Страница 1 от 3

EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Пет Авг 19, 2016 9:51 pm
от Sofeto
Здравейте колата е вектра ц 1.9 Z19DT, След нулиране на адаптациите на датчика за налягане в рейла започна да чука много, около 2000оборота с лека газ, чука като на високо налягане, като на загрял мотор поомеква но в този диапазон работи много твърдо. Като дойде колата беше ок, сменихме дебитомер и нулирах всичко, тогава стана проблема. В движение по време на чукането налягането е 550бара и зададената е толкова.
Дюзите не са нови но не са толкова зле - 1цил - (-)1,2 / 2цил - (+) 0.8 / 3 цил (+) 0.74 /4цил (-) 0,30 . Попринцип ако беше дошла за тоя проблем веднага казвам дюзи при положение че всичко друго проверих, кофтито е че проблема стана при нас и не мога да я издам така. Пробвах да нулирам всичко повторно с ктс, и оп ком - няма резултат , грешки няма.
Когато колата дойте дебитомера беше човъркан и пушеше яко, но не чукаше и работеше меко. Някой има ли идея за адаптациите на edc 16 ? Мисля че с прецакания дебитомер е пускала повече гориво и е замаскирала проблем с дюзите и след нулирането, проблемните дюзи взеха да се чуват?

П.П на колбите дюзите са еднакви, налягането на празен ход изобщо не играе , грешки не записва , карах я 50км уж да се напасне - няма ефект

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Пет Авг 19, 2016 10:21 pm
от ivanovbg
Имаше процедура по обучението после. Ако не бъркам беше така: Нулираш и я оставяш на място да загрее до работна температура, после я изкарваш и ускоряваш от 60 до 130км/час на пета и пускаш газта докато паднат до 60, после пак така 3- 4 пъти, после я оставяш да работи 1 час на място и тогава гасиш. След минута палиш и всичко трябва е ок. И следващия път не го ресетвай :wink:

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Съб Авг 20, 2016 8:09 pm
от Sofeto
Пробвах, нещо не се получи дали защото след 130-60 я карах няколко км нормално до сервиза и я оставих така... на студено яко чука. Мисля че е правен ремап защото егр е запушен а не го хваща сега забелязах. Възможно ли е след ресета да съм прецакал файла?

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Съб Авг 20, 2016 9:05 pm
от ivanovbg
Няма как да го промениш. Може и аз да бъркам процедурата.

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Пон Авг 22, 2016 7:51 am
от bobolin4o
Доста ялова ми се вижда тая процедура.
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.

Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Чет Авг 25, 2016 7:34 am
от steich
Sofeto написа:... Мисля че е правен ремап защото егр е запушен а не го хваща сега забелязах. Възможно ли е след ресета да съм прецакал файла?
Адаптациите се помнят в еепрома, тъй че няма как да си прецакал флаша при ресет ... но е добре да се провери какво е правено по софтуера ако имаш такава възможност . Въпросния автомобил има ли кодиране на инжекторите или не ? Ако да може да са се затрили евентуално при ресет-а ... някой път правиш едно а се случва съвсем друго с разни "китайчета" ако си ползвал такива.

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Чет Авг 25, 2016 8:16 am
от ivanovbg
bobolin4o написа:Доста ялова ми се вижда тая процедура.
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.

Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!
На Рено имат точно същата процедура. Пробвай като ти дойде някое да му ресетнеш адаптациите на клапана за налягане в рейла и ще се увериш сам. Иначе принципно и само си ги прави, но чак като уцелиш по случайност докато се возиш. За двеста триста км се успокоява и утихва.

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Чет Авг 25, 2016 11:35 am
от bobolin4o
Красимире!
Човекът пита за Опел... ти ми говориш за Рено...
Пак да питам - в завода така ли адаптират клапаните и датчиците - с каране на пълна газ? Ако ти така ги ремонтираш... аз пък сменям части, с нови...
Човекът е написал... изискано 550 бара, действително 550 бара. Какво да му адаптираш...?
В колата си има реален проблем - или датчикът мери калпаво (датчик, инсталация...), или има проблем с дюзи (разпръсквачи), или има проблем с картата за изисканото налягане (калпав тунинг, но не ми се вярва...).

Стига сме чесали, ако има развитие човекът ще каже.

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Чет Авг 25, 2016 1:36 pm
от ivanovbg
И аз за орела де, но и за рено е подобно, но май беше до 160 :D Иначе има и доста по странни процедура за къде къде по дребни неща. Примерно обучение на дроселова клапа на ГДИ или на Нисан. За нисана Митко-gt40 може също да каже какво се случва като се махне акумулатора.

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Вто Авг 30, 2016 9:56 pm
от Sofeto
bobolin4o написа:Доста ялова ми се вижда тая процедура.
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.

Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!
Мерси колега но е наред, това още в началото го мерих

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Вто Авг 30, 2016 9:57 pm
от Sofeto
steich написа:
Sofeto написа:... Мисля че е правен ремап защото егр е запушен а не го хваща сега забелязах. Възможно ли е след ресета да съм прецакал файла?
Адаптациите се помнят в еепрома, тъй че няма как да си прецакал флаша при ресет ... но е добре да се провери какво е правено по софтуера ако имаш такава възможност . Въпросния автомобил има ли кодиране на инжекторите или не ? Ако да може да са се затрили евентуално при ресет-а ... някой път правиш едно а се случва съвсем друго с разни "китайчета" ако си ползвал такива.
Колега позна, вкарах наново кодовете и колата утихна много . Не бяха се затрили или променили , просто ги въведах и се оправи.

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Вто Авг 30, 2016 10:01 pm
от Sofeto
Засега проблема се оправи с наново въвеждане на кодовете. Пускам ги да карат да видим как ще е . Благодаря за помощта, направо бях изключил да пробвам наново с кодовете. човек като се забатачи ...

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Нед Сеп 04, 2016 9:17 pm
от Sofeto
Колата се върна, на загряло и студено на 2000об чука и работи твърдо- корекциите пак са същите , пробвах да въведа кодовете наново този път не се оправя пак чука, ресет на еку и всички адаптации каквито има в менюто на ктс и оп ком - нищо.
Пробвах с четири еднакви кода сякаш има леко подобрение но все пак работи твърдо.
Тези дни ще сложа други дюзи от колата на един познат ако не се оправи остава само да върнем оригиналния файл?

П.П другата която ми е подръка е z19dth -150кс , работи много меко в тоя диапазон сравнявах наляганията,аванска и впръсканото количество , всичко е еднакво на двете, ще им разменя дюзите че ми писна вече
П.П2- чува се виене сякаш от комънрейлската помпа, утре ще установя дали е от нея, ако е вие -стружки?>

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Пон Сеп 12, 2016 8:46 pm
от Sofeto
Колеги в безисходица съм, колата със сигурност е пипана софтуерно, клиента е съгласен да заплати за да сложим оригиналния фаил и ако не се оправи да сменяме дюзи. Има ли колега на когото мога да изпратя екуто на мотора и да го възстанови? Разбирасе че ще заплатя. И другия въпрос ако сменим фаила какво става с имото , ще имаме ли проблеми?

Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане

Публикувано на: Пон Сеп 12, 2016 8:56 pm
от Todio
В Сефанов Пловдив срещу 40лв ще ти налеят най-новия софт за тази кола.