VAS 5054A проблем с инсталация

- скенери<br>
- осцилоскопи<br>
- газоанализатори<br>
- мултиметри<br>
- други
vagcom
КОЛЕГА
Мнения: 59
Регистриран на: Вто Авг 12, 2008 10:01 pm
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от vagcom »

kiki написа:Не знам..., за най разпространения Туарег 2.5 тди ВАС двигател, вагком няма лейбъл файл...., или поне до версия 908 нямаше...., за една проста синхронизация на валовете трябва да ровиш за информация.Гледаш си едни цифрички, и това е....Кел фада като е много бърз, като трябва да ровя из еси-то и на други места, та да видя кое какво е и колко трябва да е.....
ето го файла - http://rapidshare.com/files/408593414/0 ... C.rar.html
(нещо не може да се качват файлове тук)

липсата на лейбал файл не е пречка да се работи...
Те могат да се създават и редактират от всеки.

Да, vcds няма гаидове, по-точно няма автоматизиран асистент да те води за ръчичка за решаване на проблема ...
Помощна информация има, но е вярно че не е за всички контролери.
Защо в Еситрноника ??? в Елзата e мн. по-добре.
Перфектната комбинация е vcds + elsa + etka.

Вероятно е вярно, че с vcds се почва по-трудно, но веднъж да натрупаш малко опит и не те спира в нищо.
Затова и тези които влизат надълбоко по VAG-овете не могат без него.
Цял свят работи с този продукт и изобилства от информация за различни решения, при това не описани в официалната документация.

Неспоменато предимство на VAS-PC е, че поддържа Crafter след 2007г. а vcds май няма и да го поддържа.

В новата, 10-та версия на VCDS, вече са разделени моделите предназначени за Северна Америка, тук се появиха много коли внесени от там.

Няколко пъти бе споменато тук за липсата на логове във vas-pc, но остана не коментирано от почитателите му :roll:

Да може да се обработват логовете в excel също е много полезно.

Може ли лесно да провериш как работи турбото на този Т ? :idea:
В най-добрият случай ти трябват двама човека един да кара един да гледа и пак няма да види (и запомни) шаващите цифрички и няма да има двете криви на специфицирано и постигнато ...
A с vcds е толкова лесно...

Изображение
(картинката не е моя)
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от bobolin4o »

Излишно е да се сравняват тези два продукта, всеки си има предимства.
Единият е бърз и прави "недокументирани неща". Недокументирани са, защото няма лейбъли...
Другият пък е удобен за работа, нищо че зарежда бавно... то пък защо трябва да зарежда бързо? Сервиза да не е "Бърза помощ"? То и там, в "Бързата Помощ" се чака... :mrgreen:
Относно кодирането на КАН модулите мога да кажа, че в "Лонг кодинга" на Централна Електроника на кола от 2006 година VCDS предлага (по спомен) 8 функции, 2 от които са за дневни светлини, а КТС на БОШ например - поне 20, същото важи и за КАН Гейтуея. Но да не намесвам 3-ти кодочетец все пак, че ще стане панаир...
Ползвам Ваг-Ком от поне 10 години и съм със смесени чувства, клонящи към отрицателни, но пък цената е задължаваща...
Вас-ПЦ е дилърски кодочетец и с него се правят неща, които с Ваг-Ком и Уве няма да се справи. Освен това струва по-малко от годишният ми абонамент на БОШ-а...

P.S.
Хм, къде в ЕЛСА-та пише кои са кодингите за смяна на накладки на А8, или за почистване на ДПФ филтъра на Т5, или за каквото и да е било? За съжаление това с ДПФ-а и БОШ-а ми не го може (за сега, е може и за винаги... но само Той знае).
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
kiki
КОЛЕГА
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 11:06 am

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от kiki »

Няколко пъти бе споменато тук за липсата на логове във vas-pc, но остана не коментирано от почитателите му :roll:





Изображение
(картинката не е моя)[/quote]

Това за сега е най големият + за VCDS.Но..., очаквам нещо подобно в най скоро време във VAS-PC.
DEC SUPERSCAN II

