Странен проблем с понижаване на "регулатора".

- Пропан-бутан<br>
- Метан
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от mupk0 »

Да кажа малко предистория.Колата е на метан с редуктор Romano ( http://www.fobosgas.com/product/224/red ... XVYvqLypuA ) .Редуктора за жалост е втора употреба,защото един познат щеше да ми я монтира,няма да коментирам,после ми продаде редуктора с явен проблем обсъждан хиляди пъти от него из разни форуми,без да ме предупреди ( emzo )(Общо взето потвърждава подобно поведение на редуктора ,тоест да пада налягането : http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f= ... 3&start=30 ). Проблема преди на моята кола се изразяваше в това,че когато тръгнеш да я изцепваш до регултора(ограничител на оборотите,сиреч 7000 оборота),колата прилашкваше на около 6000-6200 оборота,метановите времена ставаха 0мс и колата доускоряваше 50-100 оборота и започваше да си бие регулатор(характерното дън дън).Не му обръщах много внимание,защото нямаше как да го изчистя.Пробвах с каква ли не смес.Направи ми впечатление обаче,че когато натисна педала до пода налягането в колектора става 110-112kPa,а налягането на редуктора пада до 107kPa.В момента преди да претресе газовите времена стават от порядъка на 200мс и тогава показват 0.От няколко дни обаче,взе да прави същата шмекерия обаче на 5500 оборота и колата взе да харчи около 0.5кг метан повече,а е по-мудна.Днес я закачих на VCDS и нямаше никакви грешки за смеси,освен статичната грешка за Oxygen sensor malfunction in circuit,Който се появява бързо след работа на метан(ако някой има идея защо,да сподели.На 2-3 коли с поставяна газ при майстори също се появява тази грешка.Ако караш на бензин няма проблеми).Закачих после Agis-а (Агис мини 4) и какво да видя..същото оведение като едно време,но само дето при 5500 започват кахърите,а не при 6200 като преди.Включа ли я на бензин веднага регулатора идва на 6900-7000. Пробвах рейката дали няма проблемна дюза и ги откачах една по една...всяка променяше работата на мотора.Проверих и продухах рейката за всеки случей.МАП-а показва коректни стойности,ламбдата се засича от компютъра,няма зададени максимални обороти на метан,няма грешки в метановият компютър.Единствено огромни времена който след малко стават 0мс и после пак 200мс при регулатор и налягането на редуктора от 178kPa пада на 107kPa.Отвън видимо е напукана гумата по крайщата на платната.При мене този редуктор от декември досега има 10 000км,а преди това един господ знае колко.Да го сервизирам ли и тогава да търся проблема другаге?При запушен филтър за газова фаза подобни проблеми?Филтъра е уж от по-скъпите filgaz черен пластмасов.Колата е Audi A4 1.8 20v (ADR) , рейката Valtek 3ohm(рейката е нагласяна с индикаторен часовник малко преди да ми я продаде от някъф майстор...до ден днешен съжелявам,че се набутах с тея части втора ръка,защото ми ги продаде над цената на новите....),редуктора Romano,ЕКУ-то Agis Mini 4,дюзите са 2.4мм,налягане редуктор 1.78Bar.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от bobolin4o »

Изчетох оная тема цялата и видях, че никъде не се споменава за падане на налягането на редуктора при пълно натоварване. Проблемът, който се дискутира е нестабилен празен ход и гаснене в последствие...

Така че, по-добре си провери проходимостта на филтъра (новия) и евентуално си ревизирай редуктора.
Второ. Каква е тая нечувана уредба, дето мери на атмосферен двигател налягане в смукателните тръби 1120 милибара?
А дали мери вярно всичко останало? В смисъл инж. времена, температурите, че защо не и налягането на редуктора... Не е лошо да се провери за достоверността на показанията... Вакум към редуктора подвързан ли е... Разбери ме правилно, виждал съм какво ли не; няма да се учудя, ако например не е захранен газовият комп коректно...
Веднага давам пример - днес мина един клиент с оплакване, че му светнала лампата на генератора. Дигам капака, меря с мултицета - 12,6 волта на запален двигател. Викам - ти си за генератор... Нещо обаче ме накара и замерих за разлика по кабелите... Между алтернатора и акум. имаше разлика близо волт. Бутвам плюсовата клема - пари. Ясно, в пресованата клема кабелът не контактува... Колата е 2007 година, на няма 100к километра. Ясно е как съм го оправил, но мисълта ми беше, че не се знае от къде точно ти е проблема...
Айде със здраве и ако искаш провери каквото ти казах!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от mupk0 »

Утре ще проверя за проблеми с захранването,но едва ли има проблеми като цяло.Вакуума е свързан,компютъра е захванат за купето до тръбите за климатика,и е увит(в областта която се допира с тръбите на климатика) с AEROTAPE,за да няма проблеми от климатичните тръби.Което се сещам на момента е ,че няма предпазител на кабела от бубината към компютъра.Иначе за захранване на компютъра ползвам оригиналният кабел и предпазител,който утре ще сменя с тесла.А дали мери вярно времената....там не мога да кажа със сигурност.Във ваг-ком при ускорение дава обогатяване до 4%,но на място го пробвах.Утре ще взема да видя какво става с бенз компютър като забие и ще елиминирам филтъра с тръбичка за пробата.

