Рязък спад на налягането

- Пропан-бутан<br>
- Метан
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Здравейте. Събирам мнения за ремонта ,който ми предстои. Трябва да започна още с началото. Преди почти година си сложих газ на колата(поредната,а не първата). ЕвроСондата е Mimgas (сега се чудя аз ли нямах късмет или защо взех такъв боклук(евентуално)).След монтажа заредих 5лв газ,но колата не се обърна.Заредих още 5лв и колата се обърна на газ,но дори нямаше празен ход.Викай си айде може да са ме излъгали нещо и сложих още 10лв(общо 20лв).Колата уви пак нямаше празен ход. Забелязах,че налягането на изпарителя не минава 0.6бара(все пак като не прехвърли след 20лв газ ,я закачих веднага ) абсолютно налягане при всичко чисто ново (Tomasetto Artic+OMVL RegFast). Трасето е 8мм.С моят монтьор ,който ми помага с монтажа решихме да видим какво става за бога със сондата(докато работеше тук таме на празен ход от бутилката се чуваше един звук наподобяващ на смучене от сламка в празна чаша ) .Отворихме бутилката както беше с газта(по нормалният процес) и видяхме,че не пропуска достатъчно газ,защото дори без ел клапана с уста трудно се надуваше през нея(говоря за демонтаж на целият спирателен механизъм задействан от ел.клапана ).Прекарахме я с бургия с дрелката до кажи речи максималният възможен диаметър,който беше нещо от сорта на 3/4мм до 5мм макс(а уж сондата е с 8мм изход....) Колата запали и получи празен ход.Налягането беше 0.8(началното за изпарителя) и колата заработи.Настроих си я и си я карах така. Звука наподобяващ смученето със сламка от бутилката намаля,но не изчезна и вечер при липса на музика в колата го чувам как с натоварването на мотора и честотата му се забързва. Колата е 200кс турбо мотор от 4цилиндъра. Работното налягане при което имах най-добри времена,смеси и разход беше 1.45бара. Така колата мина 25/27 000км. Онзи ден ми се наложи да си сменя дебитомера.От тогава колата взе при удряне на педала в пода да прехвърля на бензин често(преди това го правеше страшно рядко и не ме ядосваше ) . Днес я закачих и установих,че налягането пада до 0.3/4 бара от 1.45 супер бързо при рязко ускорение. Звука от бутилката не се е променил и ако колата се кара нормално ( както и правя) няма проблеми.Друго нещо което е кофтито е ,че изпарителя особенно зимата рядко вдига над 50гр.Вързан е както всички останали Мерцедеси(от парното към изпарителя,от изпарителя маркуча минава ПОД радиатора и се включва преди ел.помпичката ,която е на изхода на водната помпа).Закачал съм 2/3 газови на мерцедеси и всички имат доста ниски температури на изпарителите,особенно ако в системата има и ел.водна помпа,която да работи(както при мен,защото докато помпичката беше изгоряла вдигаше почти 60гр зимата).
Въпросите ми като цяло са следните :
Има ли вариант сондата да е станала за боклука и как да констатирам в нея дефект ( и най-накрая да си взема хубава )
Филтрите на газта не са сменяни(което е мой минус) и веднага след НГ ще ги сменя,но от тях може ли да пада толкова рязко налягането,защото коли на мой познати,които съм монтирал или настройвал след доста повече километри все още нямат такива рязки спадове.
Как най-лесно да констатирам ако има спукана мембрана в изпарителя ? (заради ниската работна температура )
Бихте ли ме посъветвали да вържа по друг начин изпарителя,ако този е грешен ?

Колата :
Mercedes S202 C200Kompressor
192 коня, 4 цилиндъра , 2000кубика
Изпарител : Tomasetto Artic
ECU : KING MP48
Рейка : OMVL RegFast
Сонда : Mimgas 8mm
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от ivanovbg »

Смени първо филтрите на газта пък после ще го мислим.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от bobolin4o »

Закачаш един манометър преди редуктора и ако не видиш поне 4 бара на празен ход - газта е "лятната".
Ако ги видиш, но не държи поне 2,5 бара в режим "ускорение" - сондата "тапи"... обърни внимание на инерционния клапан в изхода на сондата и провери хода на стержена на газовия вентил, дето е на нея.

Ако налягането преди редуктора е в ред, тогава е ясно, че редукторът не става. Тия "Томасето" имат лек бъг в една от гарнитурите и затапват частично отвор, през който преминава газта... като го отвориш, ще разбереш за какво говоря...
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Днес ще видя какво работи и ще видим каква ще я свършим. Ако се окаже изпарителя ,се чудя дали да не го сменя с Шарк или с друго какво?
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от ipivan »

Инерционния клапан може да се отсрани.Скоро монтирах сонда МимГаз на един РенджРовер 4.4,285 коня и няма грижи ама това нищо не означава.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Така е. Спор няма. На мой авери съм слагал такава сонда,дори последно преди 3-4 месеца на Е36 320i,Honda Civic 5gen VTI са с 8мм Мимгас и нямат никакъв шум. За жалост....след 2ри най-рано ще правя каквото и да е ,защото нямам избор. А относно инерционният клапан ( пружината с топчето ) по спомен май го махнахме на моята кола,но може и да се лъжа.
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от ipivan »

Аз тези сонди МимГаз 8мм. съм ги изследвал.Разликата със 6 мимлиметровите е че тръбата вътре в бутилката и изхода на сондата са 8мм.Всички отвори през които преминава газта в тялото на сондата са еднакви на двата вида.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Изображение

Ето филтър на 21 000км с газ от ОМВ предимно.Дали има 2/3 хиляди с друга газ. Почистих хубаво и го смених комплект с О пръстените. Сложих и филтър за изпарената газ на Ловато с елемент.

