Кажете за CAN BUS

- скенери<br>
- осцилоскопи<br>
- газоанализатори<br>
- мултиметри<br>
- други
mariokn

Кажете за CAN BUS

Мнение от mariokn »

Имате ли информация за CAN BUS 4eteca
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Todio »

Нова система за извеждане на база данни от ECU, но до колкото съм запознат всеки интерфейс / четец/ е софтуерно защитен. Или казано на по-прост език - няма универсален кодочетец.
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Мнение от niki »

От коя година започва използването на CAN? За комуникация по CAN могат ли да се използват старите K-L адаптери?
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

Предполагам че след 2000г.започва масовото използване на CAN шината за диагностика.Четенето на ECU-то не може да стане по К и L линията.Има нови връзки H и L(ниско и високо ниво)Обикновенно дова е съобразено в OBD връзките.
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Todio »

CAN-BUS шината започва да се използва през 1998г от VW за част от системите в автомобила - централно заключване; аларма; защита на касетофона и др. По-късно започва и самата диагностика. За разлика от другите протоколи за извеждане на данни, при които компютрите в колата са свързани в паралел, при CAN диагностиката те са свързани последователно и всеки компютър си има точн адрес. До момента се поддържат четири протокола по CAN; 11bit/250kb; 11bit/500kb; 29bit/250kb и 29bit/500kb. За тази цил адаптера който се ползва е много специален и е софтуерно защитен. Всяка програма иска собствен кабел или кабела трябва да има драйвер.
niki
КОЛЕГА
Мнения: 61
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 12:04 pm
Местоположение: София

Мнение от niki »

Хмм, започва да прилича прекалено много на компютърна мрежа от PCта..:-/ Предполагам повишената скорост е заради по-високата степен на комуникация между отделните блокове..

Обаче май с CAN се получава нещо като с OBD2 - един стандарт, много протоколи..:-/

На няколко места в мрежата четох как било обща тенденция за автомобилните производители да преминават на CAN. Уви, според това което Todio ни казва скоро няма да имаме единен стандарт и протокол за връзка.. :-/
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

Малко суха информация: OBD-1988г САЩ;OBD2-1995г.САЩ подобрена от OBD.EOBD 1996г. исцяло базиран на OBD2 за Европа.
пин.7и15 ISO K ,L
2 10 SAE K ,L
6 14 съответно CAN-H,CAN-L
4 маса
16 +
Другите пинове не са регламентирани точно.В много случеи освен през CAN шината може да се прави диагностика и през L,K съотвено на посочените пинове
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
Car Test™
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 11:30 pm
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мнение от Car Test™ »

Има и по-бързи CAN шини от посочените .....
Комповете са си вързани и си "говорят" може и да са отделни датчици /напр. температурни/ ... всеки си има адрес ... и си "взима" или "пуска" по шината инфо ... но според адреса ... има и приоритети.
Идеята е да се вържеш с по-висок приоритет и да "пуснеш" команда на компа за упр. на мотора /примерно/ - покажи "грешки" ... или актуални стойности .. или ...
А по идея "инфото" си тече за някой стойности ... само "чети"

Относно хардуер .... нее кой знае какво ... стандартно е.

Гледах преди време някой беше правил "четец" за темп. на мотора и ти го вади на малко дисплейче ... и много други подобни.

При новите кочини по шината върви и аудио и видео и .... каквото се сетите.
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Todio »

Мисля, че не е толкова просто - все едно да четеш една книга без превод на различни азбуки. Всяка фирма има своя.
vivendi

CAN BUS

Мнение от vivendi »

Кан Бус-а представлява шина която тества както по К така и по L линията.Особеното е че тази шина за да тества примерно компютъра на ABS-а праща един определен бит и по този начин се свързва с него, да тества друг блок праща друг бит и така...
Car Test™
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 11:30 pm
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мнение от Car Test™ »

Прочетете малко теория ... компютърни мрежи ...
А как се работи с Гуугала ...... не знам !!!

Писах !!! Вече .... че МОЖЕ да четеш ... някой неща ....
Car Test™
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 11:30 pm
Местоположение: Ямбол
Обратна връзка:

Мнение от Car Test™ »

Ето тука съм сложил малко теория ..... и практика по темата
http://www.kolegi.info/phpBB2/viewtopic.php?t=395
Публикувай отговор