Страница 1 от 6

Galletto 4 V54

Публикувано на: Пон Ное 24, 2014 9:33 pm
от nik7dob
Колеги,пускам тази тема за дискусия, защото така не намерих друга подобна. Тя е за Галето и сигурен съм ще бъде полезна.Преди седмица си закупих въпросния "флашер", знаете разбира се откъде :mrgreen:
Преди да го закупя доста изчетох за него, цената не бе висока и реших да взема да си поиграя...
И така пристигна и веднага го впрегнах в действие, а отзивите са:
C4 Picasso 2010 2.0 HDI Bosch EDC 16 - изчетен по ОБД
Astra G 2002 Z16XE Multec 3 ,Automatic - изчетена по ОБД
Saab 93 2003 2.0 Turbo - изчетен по ОБД
Volvo S40 2007 2.0 (HDI) Siemens SID 803A - изчетен с БДМ

Днес закачам да изчета едно Vito 639 2009 EDC16 3.0 - не иска. Нещо замириса на изгоряло,но колата имаше проблеми с кабелите преди това и още не беше изветряла хубаво от предишния мириз и затова не ми направи впечатление. Ръгам кабела - неразпознато USB. Взех друг УСБ кабел с него го разпознава, програмата стартира, но не ми позволява активни бутони, мъчих, преинсталирах не ще...
Подушвам кутиййката - мирише яко, отварям гледам и два интеграла MAX485 леко поизпушили... погледнах набързо PDF-а им: RS485 tranciever. Не знам какво търсят там, но тази вечер ще има дисекция :mrgreen:
С какво витото е по-различно от останалите други коли според вас? Различно захранване? Зеления диод на кутийката светеше!

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Пон Ное 24, 2014 11:38 pm
от kartof
Да не е от новата мода с "каско обд" 12V по pin7 ? :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Вто Ное 25, 2014 1:21 am
от nik7dob
Хаха, много смешно, картоф :mrgreen:
ОК, загадката разгадана...
"някой" не е видял, че трябва да използва "mini gender changer" и този някой не е единствен, има и други които са "ослепели" , разбирате ли от това галето :lol:
Двата интеграла са за комуникация с камиони доколкото разбрах или лодки (marines), които са по RS485 протокол.
Въпросния адаптер прекъсва пинове 3,8,9 и 11. Доколкото разгледах менюто на галетото на повечето коли се използва с адаптера, така че колеги, който работи с галето да си отваря очите, а не като мен :D
И така не смятам да правя камиони, така че просто разпоих интегралите (защото правиха късо) и засега на компа се връзва, програмата си стартира и всичко е наред, а утре ще го пробвам на някоя кола работи ли или не.
Поздрави

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Вто Ное 25, 2014 11:26 pm
от nik7dob
Още малко опит от днес:
Кутийката работи, макар и без MAX485, днешните жертви бяха:

Корса 2001 Z12XE - Opcom казва, че е Bosh ME 7.6.x , а Галетото - Bosh M 1.5.5 и го чете като такъв (домързя ме да гледам физически кой компир е) - изчете я докрай!

Корса 2003 1.2 - не съм я закачал на опком, галето казва, че е отново bosch М 1.5.5 - изчете я докрай!

Корса 2005 1.0 Z10XEP - който и модул да опитах, не успя да я изчете

Fiesta 2010 1.6 Diesel - компа бе облечен в метален кожух и не успях да видя кой точно е, но дюзите бяха бош, така че предполагам или е EDC16C34 или EDC17 - не усоя да я прочете

Всичките по-горе коли са четени набързо, без сериозно оглеждане на кой точно вид компир е. Всичките са опитани само по ОБД!

http://dox.bg/files/dw?a=4ab77c4fae

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Сря Ное 26, 2014 5:55 pm
от kartof
Браво.
Не съм искал да те засегна.
Сега без трансивърите ли работи?
Никъде не намерих инфо 422 комуникацията за какво е?
Това китайче ли е или не?

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Сря Ное 26, 2014 8:34 pm
от nik7dob
Колега, не си ме засегнал, имам чувство за хумор :) Ако има тук хора без такова, нека не го показват :)
Та ето малко инфо по въпроса за 485...

http://mhhauto.com/Thread-Galletto-V53-burnt-need-help
http://www.ixxat.com/download/artikel_2 ... vs-rs485_e

RS485 протокола някъде четох, че се използва в "корабните изделия" (marines)

Да, сега си работи прекрасно. Днес го пробвах на още няколко каручки...

Рено модус 2005 - не успя, в менюто има само 1.2 а моя мотор беше 1.4
Мерцедс вито (същото което гръмна MAX485) 2009 3.0 EDC16 - изчете го прекрасно
Рено трафик 2008 2.0 dci след ремонт на мотора и нови инжектори - изчете го без затруднения

Качвам файловете от двата вана, като този от витото е ремапнат (така казва собственика и вана наистина набира доста здраво), ако някой иска може да го използва завбъдеще.

http://dox.bg/files/dw?a=8080854eca

Колега, Картоф, да изцяло китайче е и досега съм доволен. Все още не съм записвал, защото все пак си има своите рискове, чакам да дойдат наши коли, върху които можем да си позволим експерименти и тогава ще дам повече отзиви.Междувременно всеки, които работи с такъв клонинг може да даде мнение и опит.
Поздрави

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Сря Ное 26, 2014 10:10 pm
от Ilko
Всичко дето е изчело или не... добре е, че си го пробвал...
Сериозния тест е при записа. Ако тогава се окаже, че нещо не работи добре следват по-сериозни проблеми.
Пробвай дали работи по БДМ да ти е по-спокойно.
Успех.

