Проблем с придърпване при отпускане педала на газта-РЕШЕНО

- Пропан-бутан<br>
- Метан
mafiota
КОЛЕГА
Мнения: 145
Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 9:59 pm
Местоположение: Козлодуй

Проблем с придърпване при отпускане педала на газта-РЕШЕНО

Мнение от mafiota »

колеги,
от доста време боря един проблем на Зафирата (1,8 116к.с.-X18XE1), и засега нямам напредък.
Проблема се състои в това, че да речем когато карам в града леко на 2,3 или 4та предавка около 2000...2200 оборота, и рязко си махна крака от педала на газта (например в лек наклон) като започнат да падат оборотите в диапазона около 1500 ....1700 об. (независимо на коя предавка) се получава едно придърпване. Надолу по скалата на оборотомера нещата се нормализират. Само това придърпване не мога да изчистя. Това е само на газ, на бензин няма никакви проблеми! Иначе няма разлика в динамиката на колата при ускорение на газ спрямо бензин.

ГИ-то ми е Тамона (TGStream), "прошивка" 5.50, редуктор Томасето Аляска, рейка RAIL IG1 3oма, инжектори 2,1мм., dP-1,15bar., температура на газта 48'С, хода на буталцата съм ги смъкнал на 0.55, бензиново време на ПХ 3,3мс, газово 5,5мс., разход надълго около 8,5 ...9/100 (при бензинов 7/100). Системата е на около 8000км.

В споменатите критични обороти бензиновите времена падат на около 2,3мс, а газовите около 3,6мс.(отчетени по софта на ГИ-то). Пробвал съм какво ли не, обогатяване от кривата, обедняване, финно обогатяване от RPM таблицата в споменатите проблемни обороти, но засега без успех. Колата си предърпва при бавно движение около cut-off-a.

До колкото разбирам симтека в определени режими прави допълнително обогатяване с къси импулси около 1,2мс. (не съм сигурен, но дали не му се казва асинхронно обогатяване) , но Тамоната има софтуерна възможност за обработка на това "довпъскване", чрез настроика на коефициент, които от своя страна въвежда компенсация в основния газов имп. Играл съм си и с този коефициент, но също без успех.

Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, дали инжекторите идват бавни ?

Другото което съм предвидил като се позатопли е преработка на редуктора (шлайф и разпробиване) и запояване на отвора на клапана за аварийно изхвърляне на газта при повишено налягане в редуктора, или добавяне на допълнителна пружина към основната му.
Последно промяна от mafiota на Пон Сеп 09, 2013 6:19 pm, променено общо 2 пъти.
Изображение
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от bobolin4o »

Колко е разстоянието от рейката до см. тръби?
Какво се случва с налягането на газта в този момент?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
mafiota
КОЛЕГА
Мнения: 145
Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 9:59 pm
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от mafiota »

bobolin4o написа:Колко е разстоянието от рейката до см. тръби?
Какво се случва с налягането на газта в този момент?
дъжлината на маркучите е 15см., но са с вътрешен диаметър 4мм. /Semperit/;
А за dP в тези моменти, до колкото успява да го отчете програмата се повишава с около 0,05 до 0,15bara вече при пълно влизане в cut-off от по-високи обороти.
Изображение
Markony
КОЛЕГА
Мнения: 264
Регистриран на: Сря Май 14, 2008 4:58 am
Местоположение: Русе

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от Markony »

Аз нещо не мога да схвана,ще ме извините,Караш на 3-та на 2000 оборота,пускаш газта.Влизаш в ППХ и оборотите падат плавно,на 1500,от някъде идва гориво и се получава придърпване?
В режим ППХ(cutoff) времената трябва да са 0мс,докато стигнеш 1100-1050 оборота и тогава Бензиновото еку да почне да подава по малко гориво,за да възстанови очакваните обороти.Ако маркучите с дълги,ППХ ще се забави,но пще при 1450 газта там ще свърши.
Мен ми намирисва на неправилно снемане на оборотите от двигателя или някакви паразитни пикове или неправилно адаптиран дросел.Той (cutoffa)от ТПС-а решава кога си в ППХ.
mafiota
КОЛЕГА
Мнения: 145
Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 9:59 pm
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от mafiota »