ремонт и проверка на стенд Г.Н.П. Bosch VP44 / 30.
0888794435
Кирил Тодоров
vagcom
КОЛЕГА
Мнения: 59
Регистриран на: Вто Авг 12, 2008 10:01 pm
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от vagcom »

bobolin4o написа:Излишно е да се сравняват тези два продукта, всеки си има предимства.
Единият е бърз и прави "недокументирани неща". Недокументирани са, защото няма лейбъли...
Относно кодирането на КАН модулите мога да кажа, че в "Лонг кодинга" на Централна Електроника на кола от 2006 година VCDS предлага (по спомен) 8 функции, 2 от които са за дневни светлини, а КТС на БОШ например - поне 20, същото важи и за КАН Гейтуея. Но да не намесвам 3-ти кодочетец все пак, че ще стане панаир...
Ползвам Ваг-Ком от поне 10 години и съм със смесени чувства, клонящи към отрицателни, но пък цената е задължаваща...
Не, няма нищо общо с лайбалите. Имам в предвид неща които VAG не смятат за нужно да дават да се променят :!:

CGW (central gateway) се кодира напълно свободно. Никакво ограничение.
Всички "познати" модули на дадената версия на cgw може да се кодират
Всеки ретрофитвал навигация го знае

Изображение

Не всичко е в кодиране, има неща и в адаптация. Не знам как ги представя езитроника, вероятно накуп.
Това е а4 8е и НЕ е с лонг кодинг и са много над 20бр възможностите в Central Electronics

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... %29#Coding

ето о лонг кодинг при Голф5 - http://en.openobd.org/vw/golf_1k.htm
пак са много над 20бр, възможностите в cent.el. този сайт прави лейбали за рос-тех

Никакъв проблем с извънредно регенериране DPF - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation
Много лесно се отварят и затварят челюстите на спирачки с EPB - http://www.ross-tech.net/vag-com/advert ... echTip.pdf
И пълна информация за спирачките на старото А8 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... king_Brake

В елза има каквото трябва, потърси, пример: http://www.audi-club.ru/forum/attachmen ... 1227990978

Колеги изненадвам се, че не познавате този продукт и най-вече че може да има и отрицателно мнение за него.
Отрицателни мнения във форуми като vwvortex.com, audizine.com и др. не се срещат...

Този продукт може почти всичко, по-лесно е да изброя какво не може:

- не флашва контролери
- не върти колометражи, върти, но само напред на нови табла
- няма техническа документация с картинки, но има достатъчно, в 10-ката лейбалите дават повече инфо от vas-pc за "цифричките" и към то bas.sett.
- не поддържа Крафтер след 2007г.

всичко друго го може

(пиша за оригинал или добър клонинг)
kiki
КОЛЕГА
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 11:06 am

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от kiki »

Не се изненадвай, че продукта не се познава в дълбочина.Просто е труден за опознаване, ето това му е проблема.


[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Enable Regeneration by Entering 21295.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter


Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).


[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06

И как се предполага, че всичко това се помни на изуст ??!!
DEC SUPERSCAN II

ремонт и проверка на стенд Г.Н.П. Bosch VP44 / 30.
0888794435
Кирил Тодоров
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от bobolin4o »

Ок, явно аз не съм в час, ползвам по-стара версия на VCDS...
Явно, че ще ъпдейтвам!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
rabotnika
КОЛЕГА
Мнения: 71
Регистриран на: Чет Мар 18, 2010 5:58 pm

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от rabotnika »

никога не съм работил с по прост и лесен за работа уред изключително добър до сега не ми се е случвало да искам да направя нещо и то да не стане скоро пробвах и един VAS е никога няма да си заменя VCDSа за него
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от bobolin4o »

kiki написа:Не се изненадвай, че продукта не се познава в дълбочина.Просто е труден за опознаване, ето това му е проблема.


[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Enable Regeneration by Entering 21295.
[Do It!]


[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter


Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).


[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06

И как се предполага, че всичко това се помни на изуст ??!!
Е те точно това се опитах да направя на Т5, 1.9PD, 105HP и мога да кажа, че не стана. Повиках колега с VAS и победих.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
PowerGuy
Мнения: 23
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 2:46 pm

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от PowerGuy »

bobolin4o написа: Ползвам Ваг-Ком от поне 10 години и съм със смесени чувства, клонящи към отрицателни, но пък цената е задължаваща...
:D

Когато инструмент не ми пасне в ръката го хвърлям и взимам друг, а не го ползвам "10 години".
vagcom
КОЛЕГА
Мнения: 59
Регистриран на: Вто Авг 12, 2008 10:01 pm
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от vagcom »

bobolin4o написа:
Е те точно това се опитах да направя на Т5, 1.9PD, 105HP и мога да кажа, че не стана. Повиках колега с VAS и победих.
Поне 50 пъти е ставало при мен... с клонинг...
с китайски губещ лиценза клонинг - вероятно не става....

