Galletto 4 V54

- скенери<br>
- осцилоскопи<br>
- газоанализатори<br>
- мултиметри<br>
- други
nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Пон Ное 24, 2014 9:33 pm

Колеги,пускам тази тема за дискусия, защото така не намерих друга подобна. Тя е за Галето и сигурен съм ще бъде полезна.Преди седмица си закупих въпросния "флашер", знаете разбира се откъде :mrgreen:
Преди да го закупя доста изчетох за него, цената не бе висока и реших да взема да си поиграя...
И така пристигна и веднага го впрегнах в действие, а отзивите са:
C4 Picasso 2010 2.0 HDI Bosch EDC 16 - изчетен по ОБД
Astra G 2002 Z16XE Multec 3 ,Automatic - изчетена по ОБД
Saab 93 2003 2.0 Turbo - изчетен по ОБД
Volvo S40 2007 2.0 (HDI) Siemens SID 803A - изчетен с БДМ

Днес закачам да изчета едно Vito 639 2009 EDC16 3.0 - не иска. Нещо замириса на изгоряло,но колата имаше проблеми с кабелите преди това и още не беше изветряла хубаво от предишния мириз и затова не ми направи впечатление. Ръгам кабела - неразпознато USB. Взех друг УСБ кабел с него го разпознава, програмата стартира, но не ми позволява активни бутони, мъчих, преинсталирах не ще...
Подушвам кутиййката - мирише яко, отварям гледам и два интеграла MAX485 леко поизпушили... погледнах набързо PDF-а им: RS485 tranciever. Не знам какво търсят там, но тази вечер ще има дисекция :mrgreen:
С какво витото е по-различно от останалите други коли според вас? Различно захранване? Зеления диод на кутийката светеше!
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

kartof
КОЛЕГА
МненияCOLON 39
Регистриран наCOLON Чет Ное 06, 2014 8:02 pm

Re: Galletto 4 V54

Мнение от kartof » Пон Ное 24, 2014 11:38 pm

Да не е от новата мода с "каско обд" 12V по pin7 ? :lol: :lol: :lol: :lol:

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Вто Ное 25, 2014 1:21 am

Хаха, много смешно, картоф :mrgreen:
ОК, загадката разгадана...
"някой" не е видял, че трябва да използва "mini gender changer" и този някой не е единствен, има и други които са "ослепели" , разбирате ли от това галето :lol:
Двата интеграла са за комуникация с камиони доколкото разбрах или лодки (marines), които са по RS485 протокол.
Въпросния адаптер прекъсва пинове 3,8,9 и 11. Доколкото разгледах менюто на галетото на повечето коли се използва с адаптера, така че колеги, който работи с галето да си отваря очите, а не като мен :D
И така не смятам да правя камиони, така че просто разпоих интегралите (защото правиха късо) и засега на компа се връзва, програмата си стартира и всичко е наред, а утре ще го пробвам на някоя кола работи ли или не.
Поздрави
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Вто Ное 25, 2014 11:26 pm

Още малко опит от днес:
Кутийката работи, макар и без MAX485, днешните жертви бяха:

Корса 2001 Z12XE - Opcom казва, че е Bosh ME 7.6.x , а Галетото - Bosh M 1.5.5 и го чете като такъв (домързя ме да гледам физически кой компир е) - изчете я докрай!

Корса 2003 1.2 - не съм я закачал на опком, галето казва, че е отново bosch М 1.5.5 - изчете я докрай!

Корса 2005 1.0 Z10XEP - който и модул да опитах, не успя да я изчете

Fiesta 2010 1.6 Diesel - компа бе облечен в метален кожух и не успях да видя кой точно е, но дюзите бяха бош, така че предполагам или е EDC16C34 или EDC17 - не усоя да я прочете

Всичките по-горе коли са четени набързо, без сериозно оглеждане на кой точно вид компир е. Всичките са опитани само по ОБД!

http://dox.bg/files/dw?a=4ab77c4fae
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

kartof
КОЛЕГА
МненияCOLON 39
Регистриран наCOLON Чет Ное 06, 2014 8:02 pm

Re: Galletto 4 V54

Мнение от kartof » Сря Ное 26, 2014 5:55 pm

Браво.
Не съм искал да те засегна.
Сега без трансивърите ли работи?
Никъде не намерих инфо 422 комуникацията за какво е?
Това китайче ли е или не?

