Emer Frank

- Пропан-бутан<br>
- Метан
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

https://docs.google.com/file/d/0B0oFht3 ... sp=sharing - Това е схемата за инсталация на Емера. Мисля, че е директна връзка с автомобила.

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing - това е всичко за Емер Франк описал съм как се подкарва в инструкциите.

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing това е софтуера за Mistral II (ECO и PLUS, EVO неможах да го подкарам...)

ако стане нещо с линковете пишете...

Поздрави!
Последно промяна от lazarovdm на Чет Май 23, 2013 10:43 pm, променено общо 1 път.
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Emer Frank

Мнение от ipivan »

Софта за Мистрал 2 плюс се отваря нормално след инсталиране но няма ОБД.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

Да той няма ОБД
Софтуера на Емер и Mistral 2 EVO имат ОБД. Франка се отваря*поправих го. ini файла дето се замества е в горния линк с описание.
EVO-то не успях да го подкарам, но не съм се и занимавал тъй като то не ми трябва.(Емерския е идентичен).
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Emer Frank

Мнение от ogromnii »

схемата е само 1-ва страница от 2, подозирам че точно на втора е подробно връзката към обд, нямам идея дали колата ползва к- линия или кан, също не помня дали фиатекускан даваше тази информация, трябва да разбереш каква комуникация ползва колата, да свържеш газовата към съответните пинове и да укажеш на газовата кой протокол да ползва.
подозирам че е по к-линия, що не пъхнеш свободните кабели в 4ти и 7ми пин и не пробваш различни протоколи да видиш дали ще се получи?
моя грешка, видях и втора страница на схемата, ясно е показано - ако в буксата на колата имаш пинове на 6 и 14 явно е по кан, ако не - 7 и 15 или само 7 зеления, след което в софтуера указваш кан или исо, и трябва да заработи корекцията
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

ogromnii написа:схемата е само 1-ва страница от 2, подозирам че точно на втора е подробно връзката към обд, нямам идея дали колата ползва к- линия или кан, също не помня дали фиатекускан даваше тази информация, трябва да разбереш каква комуникация ползва колата, да свържеш газовата към съответните пинове и да укажеш на газовата кой протокол да ползва.
подозирам че е по к-линия, що не пъхнеш свободните кабели в 4ти и 7ми пин и не пробваш различни протоколи да видиш дали ще се получи?
моя грешка, видях и втора страница на схемата, ясно е показано - ако в буксата на колата имаш пинове на 6 и 14 явно е по кан, ако не - 7 и 15 или само 7 зеления, след което в софтуера указваш кан или исо, и трябва да заработи корекцията
Колата я свързах пробно колега. Ползва iso kl Fast протокол(автоматично се свързва с този). Пиновете, на които се закачам са 7(k-line) и 15(l-line).
http://i39.tinypic.com/2mzrlv.jpg
http://i40.tinypic.com/2rx6yqe.jpg
http://i42.tinypic.com/2rwuj3o.jpg

Другата седмица като ми минат изпитите, ще прокарам хубав кабел от буксата до екуто(ще се опитам да ги запоя зад буксата, за да мога да си я ползвам за нормална диагностика).

ПС: Чета инструкциите, но не мога да разбера само едно, какво е това Gas Trim, в софтуера на газовото(горе на шотовете го има).
И тъй като не знам как стоят нещата с ОБД като цяло. Ако дам Adaptive mode трябва ли допълнително да настройвам нещо по газовото или то ще си се справи само?

Поздрави!
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Emer Frank

Мнение от ipivan »

lazarovdm написа: Чета инструкциите, но не мога да разбера само едно, какво е това Gas Trim, в софтуера на газовото(горе на шотовете го има).
Ако се оправяш на Руски,виж това.
http://dox.bg/files/dw?a=f500f74a61
Зенита е Аутроник.
Може би първо за бензиновите тримове трябва да прочетеш(STFT,LTFT)
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

ipivan написа:
lazarovdm написа: Чета инструкциите, но не мога да разбера само едно, какво е това Gas Trim, в софтуера на газовото(горе на шотовете го има).
Ако се оправяш на Руски,виж това.
http://dox.bg/files/dw?a=f500f74a61
Зенита е Аутроник.
Може би първо за бензиновите тримове трябва да прочетеш(STFT,LTFT)

Благодаря!

