Диагностична апаратура за коли с десен волан.

- скенери<br>
- осцилоскопи<br>
- газоанализатори<br>
- мултиметри<br>
- други
flippy89
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Сеп 23, 2016 9:41 pm
Обратна връзка:

Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от flippy89 »

Първо: Здравейте колеги, казвам се Илиян Илиев на 27 години и от съвсем скоро се запалих по автодиагностиката и ремонт на автомобили. Живея в Кипър и ако има някой колега тук може да звънне за малко обмяна на информация, това е телефонният ми номер: +357 93 948891

Това е първият ми пост тук, макар че чета форума от доста време и едва днес се престраших да задам някой от милионите въпроси който имам. Надявам се ако съм сгрешил с нещо или съм объркал раздела, да не бъда антемосан за това. Та нека минем направо към въпроса, понеже сега се опитвам да навляза в материята на автомобилните електроники и реших да закупя малко техника като за старт в това начинание: Делл Д630. универсална (макар че универсални диагностики няма) Wurth WOW , имам и едно собствено пройзводство К-Л адаптер Виза Унискан и сега чакам да ми пристигне и Launch X-431 EasyDiag (на който ще налея софтуер от Про3) за да може на първо време да прочета по някоя грешка и да ме насочи към даденият проблем. Вие как мислите, за първо време ще успея ли да се справя с тези апаратури или това е недостатъчно, ако не стига то какво още мога да закупя като допълнение, в разумни граници като цена защото при прохождащ "майстор" докато ме разберат хората няма да имам възможност за нещо по качествено. Тук съм се насочил най-вече към японските автомобили и БМВ и мисля че с Лаунч-а е най-добрият избор за сега. :oops:
П.С. Търся и книгите Автомобилни Датчици и Автомобилни запалителни системи, ако на някой му се намират на български език бих бил много благодарен да ми ги пусне на пощата flippy89.it@gmail.com или всякакви други четива относно диагностика, иммо, премахване на ФАП/ДПФ и чип тунинг (за да се образоваме малко) Благодаря предварително
fory
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 10:24 pm

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от fory »

"Техниката" към която си се насочил определено е за "коли" с ляв волан и в редки случаи за без волан. Щом можеш да си "налееш" софтуер в Launch X-431 EasyDiag, явно имаш хубава фуния и няма да имаш проблем с "премахване на ФАП/ДПФ и чип тунинг". :D
flippy89
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Сеп 23, 2016 9:41 pm
Обратна връзка:

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от flippy89 »

Благодаря за сърказма колега, но всеки е започнал от някъде и е задавал глупави въпроси.Мислех, че ще може да получа малко информация и знания, но ако има хора само като теб който се "ебават" с новите колеги май няма да имам късмет. Все пак ако някой друг е готов да даде съвет бих се радвал.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от bobolin4o »

"Апаратурите" са достатъчни, но не мога да разбера защо Easy Diag, а не направо Pro... не е толкова скъп... а и с преправената "глава" има бъгове доста.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
fory
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 10:24 pm

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от fory »

Няма за какво да ми благодариш :) Още със заглавието на темата си пръв започваш да се "ебаваш" с членовете на форума. Явно си разбрал колко доходоносно занимание е автомобилната диагностика и софтуерното премахване на неправилно функциониращи системи
по автомобилите. Задълбочил си проучването и си установил, че сравнително малко колеги се занимават с азиатските автомобили (което изобщо не е случайно) и това ги прави по-доходоносни пациенти. Дотук добре, само че ако беше вложил поне толкова усилия в правилната посока, вече щеше да знаеш различията при диагностициране на автомобили с лява и дясна дирекция, както и на такива с различен цвят и размер гуми. Тия неща естествено е можел да ти ги обясни и любезния търговец, който ти е продал "Wurth WOW" (което всъщност е аутоком). По някакво щастливо стечение на обстоятелствата си попаднал в един от добрите български форуми и засега това е единствения ти правилен ход. Вече е време да запретнеш ръкави и да започнеш стабилна самоподготовка - задаваш си някакъв въпрос (нормално е в началото да е глупав) и търсиш верния отговор с вещата подкрепа на чичко гугъл. Информация в интернет колкото искаш. От време на време надничаш във форумите и когато твоите въпроси започнат да приличат на задаваните там, това е сигурен знак, че нещата ще потръгнат. Естествено ще минат месеци, а може би години и през това време моя съвет е да се ограничаваш в четене на грешки и опит за анализирането им без самостоятелно решаване на проблеми, особено на чужди автомобили срещу заплащане.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от bobolin4o »

Eeeee... по-полека, колега!
Такива словоизлияния в стил "криво ми е, че трябва да тупам чергите, пък някъде там, в Кипър има човек, дето иска да се занимава с интересни неща и да изкарва пари..." не ти правят чест, а и на форума като цяло!
Нито ти е конкуренция, нито ще бъде, явно. Ако имаш нещо против да отговориш на въпросите му, били те глупави или не, просто го подмини... няма нужда от сарказъм и т.н.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
flippy89
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Сеп 23, 2016 9:41 pm
Обратна връзка:

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от flippy89 »

Ние се разбрахме с колегата на ЛС и той не е лош човек, явно аз съм му разбрал коментара грешно, за което му се извинявам пак. Нека сега задам поредният си глупав въпрос: Срещнах на няколко места, че има разлика в системите на коли с лява и дясна дирекция, за това и заглавието на темата е такова, според мен не би трябвало схемата да е различна, но няма кой да попитам и за това се регистрирах тук. Реших да е първо Изи Диаг, поради простата причина че цената му е 10 пъти по ниска и в този момент не мога да отделя 800$ за Про версията, но определено я обмислям за един коледен подарък. Фен съм на качествените неща и определено ще закупя качествена техника, но искам първо да опипам почвата и да видя как ще потръгне работата (която за сега ще е само за допълнителни доходи).