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Сря Ное 26, 2014 8:34 pm

Колега, не си ме засегнал, имам чувство за хумор :) Ако има тук хора без такова, нека не го показват :)
Та ето малко инфо по въпроса за 485...

http://mhhauto.com/Thread-Galletto-V53-burnt-need-help
http://www.ixxat.com/download/artikel_2 ... vs-rs485_e

RS485 протокола някъде четох, че се използва в "корабните изделия" (marines)

Да, сега си работи прекрасно. Днес го пробвах на още няколко каручки...

Рено модус 2005 - не успя, в менюто има само 1.2 а моя мотор беше 1.4
Мерцедс вито (същото което гръмна MAX485) 2009 3.0 EDC16 - изчете го прекрасно
Рено трафик 2008 2.0 dci след ремонт на мотора и нови инжектори - изчете го без затруднения

Качвам файловете от двата вана, като този от витото е ремапнат (така казва собственика и вана наистина набира доста здраво), ако някой иска може да го използва завбъдеще.

http://dox.bg/files/dw?a=8080854eca

Колега, Картоф, да изцяло китайче е и досега съм доволен. Все още не съм записвал, защото все пак си има своите рискове, чакам да дойдат наши коли, върху които можем да си позволим експерименти и тогава ще дам повече отзиви.Междувременно всеки, които работи с такъв клонинг може да даде мнение и опит.
Поздрави
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

Ilko
КОЛЕГА
МненияCOLON 247
Регистриран наCOLON Съб Окт 17, 2009 10:33 pm
МестоположениеCOLON Монтана

Re: Galletto 4 V54

Мнение от Ilko » Сря Ное 26, 2014 10:10 pm

Всичко дето е изчело или не... добре е, че си го пробвал...
Сериозния тест е при записа. Ако тогава се окаже, че нещо не работи добре следват по-сериозни проблеми.
Пробвай дали работи по БДМ да ти е по-спокойно.
Успех.

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Сря Ное 26, 2014 10:28 pm

Пробвах по БДМ в началото. засега само едно ЕКУ, че не разполагам с повече време в момента - SIEMENS SID 803A - изчете го, след това го записах и пак го изчетох, сравних двата файла - еднакви са. Въпросите, на които така и не успях да си отговоря след тоновете изчетено в интернет са:

При изчитане (ОБД или БДМ) могат ли нещата да се объркат?
При EDC 16C34 при запис, много често се повреждал ЕЕПРОМ записът (дори с оригинални галето или KESS). Това важи САМО за ОБД или и за БДМ?
Доколко калкулираната чексума при запис е надеждна (на много места казват, че не може да се разчита на това) ?
И най-важният въпрос: при четене на EDC17 със защита през BOOT MODE вдига ли флаг-а в еепрома или само ако е по ОБД?
Доколко инструментите за сваляне на защитата на EDC17 VAG и PCR 2.1 са работещи?

Тези и доста други въпроси с подробности ме интересуват, както сигурен съм и останалите, които работят с него.
Давам и един линк с доста полезна информация за EDC17:

http://www.briskoda.net/forums/topic/17 ... explained/
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

zoro1
КОЛЕГА
МненияCOLON 222
Регистриран наCOLON Нед Юни 02, 2013 10:48 am
МестоположениеCOLON Видин/София
CONTACTCOLON

Re: Galletto 4 V54

Мнение от zoro1 » Чет Ное 27, 2014 10:59 am

ри EDC 16C34 при запис, много често се повреждал ЕЕПРОМ записът (дори с оригинални галето или KESS). Това важи САМО за ОБД или и за БДМ?
Само ОБД важи това.
Но не е за всички ЕЦУ -та .Доколкото знам при ЕДЦ16 на форд МППС го прецкава мно галетото се справя,при пежо едц16 същата работа или най малкото трабва да се изчака поне 1=5 мин
За 2,1 има софт дето го отключва и работи доста коректно.Чексумата е доста сложен въпрос,макар че разчитам на Олса за коригирането на по завъртяни ,но по БДМ не ти пука за чексумата просто трябва пак да го записваш
З
Малките нации се държат като проститутки,а големите като гангстери...

