Страница 2 от 3

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 7:47 am
от llcoola
Галетото е доста по евтино от мппса учудва ме е факта ,че е по малко бъгав и мненията са различни явно клонингите са много видове :lol: , за съжаление винаги има риск когато човек работи с китайски изчадия(бедни сме всеки иска евтино),оправията е БДМ-а ,въпросът е колко е бъгаво туй чудо. Мога да споделя от каде е закупен,макар че каквото съм закупил от там съм доволен. Разговарях с колега притежаващ същия кабел сподели ,че с пежата се справял.Най лесното е айде в боклука и пак от нулата ,а лошото е че преди да започнеш с донорите резултатите които споделяте са отчайващи, а как да се научи човек като грешките излизат солено .Това му е лошото :|

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 5:33 pm
от bobolin4o
Не е лош MPPS-а. Досега не ми е правил поразии. Какво съм тествал:
BMW - EDC15,16; Siemens MS41,42
Mercedes - EDC15,16
PSA Group - EDC15
VAG - EDC15,16; M7.5
Fiat, Alfa, Lancia - EDC15,16
Opel - EDC15, EDC16C9, 1.3CDTI
Suzuki - EDC15
И други... не мога да помня всичко.

Пак казвам, става флашера, но не е въпросът в това. Представи си, че бутнеш USB-то по време на запис или акумулаторът е слаб, или... Какво правиш после само с тоя MPPS в ръцете?
Вярвай ми, на мен лично ми е лесно, когато почнах да се занимавам с тая дейност нямаше флашери за през буксата...
Личната си кола убих преди две години с Galletto 1250, с него съм я флашвал сигурно над 20 пъти, ама на... То не бяха модификации не бе чудо :mrgreen:
След половин час вече бръмчеше.
Задай си въпроса можеш ли го това, преди да си пуснал "записа" на някой клиент на колата.
Не ме разбирай погрешно, просто се опитвам да ти помогна!

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Чет Мар 28, 2013 11:02 pm
от chorni
Аз в такива случаи ползвам бутон " F1 " - помощ от приятел !

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Пет Мар 29, 2013 10:17 pm
от llcoola
Мерси колега за съвета. На тези коли които изброи и компютри махал ли си егр или дпф? Все от някъде трябва да се тръгне.

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Съб Мар 30, 2013 2:10 pm
от bobolin4o
llcoola написа:Мерси колега за съвета. На тези коли които изброи и компютри махал ли си егр или дпф? Все от някъде трябва да се тръгне.
Да. На някои успешно, на други - не.

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Пон Апр 08, 2013 8:41 pm
от rangel1
Ей тук малко маперство при ваг за аматьори кат мен
https://sites.google.com/site/vagecumap/home
(извинявам се че не е по темата но е близка та да не отварям друга)

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Нед Апр 14, 2013 11:37 pm
от galin
Нека някой който е работил материята да обясни с малко повече подробности. Като гледам тука се въртим не повече от 20-тина човека, едва ли някой ще открадне клиентите на друг. Пък и сме от различни градове. А ако се притеснявате че ще попадне темата във някой форум и изведнъж се повишат продажбите на MPPS и подобни и работата ни рязко намалее :lol: , и за тва има решение някой модератор да направи темата с парола и готово. Идеята на колегата пуснал темата е всички които имат повече опит да си го споделят как точно става, с какви програмки, къде трябва да се внимава, къде може да стане грешка и т.н. Едва ли от тука ще излязат върлите тунери, идеята според мене е за премахване на егр и дпф или паф. Представете си някой колега сменял е егр втора ръка или чистил и клиента се връща ли връща щото някой бай хуй така е решил че трябва да го има, и който и да е колега се поболява от ръчкане и смяна. Естествено не можеш и да вземеш същите пари като първия път особено ако ти е редовен клиент. Еми ето за такива случаи е за мене махането на ЕГР-а да се отърве и колегата и клиента и мотора от гадното изчадие. Не че ще ставаме тунери и ще правим милиони. И без това цените на тези услуги доста паднаха. Само за инфо днес ми казаха за чипосване на вектра 1.9 цдти във Варна при Тони(келеша) с дино преди и след и услугата струва 600 лв. Така че по знаещи колеги не мислете че ние по младите и не знаещи ще ви вземем хляба.

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Пон Апр 15, 2013 12:29 am
от ico001
уморих един ме9 на форд при запис изтри го и до там иначе при ваг пежо и мерцедес не сам имал ядове :roll:

