EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Здравейте колата е вектра ц 1.9 Z19DT, След нулиране на адаптациите на датчика за налягане в рейла започна да чука много, около 2000оборота с лека газ, чука като на високо налягане, като на загрял мотор поомеква но в този диапазон работи много твърдо. Като дойде колата беше ок, сменихме дебитомер и нулирах всичко, тогава стана проблема. В движение по време на чукането налягането е 550бара и зададената е толкова.
Дюзите не са нови но не са толкова зле - 1цил - (-)1,2 / 2цил - (+) 0.8 / 3 цил (+) 0.74 /4цил (-) 0,30 . Попринцип ако беше дошла за тоя проблем веднага казвам дюзи при положение че всичко друго проверих, кофтито е че проблема стана при нас и не мога да я издам така. Пробвах да нулирам всичко повторно с ктс, и оп ком - няма резултат , грешки няма.
Когато колата дойте дебитомера беше човъркан и пушеше яко, но не чукаше и работеше меко. Някой има ли идея за адаптациите на edc 16 ? Мисля че с прецакания дебитомер е пускала повече гориво и е замаскирала проблем с дюзите и след нулирането, проблемните дюзи взеха да се чуват?
П.П на колбите дюзите са еднакви, налягането на празен ход изобщо не играе , грешки не записва , карах я 50км уж да се напасне - няма ефект
Дюзите не са нови но не са толкова зле - 1цил - (-)1,2 / 2цил - (+) 0.8 / 3 цил (+) 0.74 /4цил (-) 0,30 . Попринцип ако беше дошла за тоя проблем веднага казвам дюзи при положение че всичко друго проверих, кофтито е че проблема стана при нас и не мога да я издам така. Пробвах да нулирам всичко повторно с ктс, и оп ком - няма резултат , грешки няма.
Когато колата дойте дебитомера беше човъркан и пушеше яко, но не чукаше и работеше меко. Някой има ли идея за адаптациите на edc 16 ? Мисля че с прецакания дебитомер е пускала повече гориво и е замаскирала проблем с дюзите и след нулирането, проблемните дюзи взеха да се чуват?
П.П на колбите дюзите са еднакви, налягането на празен ход изобщо не играе , грешки не записва , карах я 50км уж да се напасне - няма ефект
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Имаше процедура по обучението после. Ако не бъркам беше така: Нулираш и я оставяш на място да загрее до работна температура, после я изкарваш и ускоряваш от 60 до 130км/час на пета и пускаш газта докато паднат до 60, после пак така 3- 4 пъти, после я оставяш да работи 1 час на място и тогава гасиш. След минута палиш и всичко трябва е ок. И следващия път не го ресетвай
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Пробвах, нещо не се получи дали защото след 130-60 я карах няколко км нормално до сервиза и я оставих така... на студено яко чука. Мисля че е правен ремап защото егр е запушен а не го хваща сега забелязах. Възможно ли е след ресета да съм прецакал файла?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Няма как да го промениш. Може и аз да бъркам процедурата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Доста ялова ми се вижда тая процедура.
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.
Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.
Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 171
- Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Адаптациите се помнят в еепрома, тъй че няма как да си прецакал флаша при ресет ... но е добре да се провери какво е правено по софтуера ако имаш такава възможност . Въпросния автомобил има ли кодиране на инжекторите или не ? Ако да може да са се затрили евентуално при ресет-а ... някой път правиш едно а се случва съвсем друго с разни "китайчета" ако си ползвал такива.Sofeto написа:... Мисля че е правен ремап защото егр е запушен а не го хваща сега забелязах. Възможно ли е след ресета да съм прецакал файла?
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
На Рено имат точно същата процедура. Пробвай като ти дойде някое да му ресетнеш адаптациите на клапана за налягане в рейла и ще се увериш сам. Иначе принципно и само си ги прави, но чак като уцелиш по случайност докато се возиш. За двеста триста км се успокоява и утихва.bobolin4o написа:Доста ялова ми се вижда тая процедура.
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.
Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Красимире!
Човекът пита за Опел... ти ми говориш за Рено...
Пак да питам - в завода така ли адаптират клапаните и датчиците - с каране на пълна газ? Ако ти така ги ремонтираш... аз пък сменям части, с нови...
Човекът е написал... изискано 550 бара, действително 550 бара. Какво да му адаптираш...?
В колата си има реален проблем - или датчикът мери калпаво (датчик, инсталация...), или има проблем с дюзи (разпръсквачи), или има проблем с картата за изисканото налягане (калпав тунинг, но не ми се вярва...).
Стига сме чесали, ако има развитие човекът ще каже.
