308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
То голям филм си си организирал само не разбрах дали си гледал кво става с инжекторното време и рисунката на осцито как е
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Честно казано инжекторното време не съм го гледал, осцилограми също. Прави ми впечатление, че ъгъла на запалване при всички цилиндри е еднакъв и когато почне на три, въпреки че грешката е в запалителната система. Всеки път едно и също - минава 80 градуса, започва да клати оборотите (но продължава на четири цилиндъра), после оборотите се стабилизират и точно в този момент втори изчезва.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Пробвай да емулираш сигнала за температурата на 60 градуса и пак виж дали го прави. Най добре е с потенциометър.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Ще пробвам след малко и ще пиша какво е станало. Мен ме озадачава факта, че до преди да сменя моторчето не е имало подобен проблем. Да колата беше тромава, но не е работила на три цилиндъра.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Пробвах с резистор и го закрепих на 64 градуса. Но след като поработи известно време направи същото. и единственото което се видя е че на въпросният втори цилиндър еку му спря бензина. От 2.45мс на всички изведнъж стана 0мс. Както steich каза има нещо което еку не харесва и го записва. Но въпросът е какво!? Грешката я записва след това, но пак ми е странна спира му бензина и казва, че има проблем със запалването, при положение че сменявам многократно и свещи и бобини. Дайте предложение за точна причина поради която да спре впръскването.
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Вади тежката артилерия.Ясно е че екуто хваща пропуски в работата на 2 цилиндър и съм склонен да му вярвамтъй като контролерите вече са много интелигентни.А как разбира за конкретен цилиндър тва го знае всеки(по ускорението на вала).И поради пропуските за да се не пр... катализатора е вкарано да си спира горивото и набива грешка и даже някой да ги угасиш и запалиш пак не си пускат цилиндъра докато не се изчисти грешката.Значи остава проблем в първичната и нататък се сещаш кво да правиш
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Слагаш на две бобини кабели за да можеш да закачиш мотортестера качествено, като единия е втори и гледай какво се случва. За мен е нещо механично щом и с емилиране го хваща компа. Рангел ти е обяснил логиката. Да не си спукал свеща при последната размяна? Размени пак бобините и/или инжекторите.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Ново 20.. Както по-горе писах проблемът се появи след като смених моторчето. Огледах по-внимателно старото и се оказа, че не просто е блокирало, а е блокирано в определено положение.. Сещате се извадих му буксата и зачаках. Този път достигна към 95 градуса и пак започна на три, НО сега изгуби 4ти! След това при извадена букса превъртях оста на моторчето приблизително до стойността на блокирането и съответно загря, включи перка и работеше на 4 цилиндъра, но се форсираше трудно.
Единственият извод, до който стигам е кофти центровка причинена от разтегателена верига. Нямам опит с този мотор и не знам дали е често срещан проблем като при бмв например. Другият вариант е да е прескочил зъб на всмукателния вал, но това освен на x10xe и x12xe на Опел не съм го виждал, а и тук зъбите на ангренажните колела са достатъчно изпъкнали, за да не се стигне до там. В понеделник продължававаме напред
Единственият извод, до който стигам е кофти центровка причинена от разтегателена верига. Нямам опит с този мотор и не знам дали е често срещан проблем като при бмв например. Другият вариант е да е прескочил зъб на всмукателния вал, но това освен на x10xe и x12xe на Опел не съм го виждал, а и тук зъбите на ангренажните колела са достатъчно изпъкнали, за да не се стигне до там. В понеделник продължававаме напред
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Колко е вакума в колектора? Би трябвало да по малък от нормалния ако е прескочил.
А как обучаваш новия? Знаеш ли процедурата?
А как обучаваш новия? Знаеш ли процедурата?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Обучавам го стъпка по стъпка през планет офиса. Вместо раздел-а за диагностика влизам в този за сменени части или нещо подобно беше заглавието. От там избирам раздел енджин, от там variable lift position system. И има няколко стъпки от рода на изключи контакта за 15 секунди след това го включи за 15 сек. Накрая палиш и без да пипаш газта чакаш да включи перка. Само че при 70 градуса започва да клати оборотите, а при 80 започва на три цилиндъра. Офиса казва да се прави при студен двигател. Пробвах го и при топъл съответно със същия резултат.
Между другото този компютър би трябвало да запише грешка по синхронизация на валовете.
Между другото този компютър би трябвало да запише грешка по синхронизация на валовете.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 171
- Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Защо не пробваш с ъпдейт на софтуера ... имам нещо в предвид ? Комуникирам с хора които предимно трият кодове за грешки от софтуера а не оправят проблема ... с цел евтино или по-бързо "оправяне" и после продажба. Много против съм за такива намеси и дори отказвам да правя такива "услуги". Има определени системи/възли които се премахват изцяло, но такова затриване само на грешки от таблицата не оправя проблема а създава главоболия впоследствие.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Колеги помощ! Имам абсолютно същия проблем на 1.6 vti 120 коня изключва 2- ри цилиндър като позагрее - P1338 .. смених свещи и бобини , разменях ги гешката си е същата! Някакви идеи?