Opel Combo Z16 YNG

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ummng »

Здравейте колеги ! Имама проблем с тази кола - загаснала е в движение и няма палене.Двигателя е комбиниран на газ и бензин
Поначало няма връзка с компютъра на колата бушоните здрави.Задействах две от релетата през лампа ама то едното е за помпата а другото незнам още за какво е и се появи някъкво захранване но не е постоянно .Тестера се свърза с компютъра на ABS стабилно.
ПРочете че в компа на мотора има някъкви грешки но неможе да направи стабилна връзка поради изчезване периодично на напрежението при което примигват лампите на чека и маслото - те преди това въобще не светеха .
Днеска ми е първи ден занимавка .На първо четене излиза че захранването е електронно май през транзистори понеже опитах та изолирам релетата но нищо не става . Колата е 2009 година и нямам схема .Не е ясно още как става захранването на компютрите и понеже се появява без шум от реле правя предположение че е през транзистор.Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да има схема случайно?Този двигател се ползува и в Эафирата 2004 година .
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ummng »

Намерих схема на Зефирата от Уъркшопа. Но засега незнам дали ще ми помогне понеже не е сигурно дали схемата е същата .
Освен това управлението е свързано с модула за превключване пък аз го нямам като софтуер да го прочета.Всепак ще се борим .
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ummng »

Нещата вървят към изгорял компютър.Навсякъде изкарах напрежение освен на бобината която се захранва от бушон директно от ключа но този бушон ми гореше още от началото но незнаех за какво е .Освен това не беше ясно кой крак на бобината съответства на означението на схемата .Хубавото е че от този бушон има само три неща - релето за помпата бобината и компютъра .Бобината я бях откачил още преди това остана компа сега като откачих куплунзите излезе напрежение на бушона -връщам обратно от бобината понеже там имах две маси до момента след откачване на компа остана само действителната.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ummng »

Проблема се реши спонтанно от самосебе си .След като закачих куплунзите на компютъра за всеки случай да проверя отново предположението вече нямаше късо .Махнах всичко и сложих директно бушон и кдлата запали.
Пък казват че нямало Бог!
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ivanovbg »

Някой кабел ти е протъркан. Аз на мястото на бушона връзвам крушка за мигач. Така нищо не гори, а тя свети силно. Като се местят кабелите където е късото премигва и нататък е лесно.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ummng »

Възможно е но бутах кабелите точно по твоя метод след като я запалих вече да съм сигурен но за сега не дава на късо а и друг път не го е правила .Там капелите са в дебел сноп и ме съмнява да е кабел макар че остава тогава също невероятното да е блокирал нещо компютъра и да е накъсил някакъв елемент и след рестарта да се е оправило защото това си е пълен рестарт .
Но неможе да се докаже вече.Ако е така е можело да се оправи с обикновено откачване на акумолатора си мисля ама това са само догатки.Добре че всепак схемата се оказа същата че с един колега вчера цял ден се намръзнахме понеже снощи видях че за
зефире има схема .На сляпо нищо нестава .На тоя студ няма да дълбая повече .Важното е че компютъра е здрав.
dyaneff
КОЛЕГА
Мнения: 252
Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 5:31 pm
Местоположение: Долни Чифлик

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от dyaneff »

Не вярвам на повреди които се самоотстраняват. Има проблем с инсталацията.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Opel Combo Z16 YNG

Мнение от ummng »

Не съм съгласен .В момента колата работи размърдах куплунга яко няма ефект да гасне .Както казах може и да е невероятно
да е станало някъкво късо вътре и при прекъсване на захранването компютъра да се е самооправил .Ако тръгна да ровя може да си загубя времето и да направя нов дефект също е възможно сред толкова кабели в куплунга .Има хора при които здрави коли се повреждат - това е мъжът на тази клиентка .А пък сигурно всички имате такива случаи не един при който идва клиент и казва колата ми не е добре и ти казваш я да видя и и няма нищо . Много често се връщата отново но понякога не се връщат.
Точно след новата година пристига един и вика не работят чистачките - аз ги пускам и те работят- даже не съм пипал бушоните и оня остана като гръмнат понеже беше пускал със жица директно на моторчето и нищо аз само пускам и тръгват и досега не е дошъл. Този метод на ремонт обаче има един недостатък - неможеш да вземеш пари :D
Публикувай отговор