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Пон Апр 15, 2013 7:35 am
от bobolin4o
galin написа:Нека някой който е работил материята да обясни с малко повече подробности. Като гледам тука се въртим не повече от 20-тина човека, едва ли някой ще открадне клиентите на друг. Пък и сме от различни градове. А ако се притеснявате че ще попадне темата във някой форум и изведнъж се повишат продажбите на MPPS и подобни и работата ни рязко намалее :lol: , и за тва има решение някой модератор да направи темата с парола и готово. Идеята на колегата пуснал темата е всички които имат повече опит да си го споделят как точно става, с какви програмки, къде трябва да се внимава, къде може да стане грешка и т.н. Едва ли от тука ще излязат върлите тунери, идеята според мене е за премахване на егр и дпф или паф. Представете си някой колега сменял е егр втора ръка или чистил и клиента се връща ли връща щото някой бай хуй така е решил че трябва да го има, и който и да е колега се поболява от ръчкане и смяна. Естествено не можеш и да вземеш същите пари като първия път особено ако ти е редовен клиент. Еми ето за такива случаи е за мене махането на ЕГР-а да се отърве и колегата и клиента и мотора от гадното изчадие. Не че ще ставаме тунери и ще правим милиони. И без това цените на тези услуги доста паднаха. Само за инфо днес ми казаха за чипосване на вектра 1.9 цдти във Варна при Тони(келеша) с дино преди и след и услугата струва 600 лв. Така че по знаещи колеги не мислете че ние по младите и не знаещи ще ви вземем хляба.
Ще се опитам да систематизирам...
1. Много ясно, че работата ще намалее щом повече хора могат да я вършат. Това си е естествен закон в природата. Без значение е кой как може да я свърши - за клиента е важно, че е свършена. Щом е за по-малко пари - още по-добре.
2. Премахването на DPF или EGR е по-сложна операция, отколкото така нареченото "чипосване", всъщност е по-сложна, защото не всеки знае как точно да го направи, а се доверява на всеизвестните програми. Тези програми всъщност са вече стари и неточни, ама за сметка на това са безплатни... Затова и услугата е с доста занижена вече цена. С други думи казано, цената пада, защото един вид, става лесно някак си, да свършиш работата... А е лесно, защото във всеки гараж има по един MPPS и комп с инсталирани Volta и EcuSafe - инвестиция за около 20 долара...
3. Що пък да не му вземеш на клиента същите пари за смяна на EGR клапан втора употреба? Поне при мен няма такъв филм - носят ми част, която те са си намерили и казват "смени я". Цената за услугата е фиксирана, какво ме интересува, че частта е дефектирала пак? Аз ли съм поел гаранция за нея? Ако си взел пари за смяна на двигател, който гори масло като за световното, вторият път без пари ли ще го смениш?
4. Относно знаещите и незнаещите колеги... когато си незнаещ виждаш нещата по един начин, когато си знаещ (знанията си придобил с часове ровене в дъмпове, дамоси, нета, безброй флашвания на една и съща кола, убил си я, съживил си я, плащал си на тоя или оня гей от някой чужд форум, не ти е свършил работа, ма ти е взел парите... и така нататък) , тогава други мисли ти идват в главата.

Не претендирам, че зная много за материята EGR и DPF, по-скоро обратното... обаче в тая тема, или в друга такава, дето всеки може да я чете, няма да напиша нищо съществено по въпроса. Коко даде предложение за закрит раздел на форума, нищо не става до този момент...

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Вто Апр 16, 2013 8:13 pm
от rangel1
Колега боболинчо дяволски си прав за всичко (както винаги) и ако може едно въпросче
Интересува ме дали на пежо 206 с едц16 е възможно да се шътне дпф без да има странични ефекти и всичко да е чисто откъм грешки (споменатите програмки всички знаем че са шитня но са добри за анализи и ориентир)та ако мислиш че е възможно би ли ми оработил оригиналния дъмп (то вече е късно за реална проверка )че искам да анализирам три файла които са куци с оригинала и евентуално твой
Извинявай че искам това от теб но ми се виждаш много земен та се надявам ако направиш файлчето да е истинско а не като повечето ти колеги които ми биха върнали дъмп от комбайна да ми гледат сеира :lol:

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Сря Апр 17, 2013 6:31 pm
от plamenpenisa
rangel1 написа:Колега боболинчо дяволски си прав за всичко (както винаги) и ако може едно въпросче
Интересува ме дали на пежо 206 с едц16 е възможно да се шътне дпф без да има странични ефекти и всичко да е чисто откъм грешки (споменатите програмки всички знаем че са шитня но са добри за анализи и ориентир)та ако мислиш че е възможно би ли ми оработил оригиналния дъмп (то вече е късно за реална проверка )че искам да анализирам три файла които са куци с оригинала и евентуално твой
Извинявай че искам това от теб но ми се виждаш много земен та се надявам ако направиш файлчето да е истинско а не като повечето ти колеги които ми биха върнали дъмп от комбайна да ми гледат сеира :lol:
ка4и фаила ниакаде

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Сря Апр 17, 2013 10:37 pm
от steich
Истината е че трябва да знаеш предимно какво правиш. Правилният подход е на 50% свършена работа. Ако правиш грешки, дори и с оригинални уреди и клонинги, проблемите са ти в кърпа вързани. За другите 50% :?: ... тук вече зависи от опита. Ако се разчита на готови програми, сумарно няма да надхвърлиш 55 % ... :lol: . И другото което и колегите споменаха, трябва да знаеш възможностите на уреда/дите с които работиш, било то оригинални или клонинги и да не рискуваш а да работиш на сигурно. Така ако сведеш грешката до 1-2% ... пей сърце. Ако пък случайно се закопаш, трябва да знаеш как да се извадиш на повърхността. За самото модифициране на софтуера няма смисъл да говорим, варианти много ... има за 50 лв., има и за 500 ... качествено свършената работа обаче не е без пари. За клиентите които ги интересува единствено цената, лек и безавариен ... но някой ден ще дойдат на моето ... както се казва.

