Страница 1 от 2

Техническа информация

Публикувано на: Сря Юни 27, 2018 8:09 pm
от kebappa
Здравейте !
Опитвам се да проходя в тази сфера . Гледам от известно време клиповете на лектора scannerdanner в тубата . Уж всичко което гледам го разбирам и ми е ясно . Проблема е ,че като закача китайското ми скенерче (дс150 Аутоком ) нещата не изглеждат като по клиповете в нета . Идеята ми не е да се оплаквам от скенерчето а имам молба за инфо . Има ли къде в нета , пдф , книга или друго от което да седна да чета . Необходимо ми е нещо от рода на : МАФ - графика на здрав сензор ,графика на повреден сензор , диапазон на стойностите приети за нормални . От този тип данни се нуждая за различните сензори . Клипове с диагностика на автомобили за европейският пазар ще са също от голяма помощ .
Другото с което имам проблем е софтуера . Гледам лонг трим с Аутоком - 1.2 (мерна единица няма ) . Сменям софтуера на Вюрт и същият трим ми го дава 18 % . Разликата е ...... На кой да вярвам ?
До момента съм ползвал само китайско скенерче ЕЛМ327 само за ЕКУ , Аутодата , сервизни ръководства и мултимер и се справям добре . Желая да се развивам . Руският език е проблем за мен .
Ще съм благодарен на всеки който може да ли съдейста в инфо .

Re: Техническа информация

Публикувано на: Сря Юни 27, 2018 9:07 pm
от rudoni
Запиши се на курс или чиракуване при някой майстор! Занаят се краде или както си писал -проходил! Майсторите тук са проходили и на времето нямаше готови ПДФ и видеоуроци, а всичко е минало през ръцете им и умовете им! Почва се с основите на електротехниката, датчиците, газогоривните смеси, процесите в ДВГ,факторите които им влияят и т.н.! Не се отчайвай ,чети и се подготви! И когато тук ,пред колегите опишеш проблем и ако си го решил -как ,ще те приемат и помагат! Иначе мераклии да си оправят сами колите бол! Тез техники ги има навсякъде за без пари, има и по скъпи -Профи, но няма никъде описан опита и знанията за работа с тях! Те само помагат на подготвения техник,монтьор или както го наречеш! Учи, покажи и тогава търси помощ!

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юни 28, 2018 7:51 am
от rockton
-Прав е Адаша "рудони" , занаят се краде ,но и се учи с чиракуване. Похвално е че искаш да се учиш и да четеш. Да , има книги, макар и стари, те могат да са ти основа за по нататъшно развитие ако нямаш никаква трябва да започнеш от А,Б,В . Най напред от принципа на работа на ДВГ бутални които горкият Николаус Ото измисли преди 142 години и тоя топлинен мотор до ден днешен не мръдна и крачка наяпред, все е бутало и цилиндър и все е с огромно триене, гъкат го с електроника ама КПД-то му не успя да надхвърли 40-50% :lol:
-Бъдешето е в Електричеството и електрониката, затова наблягай на това!
Имам няколко книги които дават основа за работата и електронното управления (принципите) за ДВГ ако имаш път към София, обади се телефона е в подписа ми, ще ти ги подаря.
Относно Електро и електроните елементи и устройства по автомобилите , материята е необятна и изисква доста познания в областа на слабите тоци и електрониката! Но всичко се учи, само желание упоритост и постоянство се иска.
Относно сензори, актуатори, датчици и прочие....Имам Борат набор от Файлове правени с осцилоскоп, около 2-3 гига са, има и сравнителни осцилограми(работещ-повреден), могат да се плейват единствено със софтуера на осцилоскопа DEK.
Мога да ти ги прехвърля на флашка или друг носител .

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юни 28, 2018 10:15 am
от ditex
Използвай гугъла на български и на английски, щом рсукият ти е проблем. Ще откриеш голямо количество систематизирана и безплатна информация както на български така и на английски. Инфромацията в момента почти не е проблем. А ако забелязваш СканерДанер в учебните си филми не набляга на кодочетци а на диагностика с осцилоскоп. Затова и се получават някои несъответсвия в данните както ти си забелязал.

