Проблем с VP44 на БМВ е46

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
fory
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 10:24 pm

Проблем с VP44 на БМВ е46

Мнение от fory »

Колата идва непалеща и съответно с грешки 57 и 59 в помпата. Осцилоскопа отчита някакви мижави по амплитуда сигнали и с неопределена форма на клапана. Съпротивление на клапана - 0,2 ома. След отваряне на електрониката се установи, че транзистора е сменян и видимо новия не е изгорял (не е укъсил и на съпротивления го докарва). След смяна на транзистора колата пали и работи добре, осцилограмата изглежда прилично. Монтаж на колектори, излизане от гаража и дотам. Сега въпроса е, менте транзистор ли са ми дали в Елимекс, или има проблем с клапана - евентуално междувитково. Та молбата ми е, ако някой знае каква е индуктивността му, или друг метод за оценка на състоянието на клапана, моля да сподели. Всичко по темата ще ми е от полза.
zoro1
КОЛЕГА
Мнения: 292
Регистриран на: Нед Юни 02, 2013 10:48 am
Местоположение: Видин/София
Обратна връзка:

Re: Проблем с VP44 на БМВ е46

Мнение от zoro1 »

Зависи какъв си сложил,имало е случай да слагам по два три /извън тялото/ докато заработи добре.Клапана е с различно съпротивление 0.2-0.8 ома като веднъж взех Омметър за точно измерване ,май с някъкъв мост и на един клапан показа .308 ома.То и затова помпата се калибрира в зависимост от съпротивлението,но съм сменял и клапани.Виж сега да не ти е изгоряло крачето на КАН -а.И най-удачен /поне за мен / се оказа IRLR2905
Малките нации се държат като проститутки,а големите като гангстери...
steve
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Яну 21, 2014 8:35 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с VP44 на БМВ е46

Мнение от steve »

Електрониката си има токово ограничение на клапана(и през транзистора).Дори и клапана да дава пълно късо - тока е не повече от 18-20А и транзистора не трябва да изгори !
Според мен кофти транзистор или недобър монтаж.
fory
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 10:24 pm

Re: Проблем с VP44 на БМВ е46

Мнение от fory »

IRLR2905 с двукомпонентно термопроводящо лепило (медна паста и епоксидна смола от елимекс) не помня точно името му. За спойките - оригиналните проводници с флюс за алуминий. Досега до външен монтаж не съм прибягвал, че ми се вижда рисковано калайдисването на гейта, но ако се наложи.......
Публикувай отговор