Първата грешка е обеде стандарта, говори се за обеде все едно е протокол, не е протокол обаче...
ОБД Стандарта дефинира, така наречените кодове на грешките, първият обеде стандарт чете малко грешки, около 15, във вторият вече се вкючват и така наречените P кодове, и грешките които чете стават, не съм ги броял честно..
ОБД и ОБД2 са стандарт и за диагностичен 16 пинов конектор, НО! протоколите които ползва този конектор са..
Най известният и често бъркан с ОБД е ISO9141 това страшно много прилича на компютърният RS232
- ISO9141
- C.A.N. protocol (Controller Area Network)
- J 1850PWM
- J 1850VPW
- KWP2000 ISO14230-4
Наличието на 16 пинов конектор на автомобила, не! задължава да са налични тези стандартни и протоколи.
Букса OBD
Различните протоколи, не ползват еднакви връзки на пиновете, всеки протокол си има негово пинче...
Както е видно от схемата дадена по долу..
На много коли, повечето пинове липсват от буксата, не се плашете, просто не са нужни там..
Имайте предвид че някой пинове може да се ползват и за друго, например опел даването на маса на 6-сто краче почва да извежда грешките чрез лампата...
Нека обобщим !
Протокол: е езика на най ниско ниво, което служи да се разбират два компютъра, или две компютърни системи, или компютър и контролер ако щете...
Протоколът не се интересува от, мап сензори, ти-пи-еси и простотии, той просто свързва двата компютъра.
Диагностичен стандарт.
В не далечното минало, всяка компания производител на автомобили си е ползвала свой стандарт на диагностика, което затруднява диагностицирането... НО! комисията за стандартизация налага приемането на единен стандарт..
Този стандарт е OBD или EOBD което си е същото като OBD ама европейците нали са криви круши, да си сложат едно Е от пред, пууу...
Този стандарт дефинира не толкова протокол, понеже протокола е компютърният език, по скоро дефинира единни кодове, и някаква стантартизация за кодовете на грешките.
Също така и дефинира 16 пинов адаптер, ама това е само адаптер, ако една кола подържа протоколо на кодочетеца ти, може и да ръгаш кабелите в буксата и да тръгне..
Дефинира и сваляне на мигащи кодове чрез лампата, но повечето производители европейски не го слагат това, само Хамериканците, и опел на 6 краче към маса, (не знам дали всички модули)..
Или така наречените кабели адаптери, хората са го измислели да не си играеш да ръгаш..
Ето адапторни кабели..
- 1-рвият е Фолсваген.
- 2-Ситроен-Пежо
- 3-Мерцедес.
- 4 - Опел - старата букса, 10 пина(Допълнено с помоща на Mitaka12)
- 5 - буксата е за японска кола, по спомени маи беше за Мазда (Допълнено с помоща на Mitaka12)
- 6- БМВ
- 7- Пежо старият стандарт Out offff date тоест вече не се ползва.
- 8- Фиат.
- 9 - Мерцедес Бенц - 14 пина (Допълнено с помоща на Mitaka12)
- 10-рено-ваз-заз-газ и някой волва.
Какво да направим преди да закачим дадена система.
Можем да се уверим, първо че системата ползва протокол, който подържа нашият адаптер, ако не го подържа, всякакви опити за закачане са безмисленни...
После трябва да се убедим, че разполагаме с нужният кабел, който да свърже диагностичният адаптер с компютъра на колата..
Този пост е писан специално за http://www.kolegi.info От мен тоест Traqn savov Не разрешавам копирането му в други форуми..