308 1.6 vti работи на три цилиндъра

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

Казусът е следния..
Въпросното пежо беше с блокирано моторче(valve) за регулирането на вала на всмукателните клапани (variable lift position valve) и в това положение не държеше празен ход докато двигателя е студен. При задържане на обороти за около 2 мин. Нещата се нормализират, и колата вървеше доста спънато но на четири цилиндъра.
След смяна на въпросното моторче и съответните адаптации с пежо планет офис колата работи супер на празен ход, но студена. Върви перфектно, но след като загрее (над и 75-80 градуса) компютъра пише липса на възпламеняване на втори цилиндър.
Премерих компресия на студен и на топъл двигател на всички цилиндри дава 10 бара. Всички бобини са здрави въртях ги многократно. Дюзите също впръскват перфектно и еднакво и също са разменяни. Свещите са нови и също са размествания, а грешката остава само за втори цилиндър. След като я запише вадя бобината при работещ двигател и слагам друга свещ и има искра(управление от еку има). Ако извадя свещта от мотора преди да заработи на 3 цил., тя е в отлично състояние, а след като почне на три вече се дави, значи не спира дюзата. Извадих бобините със свещите и рейката с дюзите при въртене на стартер времето от впръскването до искрата е едно и също на всички цилиндри.
Та въпросът е: Какво по дяволите изпускам и къде бъркам?
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от ivanovbg »

Блокира някой повдигач на цилиндъра.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

Свалих капака на клапаните, дадох тест на моторчето и превъртях коляновия вал за да докарам всеки цилиндър по отделно в работно положение, при което повдигачи, кобилици, пружини и т.н. на всеки цилиндър се движат по идентичен начин и съответно клапаните се движат свободно, без някакво съпротивление или усилие.
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от steich »

Така при вадене/слагане на бобина при работещ двигател ... много лесно плякат. Проблема е че до към 80 градуса ЕКУ-то не взима доста показания под внимание а предполагам работи ппо стандартни таблици. Имах прекъснат дросел и колата си работеше до 80 градуса и тогава чак записваше грешка, въпреки че потенциометъра на дросела реално беше прекъснал. Дай точния код за грешка. Това работене на 3 цил. е заради натрупаната грешка за горивната система т.е. уж някаква защита.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

P1338 - Permanent falut. Combustion misfiring on cylinder 2
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

autodata казва, че проблема е в запалителната система, но в случая бобина и комутатор са в едно и ги разменям с тези на другите цилиндри. кабелите са здрави и остава еку.
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от steich »

Хммм ... пробвай да ги размениш 2 по 2. Другия вариант е да се пробва да се премахне грешката и да се провери как ще работи без грешка. На колко км е автомобила ... масово им се запушва катализатора, но пък няма логика да дава само 2 цилиндър тогава. Колата само на бензин ли е ?
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от ivanovbg »

Кога почва да работи на 3 цилиндъра, веднага или след известно време? Като почне да прекъсва изгасиш и след минута запалиш оправя ли се за известно време?
За да е мокра свещта значи имаш впръскване, но не пали. Логиката е или бобина или свещ или нямаш компресия. Докато разглобиш нищо чудно да омекне повдигача.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

Бобините са разменяни по всякакви начини. Докато е топла, колкото и да трия грешката положението е същото. 160000км реални. само бензин.

Докато работи ок постепенно започват да играят оборотите на празен ход, след което 2ри се губи и до половин - една минута записва грешка. И да гасиш, и да палиш, и да махаш акумулатора е все тая. трябва да минат поне 20 да не кажа 30 мин. и нещата вече се нормализират. Съгласен съм с логиката за възпламеняването, както писах по-горе и че щом е мокра - има бензин, дюзата няма да пикае само топла или поне не съм имал подобен случай до сега. Разменях бобини и свещи и дюзи, за всеки случай, но грешката е само при този цилиндър. Компресията я меря, когато започне на 3 цилиндъра и е същата както когато е студена, на всички цилиндри 10. След това веднага слагам свещи и бобини и продължава да работи на 3, тоест всяка логика казва, че проблемът не е в компресията.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от ivanovbg »

Има вариант повдигача да заяде когато е спаднал. Тогава компресия имаш, но не отваря достатъчно клапана. Хлабини мери ли на топло? Досега да беше ги сменил.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

Не съм мерил хлабини, ще я оставя да загрее и ще ги премеря, за всеки случай поръчах повдигачите и ще ги сменя пък ще видими.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от ivanovbg »

Пиши после за резултат.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

вала си е наред, не знам какви хлабини да меря на хидравлични повдигачи, но както казах чакам новите и като ги сменя ще пиша.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от ivanovbg »

Подобен случай. На едно А6 шестак фси все ми записваше мисфаер на 4 и 5 цилиндър. Накрая се оказа износени пети на вала. При по големия лифт напомпваше постепенно повдигачите и явно изгубваше компресия и изключваше цилиндрите. При мерене имаше само бар разлика с останалите, а след 10 мин беше еднаква.Цяла седмица си играх докато го открия.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
stefantinkov
КОЛЕГА
Мнения: 42
Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
Местоположение: София

Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра

Мнение от stefantinkov »

За жалост абсолютно никаква промяна няма след смяна на новите повдигачи. Ако някой се сети нещо друго ще се радвам да го сподели.
Публикувай отговор