Страница 1 от 1

Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Пон Фев 29, 2016 9:59 pm
от sporttech
Здравейте,

Колата е X-Type 3.0 V6 2001

Проблемът, който не съм сигурен дали е проблем, е че зареждането е 14.5V за около 5 мин след стартиране, след което пада рязко на 13.0 (+-0.2) и си стои толкова, независимо от обороти, температура и консуматори.
Ако изгася мотора и веднага запаля пак, картината се повтаря със същия интервал от 5 мин.
Лампата на таблото се държи нормално (до колкото виждам според схемата е по CAN) и компютъра на мотора не записва нищо по въпроса.

Въпросът ми е, дали това може да се приеме за нормално поведение и ако не, много бих се зарадвал на жокер :)

Малко история:
Колата изгасва в движение на магистралата (за щастие точно до бензиностанция) с умрял акумулатор. Клиента си купува нов, 54Ач щото нямат по-голям) и от там със светеща лама се засилва в първия сервиз, където му монтират рециклиран алтернатор.
Проблемът, който оисах горе, е регистриран за пръв път след това (обаче преди това никой не е гледал).
Колегите не са успели да го измислят и са го изпратили в местното представителство на Ягуар, където сменят дебелия кабел алтернатор<->стартер<->акумулатор (щото било бъг) и го пращат да си ходи.
В някакъв момент от някъде се е появил волтметър в запалката и са клиента пита що така и го е страх да си кара колата , за да не изгасне пак, тоя път у средата на горно надолнище...

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Пон Фев 29, 2016 10:29 pm
от stoqn
Колега здравей скоро ми идва същия Ягуар същия мотор така се държеше беше странно извиках друг клиент със същата кола и при него беше така явно е странно нормално:(

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Вто Мар 01, 2016 7:44 am
от gt40
Здравей.
Същия V6 беше вързан към час на апаратурите заради настройки на газовата и нямаше такова отклонение. Има на реле регулатора по спомен извод към инжекциона, бях чел, че руснаците го режат и се оправя, ама не ми се е налагало. Затова е паднал акумулатора явно.
Поздрави

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Сря Мар 02, 2016 2:29 am
от sporttech
Мерси за мненията!

@stoqn, 3 броя си звучи направо тенденция. Или и трите са счупени или не са :)

@gt40, същия V6 на X-Type, S-Type или Мондео?
Понеже тука единия колега кара Мондео 3.0 и гледам че има някои разлики, вкл. че зареждането му е 14.2 постоянно.

Принципно оптималния цикъл за затворени оловни батерии е подобен - 14.4-14.6 волта за някакво време, после 13.0-13.5 и накрая 12.5, обаче това първо не е за такъв тип експлоатация (авто акумулатори), второ 5 минути теоретично не са достатъчно за бърза фаза, а и трето от как се помня за пръв път виждам кола да се държи така. Че е и 2001ва, не е нещо последен писък на техологиите.

Някой знае ли как точно компютъра управлява алтернатора?
Гледам че има два кабела между тях. Според някаква схема от нета, от общо 4 които виждам, два би трябвало да ходят в някакъв филтър и два в компа.

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Сря Мар 02, 2016 6:57 am
от gt40
Jaguar X 3.0 код WB 4X4 комби 2005г , преди това два дизела са идвали при мен, ама не съм гледал за зареждане.
Поздрави

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Сря Мар 02, 2016 7:43 am
от ivanovbg
Иво, чести проблеми са протрити/прекъснати кабели. Виж на живи данни в компа какво натоварване показва в двигателния и как се мени при промяната на напрежението. Компа май само го събуждаше по единия кабел/защото плюса е от клема 30, а не от 15, а по другия четеше колко е натоварен. Алтернатора не е по KAN, а е по LIN http://cache.nxp.com/files/analog/doc/a ... df?pspll=1 Без връзка с компа алтернатора пак заработва, но с известно закъснение - около 5 сек. Това да държи напрежение си е вградено в регулатора и компа е непричом. Не е след 2006 г колата и няма датчик за температура на акумулатора. Предполагам, че твоята повреда е като за загуба на някоя фаза или диод.