Markony написа:Аз нещо не мога да схвана,ще ме извините,Караш на 3-та на 2000 оборота,пускаш газта.Влизаш в ППХ и оборотите падат плавно,на 1500,от някъде идва гориво и се получава придърпване?
В режим ППХ(cutoff) времената трябва да са 0мс,докато стигнеш 1100-1050 оборота и тогава Бензиновото еку да почне да подава по малко гориво,за да възстанови очакваните обороти.Ако маркучите с дълги,ППХ ще се забави,но пще при 1450 газта там ще свърши.
Мен ми намирисва на неправилно снемане на оборотите от двигателя или някакви паразитни пикове или неправилно адаптиран дросел.Той (cutoffa)от ТПС-а решава кога си в ППХ.
Може би и аз не обяснявам както трябва, но на практика точно това се получава, карам с ниска скорост да речем на 3-та около 2000 об., отнемам гаста, оборотите започват да падат, но бензиновите времена падат максимум до 2,2мс., дори и по борда разхода не е нула.
ППХ с разход по борд и софт =0 се получава при същите условия от горните два реда, но ако съм със значително по висока скорост в момента на освобождаване на гаста, т.е. да речем бил съм с по-голяма засилка, или при спускане по наклон. Наблюденията ми показват че ППХ при зафирата настъпва при по-висока скорост, да речем в сравнение с Тойотата с двигател 1,8 (7A-FE).
Оборотите са хванати от от сигнала за управление на бобината за 1-ви цилиндър, не са зададени софтуерно.

Другото което ми направи впечатление е следното (но не ми се вярва да има връзка с проблема):
На скоро се наложи да сменя блокбобината с нова. След смяната при стартиране на двигателя моментално се разпадаше връзката със стартираната програма TamonaGas. При същите условия със старата бобина това не се е случвало. Не оспях да осъщества стабилна връзка с газовия комп, и стартиран двигател, докато не направих оптична развръзка между FTDI-то и ECU-то на тамоната. В това отношение вече връзката е стабилна. "+" след контакт го вземам от общия на блокбобината.

А това с адаптацията на дросела симтека не си ли го прави автоматично?
Изображение
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от ipivan »

mafiota написа: запояване на отвора на клапана за аварийно изхвърляне на газта при повишено налягане в редуктора,
Това ти е решението на проблема.В споменатия от теб режим(а понякога и постоянно),този клапан пуска газ през вакуумния щуцер.Аз не ги запоявам а слагам допълнително още една гумичка върху оригиналната на този клапан.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
mafiota
КОЛЕГА
Мнения: 145
Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 9:59 pm
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от mafiota »

ipivan написа:.............,този клапан пуска газ през вакуумния щуцер............
При нов редуктор има ли го този проблем ?

Определено качеството им не оправдава не ниската им цена.
Изображение
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от ipivan »

Понякога и при нов редуктор го има проблема.Още по-лошо става ако на клапанчето застане боклук от газта.Тогава започва постоянно да пуска докато колата е на газ.
Мен не ме кефят тези Томасето.
Ето как изглежда клапанчето разглобено:
Изображение
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 721
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от ogromnii »

е кво да те кефят, миналата седмиса смених един с мимгас, много по адекватно поддържа налягането, нищо че сената е под половината. интересно е само колко хиляди ще изтъркаля турчина :mrgreen:
djo
Мнения: 14
Регистриран на: Сря Окт 17, 2012 8:12 pm

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от djo »

При мен издържа някъде около 5000км :lol:
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 721
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от ogromnii »

:evil: :evil: :twisted: а после?
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от emzo »

ogromnii написа:е кво да те кефят, миналата седмиса смених един с мимгас, много по адекватно поддържа налягането, нищо че сената е под половината. интересно е само колко хиляди ще изтъркаля турчина :mrgreen:
Дори нов има пад над 0.4бара, сори ама няма нужда.
Ако си с tgstream пусни кът оф на бензин.
mafiota
КОЛЕГА
Мнения: 145
Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 9:59 pm
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от mafiota »

emzo написа:
ogromnii написа:е кво да те кефят, миналата седмиса смених един с мимгас, много по адекватно поддържа налягането, нищо че сената е под половината. интересно е само колко хиляди ще изтъркаля турчина :mrgreen:

Ако си с tgstream пусни кът оф на бензин.
Това съм си го мислил, но при кът оф няма ли да ми обръща на бензин ?
Иначе съм решил твърдо като се позатопли да играе пилата :twisted: , но не за цялата процедура по "форсирование" от руснаците, а само някои позиции, защото иначе пада и температурата на газовата фаза.
Изображение
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от ipivan »

ogromnii написа::evil: :evil: :twisted: а после?
Аз съм установил че редукторите МимГаз за ГИ проявяват два проблема евентуално(но не винаги).
1.Не държат стабилно налягане.
Решава се като се свали предния капак и мембраната,слага се осигурител за резби на гайката която държи "тарелките" към мембраната и се затяга гайката.Може и самозаконтряща гайка да се сложи.
2.Вкарва газ в охладителната течност.
Решава се с предварително затягане на задния капак,преди монтажа(може и след получаване на проблема).
Аз съм с такъв редуктор около 12 000 км. и нямам грижи.
Колегата е със същия редуктор повече от 30 000 км. и работи нормално.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с придърпване около cut-off-a

Мнение от emzo »

След модификация 1, колко ти е пада на налягане при максимално натоварване ?
Публикувай отговор