Re: Техническа информация

Публикувано на: Съб Юли 07, 2018 4:46 pm
от kebappa
Благодаря за отзивите !
На 36 години съм от Пловдив с приличен занаят и смятам ,че с тоците се справам . Занимавам се с автоматика - кабели , датчици , захранване , релета , контролери и други . На тази възраст и с отговорности към семейството немога да ида да чиракувам (а би било чудесно ) .Относно работата на бензиновият двигателя и периферните му системи съм запознат не зле ( смятам даже добре ) . Дизела ми е табу :lol: .. Занимавам се с тази дейност да помагам на близки и приятели. Понякога вадя и някой лев като страничен доход . Не се задоволявам с четене и триене на грешки и за това смятам да навляз малко по-дълбоко в материята . Не ми се ще да съм поредният .... с китайско Делфи за 100 лева и да заявя че правя диагностика. Ще потренирам малко пък тогава ще мисля как ще се развият нещата .
Доста инфо намерин тези дни в нета , лошото е че не ми остава много време за четене . Доста ми допада инфото в сайта на осцилоскопите Пико . Също и в сайта на Дитекс . Колкото повече чета разбирам ,че диагностика се прави с осцлоскоп и пробна лампа . Четеца е само за насока . От два ден се боря с един 20 MHz Hantek но нещата не се получават . Скъсва ми нервите от забиване н софта , бавна работа и други дертове .... Безполезен ми е .....
Коега ditex , намирам разлики на един и същи показател в различния софт . В Делфи горивните тримове ми са по 1% . В Wow същите тримове са по 18% . А сега де . Къде е истината ????
Колега rockton БЛАГОДАРЯ за предложението ти . Идвам ли към София ще се обадя предварително за да се възползвам от предложението .
В бъдеще смятам да задавам конкретни технически въпроси .
Благодаря Ви колеги !

Re: Техническа информация

Публикувано на: Съб Юли 07, 2018 9:06 pm
от ipivan
Какво ти е на възрастта,човек се учи цял живот!А като чиракуваш,това не значи да не ти се плаща.Това че имаш добра теоретична подготовка е добре,само че в много случаи теорията се разминава с практиката!С повече практика ще разбереш къде е истината.Аз започнах да чиракувам като бях на 34,сега съм малко над 50.
Ползвам Английски и Руски,много помагат тези два езика!

Re: Техническа информация

Публикувано на: Съб Юли 07, 2018 11:10 pm
от ivanovbg
С Хантека ако е 8 каналния не би трябвало да имаш проблем. Един от най добрите е но на... ХП до 7. Свали си по нова версия.

Re: Техническа информация

Публикувано на: Нед Юли 08, 2018 12:57 am
от epsilon
На каква кола гледаш тримовете? Ако искаш,мога да ти подаря един ваг-ком,да сравняваш данни поне на VAG.

Re: Техническа информация

Публикувано на: Нед Юли 08, 2018 8:24 am
от ivanovbg
kebappa написа: Съб Юли 07, 2018 4:46 pm Колкото повече чета разбирам ,че диагностика се прави с осцлоскоп и пробна лампа . Четеца е само за насока .
Това въобще не е вярно. Четеца си е инструмент и важно как се ползва. Скалпела в твоите ръце освен беля друго не може да направи, но в ръцете на хирург спасява животи.

Какво от това,че сравняваш осцилограми на работеш и неработещ датчик, ако не знаеш как компютъра ги чете и интерпретира? Един пинкод колкото и да го гледаш с осцилоскоп нищо няма да разбереш.

Та учи се да работиш с инструментите и ги използвай правилно.С осцилоскоп и пробна лампа можеш да правиш Жигули и Москвичи.

