Страница 1 от 2

Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Съб Юни 15, 2013 7:15 am
от ditex
Имаше подобна тема но е заключена и затова стартирам нова.
Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Примерно сега аз се колебая кое е по удобно за работата при тестване на дюзи, дали да се задават общия брой впръсквания на дюзата (примерно 1000 и да спре) или да се задава същия параметър но като обороти на помпата, респективно на двигателя.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Съб Юни 15, 2013 8:30 am
от bobolin4o
За правилното тестване на дюзата трябва да имаш в предвид следното:
1. Налягане.
2. Продължителност на отваряне.
3. Очаквано количество за едно отваряне при горните две условия.
Съответно, щом знаеш тия параметри си правиш няколко тестови цикъла с различни условия, за които трябва да се замери изпръсканото количество гориво.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Съб Юни 15, 2013 6:18 pm
от rangel1
Време опен 0,2-0,3-0,4-0,5-0,6-0,8-1-1,2-1,4-1,6-1,8-2милисекунди
(като се има предвид че ако се ползва една и съща матрица за пиезо и магнит се получава разлика(поне при мойта силова каскада се получи така) а по малката резолюция при малките времена е нужна за тест на пилотните впръсквания.
Честота от 1 до 50херца като може резолщцията да е през 5.
Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
И последно за това дето се чудиш няма кво да се мисли задължително в брой цикли или впръсквания като от 1 до 10 хляди през 1000
Поне до тия параметри се придържат повечето.
Но мое мнение е да го направите с някъкви прости тест планове автоматично че
бай ганьо иска стенд за 200лв,да закача една букса и тръба :lol: и да къпи кинти без даже да си губи времето с глупости.
Другото интересно е генерацията на код (което е строго секретно),при бош ако се захване човек е много възможно да се хване алгоритъма но при делфи е страшно май ползват около 60 точки за пресмятане (макар че русите са разковали алгоритъма на база стенд Хартридж който официално подържа програмата на делфи).....................................
Успех и дано не заключат и тая тема.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Пон Юни 17, 2013 1:38 pm
от ditex
rangel1 написа:Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
До сега никъде не съм срещал че се изисква да се задава управляващото напрежение с такава точност. Ти сигурен ли си в това? По-какъв начин се разбира коя пиезо-дюза за какво напрежение е?

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Пон Юни 17, 2013 7:49 pm
от rangel1
Точноста не е важна само да има обхвати долу горе през 20волта ,така сметнах аз за удачно на база един документ в който имаше таблица за тестване на пиезо елемента през 10волта от 50 до 150.А на какво напрежение работят :roll: ами това го знаят само гъзарските стендове щото явно плащат на производителите за заводска документация на инжектори :lol: Другите варианти са с осцито на колата или започваме от 50 и нагоре докато започне да отваря адекватно.
(междо другото мойте тестови бяха от ауди и ги пържих до 175волта и нищо не им стана).
Та така преди 6месеца можех доста да помогна но вече съм го зарязал и не помня доста неща вече и ако искаш мога да ти пратя мойта цъкалка да си поиграете и да ползвате някоя идея +квото съм изровил за рейлите не искам нищо в замяна просто продължете идеята.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Вто Юни 18, 2013 10:11 pm
от NOname
ditex написа:Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Моето виждане за подобни устройства е следното:
Проста щракачка без никакви генератори (пиезо/соленоид), като за соленоид трябва да се добави опцията ограничение по ток след първоначалното отваряне, интерфейс USB/RS и софтуер, който да дава възможност всеки user/клиент да си задава параметри като напрежение, време, брой, налягане (ако ще управлява и помпа) и създаване на собствени тест планове, както и използването на готови такива.

Както показва живота обаче, юзера/клиента (който ще ползва устройството) изобщо не го интересуват такива неща като разни параметри, той иска да натисне един бутон на едно много евтино устройство и то, устройството с нежен рус глас да каже: - "дюзата работи" или "дюзата не работи"

P.S. Не си губи времето тук (казвам ти го от личен опит) ами вземи се ориентирай към руските форуми и постсъветските републики, там хората са по-отворени към такива устройства.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Вто Юли 09, 2013 11:17 pm
от ditex
Никой не спомена че му се намират тестови планове за инжектори!!

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Чет Юли 11, 2013 9:33 pm
от ditex
Мартине, много благодаря! Тази инфоирмация определено ще съкрати нужното време. :) rangel1

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 9:38 pm
от ditex
Един въпрос който ми възникна допълнително доста време след като тази тема е замряла. Каква е нуждата да се задвижва повече от една common rail дюза?

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 10:40 pm
от ivanovbg
Ми пести се време колега.Едно е да правиш 100дюзи на ден , друго е 25.

И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и пълна глупост за човека който с ремонт на дюзи си изкарва хляба.
Това е така защото като разполагаш с колата стенд не ти трябва - въпроса е да му кажеш с точност на човека: Сменяш или ремонтираш това и колата екстра.
Ако пък с ремонта на дюзи си изкарваш хляба, трябва да гарантираш на колегата , че дюзата е в заводски параметри и да му генерираш съответния код.

Същата работа като с новия ви осцилоскоп. Поне успяхте ли да го оправите така че да разчиташ на него? Щот като го тествах повече от 1-2 мин не можех да работя с него без да го ресетвам.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 11:28 am
от ditex
ditex написа:И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и...
Напълно съм съгласен с Вас една обикновена "цъкалка" на CR соленоидни и пиезо инжектори както и на бензинови пиезо инжектори по никакъв начин не може да направи диагностика. Един подобен уред може единствено да задейства инжектора с желаните от оператора параметри.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 1:47 pm
от Todio
А през това време, кой ще създава налягане в системата? Кой ще го променя (налягането), за да може оператора, да си играе с цъкалката?

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 1:11 pm
от rumensr
То дето трябва да има гориво с необходимото налягане е едно на ръка.
Дюзата трябва да се управлява по ток,а не по напрежение и то в микросекунди а не в милисекунди.

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 3:01 pm
от ditex
Todio написа:А през това време, кой ще създава налягане в системата? Кой ще го променя (налягането), за да може оператора, да си играе с цъкалката?
Моят отговор може да бъде като в добре познатия виц. - Ще има, ще има, има…
Стар ловец учи младия си колега как да се спаси, ако го нападне мечка:
- По най-бързия начин се качваш на дърво. И там се намазваш с лайна. После чакаш мечката да избяга от миризмата…
- Че къде горе на дървото има лайна?
- Ще има, ще има…

Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа

Публикувано на: Сря Авг 20, 2014 10:26 pm
от traqnsavov
без да можеш да генерираш код, условието е направо без мислено....

Kода да се разбие трябват много тестове предполагам че ще е за основните характеристики на дюзата а и може да е някаква таблица на впръскването ms - d , пълна мъгла..