Ще го разгледам. На пръв поглед софтуера е подобен на този на Емер-а. Аз също имам инструкции за емера, но те пък са на италиански. За жалост съм от "новото поколение" и руския не го разбирам много добре(по-скоро на форумно ниво), но пък от друга страна няма и нищо лесно(и съм упорит).

И да питам това STFT/LTFT, нещо със лабда сондите ли е свързано?
Знам само, че бензиновия компютър на моята кола допуска корекции(някакъв коефициент, ако не се лъжа), спрямо сигналите на ламбдите(те са 3 в моя случай, 2 преди катализатора и една след.) Нормалните стойности при тях са от 0,85 до 1,25(по диагностика). Ако стойностите почнат да падат под тези или се вдигат над тези, екуто на колата записва грешка, съответно богата и бедна смес, защото стига лимита на корекции.

Поздрави!
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Emer Frank

Мнение от ogromnii »

тримовете грубо обяснено са следното - в бензиновото еку има набор таблици по които се впръсква горивото. впръскването се корегира в съответствие с показанията на ламбда сондата(ите). корекциите от базовите таблици са в +/- % или части от единицата, т.е в твоя случай базовото впръскване е 1 и при корекции до 0.25 или -0.15 или +25/-15% се смята че всичко е ок, над тези корекции колата мрънка. ако настроиш газовата да се самоадаптира при отклонения над +/- 5% мисля че ще е ок, като покараш ще влезе в час.
SUNTESTER
КОЛЕГА
Мнения: 41
Регистриран на: Чет Юли 14, 2005 3:39 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Emer Frank

Мнение от SUNTESTER »

От третата снимка се вижда,че колата е в режим closed loop,а сместа още на ниски обороти е бедна-корекциите ти гонят 25 процента.Налягането в изпарителя е ниско-0.87 bar.Вдигни налягането поне на 1 атм.Нулирай напълно бензиновия компютър и покарай малко на бензин докато си дойдат бензиновите тримове.Виж в какви граници се движат те.После превключи на газ и след малко каране виж отново тримовете.Така ще разбереш дали и доколко трябва да обогатяваш.Ако отново сместа клони към бедно може да тлябва профилактика на газовите дюзи.
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

Значи аз така съм я карал колата 2 години(освен постоянно грешките дето показва за бедна смес не съм имал никакво други проблеми), поради простата причина, че не мога да намеря газаджия(никой няма софт. и кабел за емер).

ОБД-то не съм го закачил още. Само пробно бях пуснал кабел. Другата седмица ще намеря време да прекарам кабел и да направя хубава връзка(не с кламери ;) )

Колата на бензин работи идеално. Лично от мен са тествани всички сензори на 3-та до 7000 оборота. Дебитомер и ламбди в идеално състояние(границите са перфектни(заводски) при работа на бензин).

Проблема е, че от газ не разбирам. В софтуера няма никъде корекция на налягането на редуктора(а иначе и аз забелязах, че е ниско налягането).
И как се обогатява сместа ? С корекции по инжекторните времена ли е или с вдигане на налягането на редуктора?
За инжекторите не знам(по принцип няма записани грешки в диагностиката на газовото).
Те са иначе с такива параметри Opening time: 1.5 ms Closing time: 0.9 ms Resistance: 2.5.