Човекът пита за Опел... ти ми говориш за Рено...
Пак да питам - в завода така ли адаптират клапаните и датчиците - с каране на пълна газ? Ако ти така ги ремонтираш... аз пък сменям части, с нови...
Човекът е написал... изискано 550 бара, действително 550 бара. Какво да му адаптираш...?
В колата си има реален проблем - или датчикът мери калпаво (датчик, инсталация...), или има проблем с дюзи (разпръсквачи), или има проблем с картата за изисканото налягане (калпав тунинг, но не ми се вярва...).
Стига сме чесали, ако има развитие човекът ще каже.
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
И аз за орела де, но и за рено е подобно, но май беше до 160 Иначе има и доста по странни процедура за къде къде по дребни неща. Примерно обучение на дроселова клапа на ГДИ или на Нисан. За нисана Митко-gt40 може също да каже какво се случва като се махне акумулатора.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Мерси колега но е наред, това още в началото го мерихbobolin4o написа:Доста ялова ми се вижда тая процедура.
В завода, след като сглобят колата така ли правят?
Щом след зануляване на адаптациите нещо не е както трябва - има дефект.
Това трябва да бъде обяснено на клиента... все пак той е дошъл да му бъде оправен автомобила. Оправи му го както трябва, може и да не е знаел, че ще влиза в такива точно ремонти, но като му обясниш нещата като хората, ще те разбере, че и доволен ще остане.
Я провери за "хакерска" намеса в инсталацията на датчика за налягане с цел занижаване на отчетеното налягане.
Премери в куплунга на датчика (както си е закачен) за следните напрежения спрямо корпуса на двигателя:
1. Плюсът трябва да е 5 волта
2. Масата трябва да е 0 волта
3. Сигналът трябва да е точно, колкото ти го показва Op-Com-а!
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Колега позна, вкарах наново кодовете и колата утихна много . Не бяха се затрили или променили , просто ги въведах и се оправи.steich написа:Адаптациите се помнят в еепрома, тъй че няма как да си прецакал флаша при ресет ... но е добре да се провери какво е правено по софтуера ако имаш такава възможност . Въпросния автомобил има ли кодиране на инжекторите или не ? Ако да може да са се затрили евентуално при ресет-а ... някой път правиш едно а се случва съвсем друго с разни "китайчета" ако си ползвал такива.Sofeto написа:... Мисля че е правен ремап защото егр е запушен а не го хваща сега забелязах. Възможно ли е след ресета да съм прецакал файла?
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Засега проблема се оправи с наново въвеждане на кодовете. Пускам ги да карат да видим как ще е . Благодаря за помощта, направо бях изключил да пробвам наново с кодовете. човек като се забатачи ...
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Колата се върна, на загряло и студено на 2000об чука и работи твърдо- корекциите пак са същите , пробвах да въведа кодовете наново този път не се оправя пак чука, ресет на еку и всички адаптации каквито има в менюто на ктс и оп ком - нищо.
Пробвах с четири еднакви кода сякаш има леко подобрение но все пак работи твърдо.
Тези дни ще сложа други дюзи от колата на един познат ако не се оправи остава само да върнем оригиналния файл?
П.П другата която ми е подръка е z19dth -150кс , работи много меко в тоя диапазон сравнявах наляганията,аванска и впръсканото количество , всичко е еднакво на двете, ще им разменя дюзите че ми писна вече
П.П2- чува се виене сякаш от комънрейлската помпа, утре ще установя дали е от нея, ако е вие -стружки?>
Пробвах с четири еднакви кода сякаш има леко подобрение но все пак работи твърдо.
Тези дни ще сложа други дюзи от колата на един познат ако не се оправи остава само да върнем оригиналния файл?
П.П другата която ми е подръка е z19dth -150кс , работи много меко в тоя диапазон сравнявах наляганията,аванска и впръсканото количество , всичко е еднакво на двете, ще им разменя дюзите че ми писна вече
П.П2- чува се виене сякаш от комънрейлската помпа, утре ще установя дали е от нея, ако е вие -стружки?>
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
Колеги в безисходица съм, колата със сигурност е пипана софтуерно, клиента е съгласен да заплати за да сложим оригиналния фаил и ако не се оправи да сменяме дюзи. Има ли колега на когото мога да изпратя екуто на мотора и да го възстанови? Разбирасе че ще заплатя. И другия въпрос ако сменим фаила какво става с имото , ще имаме ли проблеми?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 568
- Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
- Местоположение: Асеновград
- Обратна връзка:
Re: EDC 16C9 Адаптация на датчик налягане
В Сефанов Пловдив срещу 40лв ще ти налеят най-новия софт за тази кола.