Имам няколко въпроса:
Филтъра в изпарителя на томасето не е ли един от бяла хартия(полиестер) ? Защото от изпарителя извадих филтър с надпис Figas . Да не би да са ми дали някой ползван за нов....няма да се учудя :D


Днес нямах възможност да я закача на компютъра ,но лоша работа.Пак прави така,но доста по-леко.Всмисъл преди копчето почва да пищи и обръща на бензин.Сега се чува клапана как спира и се включва на ново на бутилката и колата прехвърля на бензин повреме на ускорението и се връща на газ веднага щом пусна газта.Не го прави винаги,но често при газ до пода. Представям си какво чудо ще е в изпарителя.Чудя се дали да не го сваля за платна + мод. Нещо обаче не намирам руският сайт с обяснението за мода,а само един постен български. Там по спомен се режеха и дупки на платното с водата и се увеличаваше дебита.При мене е нисък (обичайно за мерцедес) и при 60гр на табло на изпарителя има едва 30гр.И като цяло е по-студен :) Вързан е правилно както се прави масово на W202. Откакто смених ел.водната помпа даже загрява една идея по-бавно спрямо таблото :)

И манометър за налягане на газта преди изпарителя как най-лесно да си направя :) Да видя какво става с налягането.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от ivanovbg »

Много често при така запушен филтър се натрупва доста и в тръбичката по завоите. Сети ли се да продухаш и нея докато не почне да излиза хубаво течна газ? Прегледай я и за приплескване по завоите. Може още при монтажа да си натиснал повече.
Както виждаш не зависи толкова от километрите замърсяването на филтрите. А за изпарената газ смени ли?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от bobolin4o »

Изображение

Нещо такова...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Естествено..даже на изпрената газ сложих филтър с елемент на Ловато. Продухах,изчистих леглото на филтъра също. Направи ми впечатление,че обаче май е пукнато онова платно за коетп колегата по-горе споменава. Когато погледнах в дупката на входящата газ все едно имаше някаква люспа боклук. Продухах тръбата също. Бутнах с телче това което се виждаше и пуснах пак газ. И то пак се появи сякаш. Имам съмнение за пукнато платно запушващо отвора на изпарителя като цяло. Тръбата няма как да я прещипя докато карам,защото е в тунел в купето. Аз залагам на изпарител,но сега е прекалено студено да се занимавам с нея щом върви и гори нормално(определено е по-добре с новите филтри). Да се стопли малко и ще и направя една безкръвна операция с мод. Помня кое се пробиваше,но не помня мн добре къде се стържеше газовата камера,за по-добро изпарение. Благодаря на Бубулинчо :)
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Днес ударих кьоравото :) Из магазините в града търся ОРИГИНАЛНИ платна за Артика...е няма..все тея нашенските.И за мое удивление намерих явно единствените за града.Е купих си ги. Вървят с всички всевъзможни пръстени ,шайбички и прочие. До края на седмицата мой авер ми подаде ръка да направим колата в неговият сервиз.Неговият съвет а и на човека в магазина относно проблема е ,да отворя моя,да го измия и сглобя все още с мойте платна ако са здрави(което най-вероятно е така). Успях да намеря и файла с форсирането в оригинален вид. При развитие ще пиша :)

Ето линк за файла :
ФОРСИРОВАНИЕ РЕДУКТОРА «TOMASETTO-ARTIC».pdf
http://dox.bg/files/dw?a=36339b7eca
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Днес ми остана време да се занимавам.Занесох изпарителя на фрезист.Ще го удари на фреза дълбането както си му е реда :) Аз съответно видях и проблема.Платното се е разпънало и запушило почти целият отвор за газта.Платната ги изрязох,останалото го почистих и сряда ще си взема парчето от фрезиста и ще монтирам.Изпарителя ми е ревизирана версия и дупките са близки до тези дето пробиват руснаците. Май няма да ги барам тях.Ето малко снимки..вече никога няма да монтирам томасето без да го "обрежа" предварително. Яд ме е ,че дори платното в средата се е разтегнало,но няма как да се обреже и там....явно държи цялото платно . Щом дори руснаците не са го резнали.Дали да го отрежа?.Иначе самите платна нямат пукнато и цепнато :(
Доста графит беше натрупан в оназ вихрова и глуха зона на изпарителя в горният край.

ИзображениеИзображение
Изображение
mafiota
КОЛЕГА
Мнения: 145
Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 9:59 pm
Местоположение: Козлодуй

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mafiota »

замисли се за евентуално зсилване на пружината или направо затапване на клапана за аварийно изпускане на газ. След време може да почне да ти прави проблеми и по вакумната магистрала да вкарва некотролируемо пропан в колектора.
Изображение
mupk0
КОЛЕГА
Мнения: 105
Регистриран на: Чет Яну 10, 2013 1:13 am

Re: Рязък спад на налягането

Мнение от mupk0 »

Абе и аз го гледах това....някои подлагат гайки и гумени тапички.Аз се чудя как точно да направя.Моето платно е от това,което не се разглабя средата.Ревизираната версия... и за платното се чудя дали да го срязвам :)
Публикувай отговор