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Сря Ное 26, 2014 10:28 pm
от nik7dob
Пробвах по БДМ в началото. засега само едно ЕКУ, че не разполагам с повече време в момента - SIEMENS SID 803A - изчете го, след това го записах и пак го изчетох, сравних двата файла - еднакви са. Въпросите, на които така и не успях да си отговоря след тоновете изчетено в интернет са:

При изчитане (ОБД или БДМ) могат ли нещата да се объркат?
При EDC 16C34 при запис, много често се повреждал ЕЕПРОМ записът (дори с оригинални галето или KESS). Това важи САМО за ОБД или и за БДМ?
Доколко калкулираната чексума при запис е надеждна (на много места казват, че не може да се разчита на това) ?
И най-важният въпрос: при четене на EDC17 със защита през BOOT MODE вдига ли флаг-а в еепрома или само ако е по ОБД?
Доколко инструментите за сваляне на защитата на EDC17 VAG и PCR 2.1 са работещи?

Тези и доста други въпроси с подробности ме интересуват, както сигурен съм и останалите, които работят с него.
Давам и един линк с доста полезна информация за EDC17:

http://www.briskoda.net/forums/topic/17 ... explained/

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Чет Ное 27, 2014 10:59 am
от zoro1
ри EDC 16C34 при запис, много често се повреждал ЕЕПРОМ записът (дори с оригинални галето или KESS). Това важи САМО за ОБД или и за БДМ?
Само ОБД важи това.
Но не е за всички ЕЦУ -та .Доколкото знам при ЕДЦ16 на форд МППС го прецкава мно галетото се справя,при пежо едц16 същата работа или най малкото трабва да се изчака поне 1=5 мин
За 2,1 има софт дето го отключва и работи доста коректно.Чексумата е доста сложен въпрос,макар че разчитам на Олса за коригирането на по завъртяни ,но по БДМ не ти пука за чексумата просто трябва пак да го записваш
З

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Чет Ное 27, 2014 11:55 am
от nik7dob
Един такъв въпрос:

Акп съм го изчел по ОБД и после скапя ЕКУ-то при записа пак по ОБД, просто отварям компа и записвам по БДМ изчетения по ОБД файл? Този същия ОБД файл цялата информация ли е?

Оп сетих се... при записа по ОБД скапваш ЕЕПРОМ-а, а той е отделна памет... Значи отварям ЕКУ-то, чета си ЕЕПРОМ-а да си го имам и започвам експериментите? :mrgreen:

Да си кажа, това моето галето повече ми прилича на версия 3 със софт 53. Горе в дясно от напрежението,където пише Tool - 0386? Това хардуерната версия ли е или? Гледам в нета на клипчета Tool - 0475 ?

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Чет Ное 27, 2014 5:03 pm
от ivanovbg
Ники, би ли ми изпратил по обстойна снимка на твоето Галето отвътре, че на мен ми подариха едно дето не чете по К линия. Предполагам, че бай китай не е монтирал някои от резисторите където трябва.
Благодаря предварително!

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Чет Ное 27, 2014 8:57 pm
от nik7dob
Разбира се, Краси.

http://dox.bg/files/dw?a=dad7ad0f2d

Днес направих малко преработка на ОБД кабела. Вместо всеки път да ползвам mini gender adapter просто отворих 15 пиновия куплунг и отрязах пинове 3 и 11 ( 8 и 9 ) вътрешно са свързани само с MAX485 , а тях вече ги няма, няма и намерение да ги има :D
Рових половин час в менютата да видя къде не се използва този адаптер и единствено на камиони волво и рено се маха (за сега не смятам да правя камиони). И така вече съм без преходник, без 2 x MAX485 и работещо засега галето.
За К-линията отговаря U16 (pin 7 на ОБД16) и U23 (pin 16 на ОБД16) и двете са L9613.
Краси, ако платката ти е различна (черна на цвят) тогава липсва един друг интеграл за К линията, но не си спомням точно името му. Някъде го четох в една тема преди...

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Чет Ное 27, 2014 10:20 pm
от ivanovbg
Мерси, утре ще го отворя , че го забравих в работата. Каква фотосесия си направил, все едно е булка :D
По думите на човека дето ми го подари - индентифицира екуто, но не може да го прочете, давало грешка. По КАН чете и пише.

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Чет Ное 27, 2014 10:27 pm
от steich
Адаптера се маха също когато се ползва BDM, Boot Mod или Tricore. Ако решиш да го ползваш като такава опция ... не е ясно дали ще работи.

Re: Galletto 4 V54

Публикувано на: Пет Ное 28, 2014 1:02 am
от nik7dob
Steich, БДМ-а е от другата страна на кутийката, така че той остава незасегнат от тази манипулация. Когато използвам bood tricore конверсията не влияе, защото съм прекъснал кабелите не в кутийката, а в DB15 куплунга.

Краси, чудно как така идентифицира, а не чете. Това означава, че К линията работи...

Никой не даде отговор на въпроса:
Да си кажа, това моето галето повече ми прилича на версия 3 със софт 53. Горе в дясно от напрежението,където пише Tool - 0386? Това хардуерната версия ли е или? Гледам в нета на клипчета Tool - 0475 ?


:)