А относно редуктора...не помня имаше една тема в Ланча форума,за това как му пада налягането,но не я намирам вече. Вчера разбрах за ТАП на Румен от Рено форума.Мисля да го поръчам до седмица/две заедно с платната.
bobigas
КОЛЕГА
Мнения: 123
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 10:04 am
Местоположение: гр.Самоков

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от bobigas »

Колега ако времето на отваряне на дюзите е 200 милисекунди при високи обороти на двигателя няма да има време самата дюза да се отвори и затвори, и дюзите остават постоянно отворени при което е нормално да спада налягането на редуктора. Ако можеш качи един фаил с настройките да ги разгледаме.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от bobolin4o »

bobigas написа:Колега ако времето на отваряне на дюзите е 200 милисекунди при високи обороти на двигателя няма да има време самата дюза да се отвори и затвори, и дюзите остават постоянно отворени при което е нормално да спада налягането на редуктора. Ако можеш качи един фаил с настройките да ги разгледаме.
Да, пада налягането, ама чак до един бар... Нещо не е както трябва.
За времената... дори при 25ms и 6000 оборота дюзите вече са си постоянно отворени... това при секуенциално впръскване. При полусек. е надолу, за фул груп да не говорим. Тук явно Агис-а нещо бърка в сметките и показването на тия времена. Няма как да изчисли по формулите си такова време на газов импулс. Да кажем (чисто теоретично) 30!ms (инж. време бензин - абсурд, не повече е от 16) по коефициент 3!(безумие) = 90ms газово време (няма как да стане) :lol:
TuningMaster Изображение
0887 704 900
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от mupk0 »

Снощи емо ме намери ( за което благодаря ) и днес ще ми даде редуктор томасето.лог файл ще кача тези дни с новият ред като го монтирам.при инж еремена от порядъка на 15-20мс налягането пак спада много.и ще кача няколко снимки с кое/как и защо съм го направил така , за коментар
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от mupk0 »

Има напредък.смених днес редуктора.имаше малко преправяне , но всичко стана.даже пасна супер на старото място.дано само няма проблеми с водата , че е филм голям.колата тръгна нормално и регулатора отиде на старото си място.налягането е бетон.при рязко подаване на газ пада за части от секундата до 1 десета и веднага се вдига.ако искам регулатора да е на 7000 трябва да махна корекцията , но тогава колата окуцява.като сложа тапа дано се оправи.до 5500 корекцията на бенз компа е до 6% а нагоре става повече , но днес не остана време да я настройвам по-детайлно.манометъра е някакъв 3к или нещо подобно.някой има ли схема за свързване , че аеба е с резистор на кабела ( забравих името на ефекта с диодите вътре). Или да замеря с мултицета на кой 2 крака има съпротивление и да ги връзвам
Изображение
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Странен проблем с понижаване на "регулатора".

Мнение от mupk0 »

така всичко вече е изрядно.Колата реаргира много по-добре и няма особенна разлика метан/бензин(като се има предвид,че няма ТАП все още).Да на бензин е по-добре,но компромиса е малък.Като остатъчен проблем има едно леко притрисане от празен ход като дадеш рязко газ,но тогава аванса най-вероятно не му стига(на осцилограмата си личи кога се втриса и прави номера в началото и как е по-гладкав края).Та да кажа отгоре отгоре какво стана като карта и корекция към момента,а по-късно ще кача 2 снимки и осцилограмите.

Дюзи 2.4мм
Налягане 1.62бар

Времето на бензин при метан е точно 1.5 отгоре на ПХ,а нагоре няма как да го изчисля толкова бързо(програмата показва в %....).Сега за разлика от преди обогатявам(реших да не вдигам налягането заради дюзите,да имат по-малко съпротивление,но може да се наложи да пробия дюзите с още 0.1мм).В момента колата е с корекция от 5% в почти целият диапазон,без празният ход и 2-3 квадратчета в отсега с времена от сорта на 3мс в началото(двете карти се препокриват супер много).Това е така,защото когато подам рязко газ,при падането на оборотите една леко се втриса.Ще видите по осцилограмата.Колата пере регулатор до 4та скорост и не и се усеща толкова климатика.Над 70% от осцилограмата е с вкл. климатик.Като цяло сега е по-добре.Определено е имало проблем в редуктора.Сега като сложа ТАП-а ,ако малко се стресне още и изчезне лекото притрисане при рязко подаване на газ(отдавам го на малкото аванс) ще е супер.През почти целият диапазон ламбдата работи(отчита,а не стои забила) ,въпреки че може и да ме лъже.Ще покарам 2-3 дни и ще видя тримовете как са.По-късно днес ще сложа снимките.

тук е лека полека опите с 1-2% бедно или богато..като цяло с 5% на цялата е най-добре.
http://dox.bg/files/dw?a=7b47cfe30f
тук показвам забиването
http://dox.bg/files/dw?a=9baeb65946



Изображение

не обръщайте внимание на времената.впоследствие вдигнах налягането и всичко се оправи.
Изображение
Публикувай отговор