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юли 12, 2018 12:21 am
от kebappa
Извинявам се ,че пиша през два три дни , но наистина не ми стига времето . Относно чиракуването единственото което не ме задоволявя са доходите. Направил съм справка за доходите по сервизите и като цяло не ме задоволява дохода койтп се очаква да взимам като чирак и след това техник. Не ме разбирайте погрешно , НО към момента съм притиснат до стената от милата ни държава. Детето неможе да посещава ясла и детска градина по медицински ограничения . Жената ще я гледа още 4 години в къщи (следователно става безработна ) . Бебе , второкласник , безработна жена и аз . Прекрасна картинка . Немога да си позволя и една стотинка по-нисък доход поне още 4 години. На този етап чиракуването отпада напълно . Каквото науча сам и с ваша помощ науча . Здраве само да има ....ще се науча .
Относно осцилоскопа . Взех да тествам двуканален 20 MHZ Voltcraft. 100% Hantek e. Не съм определил точно кой модел е от гамата на Хантек , но и няма значение . Гледах датчика на колянов вал и на разпределителен вал. За мое учудване се справи добре с визоализацията. Хубавото обаче свършва до тук. Софта нон стоп крашва . С 300 зора си направих запис без да крашне с идея да си го разгледам на спокойствие у дома. Е ок . Направих си фаил. Реших да отворя фаила и се почнаха отново проблемите. Записва фаила на тхт а изка да зрежда само ртф. Ок и това оправих. След като го зареди вади съобщение за твърде малко памет и осцилограмо няма .... Направих опит да гледам о ламбда сондата. На толкова баввн сигнал направо катастрофира хайвана . Рефреш реита на екрана стана межди 30-60секунди . Графиката в този си вид е неизползваема. Това ми е за сега оплакването от Хантека. Операционна система -Win 7 x64 . Колата е Хонда Сивик 2001,D16V1 двигател .
ivanovbg - допадна ми 8 каналният , особенно в частта с примерните осцилограми . Мемога да разбера от описанието му колко MHz e ! Справя ли се с два сигнала едновременно ? Сензор за положение на колянов вал и на разпределителен вал примерно. Достатъчно адекватно ли опреснява картината ? Мога ли да гледам изхода в графичен вид на ламбда сензора като в делфи примерно ? Ще спомена ,че тествах и демо версията на Пико . Допадна ми доста графичната среда . Истината е ,че в момента пари за осцилоскоп нямам . Решил сум като доиде момента да тествам 1008 на Хантек и двуканалният 10мхц на пико. След теста ще реша кое е моето изделие .
epsilon - не съм очаквал ,че някога във форум ще наюеря отношение както тук . Предложенията ,който получих от rockton и теб направо ме изненадват . Докумемтацията със сигурност ще взема ,но кабел няма да взема. Не ме разбираи погрешно . Ваг кабел има от къде да взема . А този кабел може да иде при друг "прохождащ" ,който няма от къде намери въпросният кабел. Разбира се ,че мога да го взема и да имам ваг кабел и то подарък , но ме съм такъв . Дано иде при друг като мен ,който неможе да си намери този кабел . Четох сутринта поло 6n1 AER и дори не намерих тримовете в Делфи . Тримовете с фрапираша разлика гледам на ходна сивик d16v1 мотор.
Момчета , вие ме смаяхте !! Това е първият форум в който не съм нападан , хулен , роган и т.н. защото незнам дадено нещо и питам . Не само,че не ме хулите а дори предлагате да ми подарите лични средства . Шокиран съм.
Благодаря ВИ !!!!!

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юли 12, 2018 12:55 am
от ivanovbg
Хантека се справя добре и с 8-те си канала. Тва твойто и не съм го чувал.Но щом е 20мх трябва да работи, а и те не са толкова важни. И няколко мегахерца ти стигат за колите. Като гледаш ламбда сонди изключи синхронизацията и лъча ще се движи гладко. Много е вероятно да не знаеш как да го настроиш за наблюдаване на бавноизменящи се сигнали и не само това.

Сега си взех такъв осцилоскоп:Изображение
Доволен съм.След половин ден разучаване как се настройва , вече работя с него прилично. Джобен и батерията му кара няколко дни в зависимост от натоварването. Все пак осцилоскоп ползвам максимум 2-3 пъти дневно, а скенера го ползвам 20-30 пъти дневно. Нему се вживявай толкова на осцилоскопа. За 70-80 % от колите които ремонтирам не ми е бил нужен. Не казвам че е излишен!

Тримове има на полото, но не са точно тримове написани са като корекции в % . Терминологията на ваг групата е друга, а ти я сравняваш с хондата.

И пак ти казвам, колкото и добре да се научиш да работиш с лопата и мотика(осцилоскоп и пробна лампа) за професионална работа на полето си требат трактори и комбайни(скенери и програматори).
Успех!

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юли 12, 2018 3:34 pm
от kebappa
ivanovbg как да спря синхронизацията на този софтиер ? Тоест какво да направя да гледам ламбда сигнала нормално ?

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юли 12, 2018 3:37 pm
от kebappa
Немога да кача снимка . Софруера на Хантек имам в предвид ?

Re: Техническа информация

Публикувано на: Чет Юли 12, 2018 4:04 pm
от ivanovbg
Ми аз както ти казах, не съм го виждал, но когато не помага нищо друго- ПРОЧЕТИ ИНСТРУКЦИИТЕ. 100% пише.

Re: Техническа информация

Публикувано на: Нед Юли 22, 2018 12:42 pm
от kebappa
Прочетох менуала преди да питам ,но за съжалебие не пише. Ако се опитам да синхронизирам по канал 2 , осцилоскопа забива . Работи само със синхронизация по канал 1. Може и да е дефектен.
Никъде не съм сравнявал трим на Ваг с трим на Хонда . Написах ,че трима с Делфи е 1% , а трима с Вюрт е 18%. Тези данно са от един и същ мотор в рамките на 5 мин , без промени по работният режим.
За сега ще продължа с четенето . Ще гледам и осцилограмите качени в страницата на Дек осцилоскопите. На следващ етап ще питам за избор на осцилоскоп . На този етап ме интересува от къде гледате електеически схеми на колите ? Коя програма ползвате ? Аутодата има липси на схеми за определени аввомобили . Гледам ,че има някаква Alldata , но е огромна ....700gb .
Препоръчаите нещо различно от Аутодата-та .
Благодаря за помоща и съветите !