код P0300 - Додж стратус
Публикувано на: Вто Май 03, 2016 9:43 pm
Здравейте колеги, мъчи ме досаден код. Колата е Додж Стратус РТ, мотора е 3.0 V6 дефакто Мицубиши. Колата идва при мен с много проблеми, преди мен са сменени палец, капачка, свещи, бубината и хол датчика, които се намират в делкото. Колата е с махнати катализатори. Записваше грешки Р0300, ламбда сонди, катализатори, ЕГР и прочие. Колата е с 4 сонди, след смяна на едната втора сонда заради изгорял подгрев, след монтиране удължителни втулки, спря да вади гришки в сондите, останаха ЕГР и Р0300, след смяна на кабели, свещи, бензинова помпа, за втори път капачка, този път с оригинална, защото новата капачка на под 1000км имаше пукнатини отвътре, останаха само ЕГР и Р0300, да отбележа, бензиновата помпа бе сменена по изискване на клиента, няма как на тая кола да се премери налягането на бензина. Та смени се и соленоида, управляващ ЕГР-а и остана само Р0300. Грешката излиза, когато колата се задържи за около 1км каране на 3000 оборота. Ако се кара до 3000, или се кара до 6, няма проблеми. Светва чека и записва на 3000 след около 1км каране. Като цяло колата и на празен ход се усеща, че има леко не равномерна работа. Вакуума е мерен с уред, 0.5, закачана на оригинална диагностика на Мицубиши, като цяло нищо притеснително, единствено колегата, който я чете, се усъмни в малко по-голямото предварение на празен ход, около 15-18 градуса, каза, че трябва да е 12. Компресията на 6те цилиндъра е 10, като ги вдига на 4то-5то завъртане. Колата е на 95000 мили, в БГ е карана около 10-15000км. има газ, но газта е сложена при наличие на проблема, на газ е същата работа, което ме навежда на мисълта, че проблем с горивната система на колата няма. Аз лично се навеждам към клапани или към центровка на делкото, ако колегата е прав за предварението. Дайте идеи, защото аз се въртя все около едни и същи неща и май пропускам нещо. Това което четох из щатските форуми е все едно и също, всеки, който го има тоя проблем е сменил същото, което е сменено и при мен, до решение никой не е стигнал. Разликата е, че там никой не е махнал катализаторите.