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Сря Мар 02, 2016 10:45 pm
от sporttech
Излиза обаче че истината е някъде там.
Тия пичове са шернали сервизната информация:
http://www.jagrepair.com/images/AutoRep ... trical.pdf
Интересното почва от 154-та страница.


"
The engine control module (ECM) can switch the voltage regulator between two voltages to optimize the charging of the battery.
The low voltage regulator setting is 13.6 volts and the high voltage regulator setting is 15.3 volts, measured with the generator at 25°C (77°F) and charging at a rate of 5 amps. These values decrease with a rise in temperature or current flow.
The ECM determines the voltage setting of the voltage regulator. The high voltage setting is always selected by the ECM once the vehicle has started. The ECM determines the period of time that the high voltage setting is selected for.

There are three different time periods selected by the ECM which is dependent upon the vehicle conditions when the vehicle is started:
- The longest time period is selected if the ECM determines that the vehicle has been 'soaking' for sufficient time to allow the engine coolant temperature (ECT) and the intake air temperature (IAT) to fall within 3°C (37°F) of each other.
- The intermediate time period is selected when the ECT and the IAT is below 5°C (41°F).
- The shortest time period is the default time and is used to provide a short period of boost charge.

At the end of these time periods the voltage is always set to the low voltage setting to prevent the battery from being overcharged.

The time periods are variable depending upon the temperature and the battery voltage. The target voltage of the battery varies between 14 volts and 15 volts depending upon the ambient temperature and the vehicle operating conditions.
Once this target voltage has been achieved, providing the vehicle has been operating for at least the shortest time period, the ECM will reduce the voltage regulator to the minimum setting of 13.6
"

Сутринта беше около 4 градуса (снощи след известно четене го извадих да спи навън) и след като го запалих държа 14.8 волта за точно 10 мин и падна на 13.2.
Демек сега остава да намеря къде е избягал половин волт.

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Сря Мар 02, 2016 11:30 pm
от ivanovbg
На живи данни видя ли колко е натоварването и напрежението дето чете компа?

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Чет Мар 03, 2016 1:41 am
от sporttech
Краси, напрежението беше с 0.3-0.4 волта под това което меря на акумулатора.
Кой лоуд имаш предвид? На мотора и сигнала от алтернатора?
Ще пробвам да видя сутринта

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Чет Мар 03, 2016 2:08 am
от ivanovbg
Да в моторния има alternator load ...% , като включчваш консуматори трябва да се мени. На единия крак на алтетнатора май трябваше да има постоянно 7,2 волта, ама от или към компа не помня.

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Чет Мар 03, 2016 11:25 pm
от sporttech
Днес излязоха други спешности и нямах време да се занимавам.
Така или иначе, след коментара на Стоян + упътването което цитирах, за мен въпроса е общо взето ясен.
Все пак за протокола, ще направя още няколко теста в събота да потвърдим и ще ъпдейтна.

пп... сутринта все пак проверих докато го местих... -1 градуса -> 20 мин 14.8 волта, после 13.3 ... до тук не лъжат :)

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Съб Мар 05, 2016 12:05 pm
от sporttech
Не намерих жива данна за товара на алтернатора (ползвам някаква стара версия на форскан и не всички живи данни са живи ), обаче проверих с осцилоскопа какво се случва по кабелите:

- син - нещо като стандардното управление за лампа - около 0V на контакт и след запалване се вдига на около 11V
- зел/черв - кл.15
- черв/зел - управление с маса от компютъра - HI (12V) зарежда 14.5-14.9. След 5/10/20 мин LO (0V GND) зарежда 13.0-13.4
- оранж/зел - товар от алтернатора - ШИМ - коефициента на запълване се променя в зависимост от консуматори, обороти и тн.

Просто явно така си работи. Са що има половин волт разлика ... :roll: ... така или иначе за момента не мисля че му пречи.

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Съб Мар 05, 2016 2:43 pm
от ivanovbg
А сети ли се с осцилоскопа да провериш пулсациите, да не би да е гръмнал някой диод?

Re: Алтернатор на Jaguar X-Type

Публикувано на: Нед Мар 06, 2016 6:44 pm
от sporttech
Това беше второто което проверих, след напрежението :) Изглежда ми наред.