Страница 1 от 2

308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 8:47 am
от stefantinkov
Казусът е следния..
Въпросното пежо беше с блокирано моторче(valve) за регулирането на вала на всмукателните клапани (variable lift position valve) и в това положение не държеше празен ход докато двигателя е студен. При задържане на обороти за около 2 мин. Нещата се нормализират, и колата вървеше доста спънато но на четири цилиндъра.
След смяна на въпросното моторче и съответните адаптации с пежо планет офис колата работи супер на празен ход, но студена. Върви перфектно, но след като загрее (над и 75-80 градуса) компютъра пише липса на възпламеняване на втори цилиндър.
Премерих компресия на студен и на топъл двигател на всички цилиндри дава 10 бара. Всички бобини са здрави въртях ги многократно. Дюзите също впръскват перфектно и еднакво и също са разменяни. Свещите са нови и също са размествания, а грешката остава само за втори цилиндър. След като я запише вадя бобината при работещ двигател и слагам друга свещ и има искра(управление от еку има). Ако извадя свещта от мотора преди да заработи на 3 цил., тя е в отлично състояние, а след като почне на три вече се дави, значи не спира дюзата. Извадих бобините със свещите и рейката с дюзите при въртене на стартер времето от впръскването до искрата е едно и също на всички цилиндри.
Та въпросът е: Какво по дяволите изпускам и къде бъркам?

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 9:25 am
от ivanovbg
Блокира някой повдигач на цилиндъра.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 9:51 am
от stefantinkov
Свалих капака на клапаните, дадох тест на моторчето и превъртях коляновия вал за да докарам всеки цилиндър по отделно в работно положение, при което повдигачи, кобилици, пружини и т.н. на всеки цилиндър се движат по идентичен начин и съответно клапаните се движат свободно, без някакво съпротивление или усилие.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 10:07 am
от steich
Така при вадене/слагане на бобина при работещ двигател ... много лесно плякат. Проблема е че до към 80 градуса ЕКУ-то не взима доста показания под внимание а предполагам работи ппо стандартни таблици. Имах прекъснат дросел и колата си работеше до 80 градуса и тогава чак записваше грешка, въпреки че потенциометъра на дросела реално беше прекъснал. Дай точния код за грешка. Това работене на 3 цил. е заради натрупаната грешка за горивната система т.е. уж някаква защита.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 10:19 am
от stefantinkov
P1338 - Permanent falut. Combustion misfiring on cylinder 2

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 10:27 am
от stefantinkov
autodata казва, че проблема е в запалителната система, но в случая бобина и комутатор са в едно и ги разменям с тези на другите цилиндри. кабелите са здрави и остава еку.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 10:38 am
от steich
Хммм ... пробвай да ги размениш 2 по 2. Другия вариант е да се пробва да се премахне грешката и да се провери как ще работи без грешка. На колко км е автомобила ... масово им се запушва катализатора, но пък няма логика да дава само 2 цилиндър тогава. Колата само на бензин ли е ?

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 10:48 am
от ivanovbg
Кога почва да работи на 3 цилиндъра, веднага или след известно време? Като почне да прекъсва изгасиш и след минута запалиш оправя ли се за известно време?
За да е мокра свещта значи имаш впръскване, но не пали. Логиката е или бобина или свещ или нямаш компресия. Докато разглобиш нищо чудно да омекне повдигача.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 11:13 am
от stefantinkov
Бобините са разменяни по всякакви начини. Докато е топла, колкото и да трия грешката положението е същото. 160000км реални. само бензин.

Докато работи ок постепенно започват да играят оборотите на празен ход, след което 2ри се губи и до половин - една минута записва грешка. И да гасиш, и да палиш, и да махаш акумулатора е все тая. трябва да минат поне 20 да не кажа 30 мин. и нещата вече се нормализират. Съгласен съм с логиката за възпламеняването, както писах по-горе и че щом е мокра - има бензин, дюзата няма да пикае само топла или поне не съм имал подобен случай до сега. Разменях бобини и свещи и дюзи, за всеки случай, но грешката е само при този цилиндър. Компресията я меря, когато започне на 3 цилиндъра и е същата както когато е студена, на всички цилиндри 10. След това веднага слагам свещи и бобини и продължава да работи на 3, тоест всяка логика казва, че проблемът не е в компресията.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 11:18 am
от ivanovbg
Има вариант повдигача да заяде когато е спаднал. Тогава компресия имаш, но не отваря достатъчно клапана. Хлабини мери ли на топло? Досега да беше ги сменил.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 12:03 pm
от stefantinkov
Не съм мерил хлабини, ще я оставя да загрее и ще ги премеря, за всеки случай поръчах повдигачите и ще ги сменя пък ще видими.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 1:07 pm
от ivanovbg
Пиши после за резултат.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 1:48 pm
от stefantinkov
вала си е наред, не знам какви хлабини да меря на хидравлични повдигачи, но както казах чакам новите и като ги сменя ще пиша.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 1:59 pm
от ivanovbg
Подобен случай. На едно А6 шестак фси все ми записваше мисфаер на 4 и 5 цилиндър. Накрая се оказа износени пети на вала. При по големия лифт напомпваше постепенно повдигачите и явно изгубваше компресия и изключваше цилиндрите. При мерене имаше само бар разлика с останалите, а след 10 мин беше еднаква.Цяла седмица си играх докато го открия.

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Публикувано на: Пет Мар 25, 2016 5:14 pm
от stefantinkov
За жалост абсолютно никаква промяна няма след смяна на новите повдигачи. Ако някой се сети нещо друго ще се радвам да го сподели.