wiki-то може да се свали и ползва и off-line ... инет има на практика навсякъде вече
най-хубавото е че инструмента не те ограничава, ограничават те само собствените познания
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от bobolin4o »

PowerGuy написа:
bobolin4o написа: Ползвам Ваг-Ком от поне 10 години и съм със смесени чувства, клонящи към отрицателни, но пък цената е задължаваща...
:D

Когато инструмент не ми пасне в ръката го хвърлям и взимам друг, а не го ползвам "10 години".
С риск да започнем да се заяждаме, ще кажа, че въпросният Ваг-Ком Алфа 0.81 го имам от преди 10-11 години - цена 450 долара (около 1200 лева тогава) франко САЩ. В някакъв момент си купих клонинг - 6073, в момента съм с 8050 - 2 години, още не си е губил лиценза 8) . В момента го ползвам само когато правя тунинг, за да гледам параметрите, които ме интересуват.
За сервизна дейност - диагностика, смяна на накладки, масла, зануляване на адаптации и прочие използвам КТС, който е в пъти по-удобен за работа.
По въпроса за клонингите - искаш да кажеш, колега vagcom, че понеже е клонинг, затова не е станала регенерацията??? Не мисля...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
kiki
КОЛЕГА
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 11:06 am

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от kiki »

bobolin4o написа:

За сервизна дейност - диагностика, смяна на накладки, масла, зануляване на адаптации и прочие използвам КТС, който е в пъти по-удобен за работа.
...
Тука е ключа от бараката-удобството при работа.То и ако с компютъра комуникираш директно с нули и единици, ще става всичко и то много бързо ама.....май ползваме уиндоус и тн.
DEC SUPERSCAN II

ремонт и проверка на стенд Г.Н.П. Bosch VP44 / 30.
0888794435
Кирил Тодоров
PowerGuy
Мнения: 23
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 2:46 pm

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от PowerGuy »

Здравейте колеги,
Виждам , че сте си премерили инструментите :lol:
А колегата delio е излезнал хайдутин?
Има ли развитие по темата или заключението е - всичко е късмет?
batsvilen
КОЛЕГА
Мнения: 53
Регистриран на: Вто Дек 02, 2008 9:47 pm
Местоположение: гр. Бургас

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от batsvilen »

Здравейте колеги, не е нужно да се спори кой от двата е по добър истината е една:ваг-кома може и да може много но куца с информацията( не че я няма на сайта им ама няма цял ден с това да се занимавам и само с ваг групата) да вземат да си я приложат във вид на софтуерен помощник тогава вече ще е друга работа, ама сега с програма от няколко мегабайта да правим диагностика на един от най големите производители е смешно(цял ден няма да гледам филма МАТРИЦАТА). За вас-а ами толкова са си платили германците толкова са им го направили (относно супер подробно да се види в контролера) и бил нямал графика за какво му е на германеца да обикаля улиците на дрезден и да гледа нялягането на турбината( като пише че не работи нещо диркно сменя с НОВО и да не от това сменя докато стане) а при нас цял ден си губя времето да намеря точно проблема за да не товарим клиента с пари и накрая:случай от онзи ден "вие ми сменяхте бензиновата помпа,а сега колата ми загрява" ???????, както за тях така и за нас е нужно улеснени процедури по замяна, програмиране и кодиране .От друга стара и цената на двата е смешна и не взимаш решение за уреди от 6 000лв.И последно уреда трябва да е направен като за германец, а не за нас защото ние гоним тях а не те нас и сравнението с линукс е много добро има го в графичен вид (ползвал съм кнопикс, пс-линукс, мандрива, убунту) и конзолно (бързо е но трябва до тебе да има някой друга книжка като тухла 4-ка).Поздрави на всички
kiki
КОЛЕГА
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 11:06 am

Re: VAS 5054A проблем с инсталация

Мнение от kiki »

Кой освен мене подкара V18 с клонинг ?Не вярвам аз да съм най-гомемия късметлия.....
DEC SUPERSCAN II

ремонт и проверка на стенд Г.Н.П. Bosch VP44 / 30.
0888794435
Кирил Тодоров
Публикувай отговор