на което сменях оригиналните свещи се отвиха с поглед,Божа работа е с тях,често се налага и стругар да погледне.При всяко положение за да се види какво се случва в цилиндрите без да се сваля главата нещо ще трябва да се отвие или свещ или дюза.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Мнение от ummng »

Колега със сгъстен въздух можеш само да откриеш къде ти бяга компресията и то в напреднал стадий нищо друго .
За сега нямам информация за колата може и да не е главата макар че не можах да я изпробвам на пълна мощност .Той я кара рядко даже не си взе кората на двигатела и някои други джаджи които не бях сложил докато
не мине на преглед и да я пробвам .
Публикувай отговор