ОФФ: Извинявам се че малко ще се отплесна от основната тема, но преди 2 години купих един Фиат Мареа 1.8 16в и след време блокира мотора, обадих се на "приятел" който да ми помогне да направим двигателя но той дойде и само го свалихме, като се се оправдаваше че няма време и не може. Така реших аз (без никога да съм отварял мотор) да си направя ремонта сам, след 6 месеца четене и закупуване на правилните инструменти мотора беше сглобен, разработен и в момента върви доста прилично след сгъстяване, портване, промяна на фаските на клапаните и тн. Та човек има ли желание има и начин, а аз не съм от хората който се отказват при най малката трудност, напротив това даже ме амбицира повече.
Реших да се занимавам с компютърна диагностика, не толкова че ще докарвам някой лев допълнително, колкото че ще мога да си разреша собствените проблеми ако имам такива, а и си го поставих за цел да науча нещо ново. Един колега ми даде линк с тема към брутал сервиз форума и сега чакам да ми приемат регистрацията и ще попрочета и там, докато ползвам и инфото от garageforum. Отворен съм към всякакава градивна критика и успех на всички колеги в занаята.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от bobolin4o »

1. Дали колегата е лош човек или не, не знам, не го познавам лично. Забележката ми беше за тона, който държи.
2. Лаунч ПРО струва 200 долара, без софтуер, естествено оригинал... Всеки диагностичен модул струва около 50 долара с едногодишен абомамент за ъпдейт. Има и вариант за кракнат софтуер за всички софтуерни модули, с възможност за ъпдейт, без ограничение по време, на цена от 150 долара. (стига да не окошарят съответния хакер).
3. Разлика в системите за ляв или десен волан няма, освен в дефинирането на "позицията на шофьора по посока на движението"...
4. Дали ще изкарваш пари с тая работа или ще е за лична употреба и удоволствие няма отношение към това дали ще си професионалист или не.
5. Материята "чип тунинг", "премахване на каквото и да било от софта на ECU" е необятна и книги по въпроса няма... Това се учи в "движение"... По-скоро трябват основни познания относно работата и управлението на ДВГ...
6. Споменаването на друг форум в даден такъв се счита навсякъде за проява на лош вкус... въпреки това ти пожелавам ползотворно пребивавъне там!
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от rudoni »

Колега Флипи, имам приятел в Гърция. Емигрирал преди 10 години и знам какво могат и знаят те ! Вярно , много пари са заровени там ,но почни както се учи азбуката! Буква по буква и като видят колегите ,че грешно я произнасяш ,те ще ти кажат как! А ти директно с техниката! Аз днес реших един проблем с диагностиката на определена марка и веднага споделих с колеги ,но ще публикувам след проба и тестове! Така става! Върви последователно и помни- четенето на кодове за неизправности не е диагностика , и триенето им не е ремонт!
С нами Бог!

0886 224486
flippy89
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Сеп 23, 2016 9:41 pm
Обратна връзка:

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от flippy89 »

Аз точно това се опитвам да правя, но за да почна да уча азбуката ми трябват очи и за това съм закупил тези уреди, за първо време мисля че поне за основните неща ще ми помогнат. Ето сега дори говорех и има възможност да започна в един автосервиз и да премина през начално обучение и след това леко по леко да започна да бъда по самостоятелен и да си изградя някакво име. Не съм си и помисля че със 500-600лв хвърлени за 3 "универаслни диагностики" и един лаптоп с ком порт, знанията ми ще изскочат ей така от нищото и хоп за 3 дена съм най великият и ще правя луди пари. Иначе дори в момента работя по въпроса за изучаването на системите на автомобила, как функционират те и тн. Сега нещо съм се замислил и търся четива за осцилоскопите и как се работи с тях, защото това в момента ми изглежда като космическа наука.
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от rudoni »

Дерзайте!
С нами Бог!

0886 224486
Sofeto
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 7:34 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Диагностична апаратура за коли с десен волан.

Мнение от Sofeto »

Като чета темата и ми става малко тегаво, то добре е да се учиш в движение , но от А и Б ли? Няма ли колеги които са учили автодиагностика? Аз като бях на 20години карах два курса в БГЦПО - единия една година автодиагностика/мехатроника/климатици и другия 3 месеца ел инстация в автомобила. Като за начална подготовка е идеално но да излезеш от центъра и да започнеш да работиш сам е смешно, имаш точно познанията на кон с капаци. Да не говорим че ти промиват мозъка със всезнаещия еси троник и ктс. А не са чували за стар диагноза или друг фирмен тестер.Но теоретически си подготвен и имаш някаква представа в какво се забъркваш. По мои наблюения хората които не са учили и го работят разчитат 90% на заучени положения, нямат последователсност в търсенето на проблеми , работи се хаотично. Не искам да обидя никого от форума. За колеги с които работя около мен говоря.
Публикувай отговор