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Чет Апр 18, 2013 6:48 am
от delio
bobolin4o написа:Ще се опитам да систематизирам...
1. Много ясно, че работата ще намалее щом повече хора могат да я вършат. Това си е естествен закон в природата. Без значение е кой как може да я свърши - за клиента е важно, че е свършена. Щом е за по-малко пари - още по-добре.
2. Премахването на DPF или EGR е по-сложна операция, отколкото така нареченото "чипосване", всъщност е по-сложна, защото не всеки знае как точно да го направи, а се доверява на всеизвестните програми. Тези програми всъщност са вече стари и неточни, ама за сметка на това са безплатни... Затова и услугата е с доста занижена вече цена. С други думи казано, цената пада, защото един вид, става лесно някак си, да свършиш работата... А е лесно, защото във всеки гараж има по един MPPS и комп с инсталирани Volta и EcuSafe - инвестиция за около 20 долара...
3. Що пък да не му вземеш на клиента същите пари за смяна на EGR клапан втора употреба? Поне при мен няма такъв филм - носят ми част, която те са си намерили и казват "смени я". Цената за услугата е фиксирана, какво ме интересува, че частта е дефектирала пак? Аз ли съм поел гаранция за нея? Ако си взел пари за смяна на двигател, който гори масло като за световното, вторият път без пари ли ще го смениш?
4. Относно знаещите и незнаещите колеги... когато си незнаещ виждаш нещата по един начин, когато си знаещ (знанията си придобил с часове ровене в дъмпове, дамоси, нета, безброй флашвания на една и съща кола, убил си я, съживил си я, плащал си на тоя или оня гей от някой чужд форум, не ти е свършил работа, ма ти е взел парите... и така нататък) , тогава други мисли ти идват в главата.

Не претендирам, че зная много за материята EGR и DPF, по-скоро обратното... обаче в тая тема, или в друга такава, дето всеки може да я чете, няма да напиша нищо съществено по въпроса. Коко даде предложение за закрит раздел на форума, нищо не става до този момент...
Много си прав и нещата се случват точно така с малка особеност че в софия ти махат фапа и ти сипват 20 литра нафта .
Тук от много маймуни на клона положението е трагично аз съм на принципа всяка жаба да си знае гьола аз мотори не правя

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Пет Юли 05, 2013 8:52 pm
от zoro1
EDC16c34 -Пежо и Форд ...
Както и 1260 така и това бърка /записва/ където не му е работата,затова колата излиза "грешно кодиране" -лека е ъпдейт с IDS или Лексия.
Вместо прословутия БДМ100 използвайте Х-Прог М ,хем има и доста други опции,ако не сте си купили БДМ -а де...
Мппс има и доста други трески за дялане ,не са само 16 -ките,на много от тях не коригира чексумата ,затова е по добре това да става ръчно преди да се качи файла.
За филтрите...Повечето софове ,както беше отбелязано не работят коректно ,някой от тях ровят яастияно в проблема ,но повечето случаи там дето не трябва...Резултаат е "умрял "комп.

Re: MPPS - за начинаещи с него

Публикувано на: Сря Юли 17, 2013 9:50 pm
от steich
Точно MPPS-a затрива кодировката при Mazda/Ford 1.6 с EDC16C3/34 и то защото не чете full file. С Galletto 1260 няма проблем да се чете автомобил на PSA с EDC16c34 без да се нуждае от кодировка, но трябва да се изчака 3 мин ... то си пише. Въпросът е друг ... като взимаш 50 лв за премахване на ФАП и чип ... ще работиш с гореспоменатите флашери ... да не говорим за качеството на свършената работа. Наскоро попаднах на такъв "чип" правен от колега за споменатите пари ... без коментар. Ако искаш да се развиваш, четеш, ровиш и осъмваш пред компа, съответно минеш и през убиването и съживяването на няколко ЕКУ-та ... и ако оцениш труда си и риска, независимо е почти всеки вече маха ФАП и ДПФ филтри, ще знаеш че качеството струва пари и няма да се сравняваш с изплюти файлове от разни програми с неясен ( по скоро ясен ) резултат. Да не говорим че при EDC16 примерно при повечето марки автомобили има решение което изискат включени датчици, а при друго те се емулират и могат да се изключат, без да се затриват таблиците за грешки и да се елиминира аварийния режим на автомобила ... съответно второто е по-читаво направено и дори да дадеш 20-30% повече но да се свърши работата както трябва, как клиента обаче да разбере за качествено свършената работа ? Винаги ще има клиенти които ще търсят най-евтиното, но пък тогава тези рано или късно пак идват и се получава че пак плаща 2 пъти за едно и също нещо.