теоретичен въпрос за кабели

- скенери<br>
- осцилоскопи<br>
- газоанализатори<br>
- мултиметри<br>
- други
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ogromnii »

бос съм в компютърната диагностика, ползвам услугите на колеги, но понеже все повече и повече ми се налага да ползвам съм се заел да се пооборудвам. с някои марки съм се справил, но търся решения за пежо/ситроен и рено/дачия
та въпроса ми е каква дявол да го вземе е разликата между колите, та трябва за всяка отделен кабел, например имам ваг-ком-ски кабел, каква е разликата в кан-шината на реното та не може да се ползва, протокола за комуникация е в чипа на кабела ли?
Елм-базираните кабели са за много коли но основно за двигател, т.е. доколкото схващам ОБД съвместимите коли, каквито по закон са всички, са с унифицирана връзка само с двигател, тъй като обд-стандарта е въведен заради вредните емисии, а комуникацията с другите модули е "фирмена тайна"? Правилно ли разсъждавам?

Не питам за съвет какво оборудване да си купя, има изписано достатъчно по въпроса, любопитен съм защо кабел за една кола не работи с друга :mrgreen:
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от bobolin4o »

Е въпросът ти ме смайва, честно...
Каква е разликата и защо я има?
Много просто - ако няма разлика, как ще трябва да си купуваш за всяка марка кабел?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
pepesound
Мнения: 11
Регистриран на: Пон Юни 07, 2010 1:06 pm

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от pepesound »

ако всички коли се четат само с един кабел всеки шестокласник ще е номер 1 и 10% от китайците ще починат от глад
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ogromnii »

за причината да ги правят различни се досещам :mrgreen: въпроса ми беше по скоро каква точно е разликата :?: и дали не могат да се ползват например набор от 6 кабела за всички марки (това съвсем условно)
dyaneff
КОЛЕГА
Мнения: 252
Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 5:31 pm
Местоположение: Долни Чифлик

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от dyaneff »

Потърси думите "комуникационен протокол".
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ogromnii »

според тази тема http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=1866&f=19 6-то и 14-то краче на буксата са съответно кан хай и лоу, явно на всички кан-автомобили (или греша?)
въпроса ми е след като имам някакъв кабел, който поддържа кан, защо да не мога да го ползвам с всички автомобили? каква е причината да не става?
dyaneff
КОЛЕГА
Мнения: 252
Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 5:31 pm
Местоположение: Долни Чифлик

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от dyaneff »

А кои автомобили според тебе имат кан шина?
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ogromnii »

почти всички или всички от последните 3-4 години?
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ivanovbg »

ogromnii написа:според тази тема http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=1866&f=19 6-то и 14-то краче на буксата са съответно кан хай и лоу, явно на всички кан-автомобили (или греша?)
въпроса ми е след като имам някакъв кабел, който поддържа кан, защо да не мога да го ползвам с всички автомобили? каква е причината да не става?
Елементарно колега. Всичко е като при хората звук, уста, гласови струни и т.н. е еднакво, но езика е различен. Само за двигателите е въведен единен стандартен език-ОБД2 от определена година за вредните емисии и лесно се чете с елма. Но е с ограничени диагностични функции. Като сложиш и комерсиалните функции, разбираш защо не можеш да минеш с един кабел.

То и при една и съща марка при различни години кан комуникацията е различна понякога.

Май не го обясних като за лаик, но мисля че е ясна идеята :mrgreen:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ogromnii »

благодаря ти за изчерпателния отговор 8) , последното което не разбрах е дали "езика" за комуникация по кан шината е хмм.. заложен в самия "кабел" т.е. дали той изпълнява функцията на "преводач" между компютър и кола?

не храня илюзията че може да мина с един кабел, вярвам че вие не си купувате много просто за да си имате :mrgreen: , интересно ми е да си изясня самия процес, затова и сложих такова заглавие на темата.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ivanovbg »

Не е заложен езика в кабела. В него е заложен сериен номер или хардуерен ключ, по простата причина да не можеш да работиш с кракната програма и какъвто и да е кабел,а да си закупиш кабел с програмата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: теоретичен въпрос за кабели

Мнение от ogromnii »

ясно :cry: , благодаря много за ограмотяването 8)
Публикувай отговор