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Чет Ное 27, 2014 11:55 am

Един такъв въпрос:

Акп съм го изчел по ОБД и после скапя ЕКУ-то при записа пак по ОБД, просто отварям компа и записвам по БДМ изчетения по ОБД файл? Този същия ОБД файл цялата информация ли е?

Оп сетих се... при записа по ОБД скапваш ЕЕПРОМ-а, а той е отделна памет... Значи отварям ЕКУ-то, чета си ЕЕПРОМ-а да си го имам и започвам експериментите? :mrgreen:

Да си кажа, това моето галето повече ми прилича на версия 3 със софт 53. Горе в дясно от напрежението,където пише Tool - 0386? Това хардуерната версия ли е или? Гледам в нета на клипчета Tool - 0475 ?
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

ivanovbg
КОЛЕГА
МненияCOLON 1929
Регистриран наCOLON Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
МестоположениеCOLON София
CONTACTCOLON

Re: Galletto 4 V54

Мнение от ivanovbg » Чет Ное 27, 2014 5:03 pm

Ники, би ли ми изпратил по обстойна снимка на твоето Галето отвътре, че на мен ми подариха едно дето не чете по К линия. Предполагам, че бай китай не е монтирал някои от резисторите където трябва.
Благодаря предварително!
Обновление и активация на всички Launch - Easidiag, Idiag, Golo, Mdiag... 0898607267

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Чет Ное 27, 2014 8:57 pm

Разбира се, Краси.

http://dox.bg/files/dw?a=dad7ad0f2d

Днес направих малко преработка на ОБД кабела. Вместо всеки път да ползвам mini gender adapter просто отворих 15 пиновия куплунг и отрязах пинове 3 и 11 ( 8 и 9 ) вътрешно са свързани само с MAX485 , а тях вече ги няма, няма и намерение да ги има :D
Рових половин час в менютата да видя къде не се използва този адаптер и единствено на камиони волво и рено се маха (за сега не смятам да правя камиони). И така вече съм без преходник, без 2 x MAX485 и работещо засега галето.
За К-линията отговаря U16 (pin 7 на ОБД16) и U23 (pin 16 на ОБД16) и двете са L9613.
Краси, ако платката ти е различна (черна на цвят) тогава липсва един друг интеграл за К линията, но не си спомням точно името му. Някъде го четох в една тема преди...
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

ivanovbg
КОЛЕГА
МненияCOLON 1929
Регистриран наCOLON Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
МестоположениеCOLON София
CONTACTCOLON

Re: Galletto 4 V54

Мнение от ivanovbg » Чет Ное 27, 2014 10:20 pm

Мерси, утре ще го отворя , че го забравих в работата. Каква фотосесия си направил, все едно е булка :D
По думите на човека дето ми го подари - индентифицира екуто, но не може да го прочете, давало грешка. По КАН чете и пише.
Обновление и активация на всички Launch - Easidiag, Idiag, Golo, Mdiag... 0898607267

steich
КОЛЕГА
МненияCOLON 161
Регистриран наCOLON Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
МестоположениеCOLON Sofia
CONTACTCOLON

Re: Galletto 4 V54

Мнение от steich » Чет Ное 27, 2014 10:27 pm

Адаптера се маха също когато се ползва BDM, Boot Mod или Tricore. Ако решиш да го ползваш като такава опция ... не е ясно дали ще работи.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose

nik7dob
КОЛЕГА
МненияCOLON 731
Регистриран наCOLON Пет Дек 17, 2010 2:13 am
МестоположениеCOLON Leeds, UK

Re: Galletto 4 V54

Мнение от nik7dob » Пет Ное 28, 2014 1:02 am

Steich, БДМ-а е от другата страна на кутийката, така че той остава незасегнат от тази манипулация. Когато използвам bood tricore конверсията не влияе, защото съм прекъснал кабелите не в кутийката, а в DB15 куплунга.

Краси, чудно как така идентифицира, а не чете. Това означава, че К линията работи...

Никой не даде отговор на въпроса:
Да си кажа, това моето галето повече ми прилича на версия 3 със софт 53. Горе в дясно от напрежението,където пише Tool - 0386? Това хардуерната версия ли е или? Гледам в нета на клипчета Tool - 0475 ?


:)
Нестандартното мислене е полезно,но не във всички случаи

BUTTON_POST_REPLY

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 7 и 0 госта