Предварително се извинявам, че съм аматьор, но при липсата на компетентни лица в околността трябва сам да се справям =/
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Emer Frank

Мнение от ipivan »

На лични ти пуснах описание на софта за Зенит на Английски.Налягането се коригира механично от изпаритела,трябва да има винт.
Май по-добре с лаптопа под мишница да отидеш на сервиз!?
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

ipivan написа:На лични ти пуснах описание на софта за Зенит на Английски.Налягането се коригира механично от изпаритела,трябва да има винт.
Май по-добре с лаптопа под мишница да отидеш на сервиз!?
Благодаря!
Така като го гледам, май ще взема лаптопа и кабела и ще ида до някой...
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Emer Frank

Мнение от ogromnii »

дали налягането е ниско не съм убеден, според мен не бързай да го увеличаваш. пробвай като закачиш обд какво ще се получи, ако имаш време и попрочети как се настройва газовия инж.
на всеки работен цикъл бензиновите дюзи впръскват порция гориво която е функция на налягането на бензина, вакуума(разреждането) в смукателния колектор, пропускливостта надюзата и времето което стои отворена. има два типа системи - с постоянно бензиново налягане и с постоянна разлика в налягането. при първата налягането на бензина е константно спрямо атмосферното, при втората е константно спрямо разреждането в смукателните тръби ( делта р) което е функция на натоварването. бензиновото еку определя отвореното време надюзите, другите параметри са механично зададени.
поради физичните разлики на горивата и бързодействието на дюзите на газ картинката е подобна но не еднаква. за да се постигне правилна работа газовото еку "вижда" бензиновото инжекторно време, умножава го по множител от таблица и формира газово инжекторно време, като множителите варират в широки граници в зависимост от много фактори - основно натоварване и обороти на двигателя, налягане на газта, и допълнително корегирани по температура на антифриза и газта. както може би вече ти става ясно иде реч за огромен набор от данни за корекция на множителя, като всяка система има алгоритъм за настройка за улеснение на настройващия.
връзката на газовата с еку на колата(обд) позволява да "вижда" какви настройки бензиновото еку прави ( тримове) и да коригира множителя така че тримовете да са близки до 1 (0%) , процес иначе ръчно извършван от настройващия.
тази цялата галимация е нужна по няколко причини - така се компенсират в някакви граници механичните изменения в газовото оборудване настъпващи с експлоатацията му, и намалява изискванията за твърде прецизна първоначална настройка, което е изключително времеемка задача понякога.
та в крайна сметка бих ти препоръчал първо да направиш връзката с обд, да видиш дали системата ще се самоадаптира и тогава да предприемаш следващи действия. чел съм ( не съм ги виждал) че има "фалшиви" обд системи, или казано иначе такива при които връзката с обд служи единствено за визуализация на тримовете в газовия софт, но нямат възможност за самоадаптация. нямам идея твоята каква е :mrgreen:
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Emer Frank

Мнение от emzo »

При условие, че я търкаляш 2 лета, че и повече - намери индикаторен часовник и регулирай хода на валтека (ако е такава рейката), виж пада на налягането на редуктора и ако е над 0.2 го мятай в коша или ревизия
lazarovdm
Мнения: 20
Регистриран на: Нед Май 19, 2013 7:00 pm

Re: Emer Frank

Мнение от lazarovdm »

Значи аз две години я карам ръчно настроена(как са я настроили италианците)- 30 000 км съм минал за тия 2 години. ОБД-то не е никога закачано на тази колата.
Аз и никога не съм имал проблеми с автомобила(с изключение, че два пъти ми забива сондата на пълно и се налагаше да удря с чук по бутилката- малко груба работа). Като вървеж и разход даже е перфектна (7-7,6/100 газ извънградско с климатроника пълно пълно засичано преди 1 седмица) Като мощност може би е малко бедна сместа, но 200 си ги вдига на прав участък без проблем(на газ). Колата е 1.6 / 120 кончета. Дразни ме само грешката за бедна смес дето записва. Постоянно я чиста с лаптопа и ме дразни.



Иначе, както е настроена сега, ще пусна ОБД-то на Adaptive mode, и ще видя какво ще стане. За всеки случай съм си запазил старите настройки(ако нещо се оплеска случайно)
Това е иначе графиката на инжекторните времена в момента - http://i44.tinypic.com/ixf8y1.jpg
80% от грешките ми ги записва на загрял мотор при 35-40% натоварване и 2500-2900 оборота.
Публикувай отговор