Страница 1 от 1

различни инжекторни времена

Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 8:36 am
от del7710
Здравейте колеги,

Вчера вечерта попаднах на странен за мен факт.
Бях вързал един Опел- Вектра Б Х20ХЕВ с Заволи Ализей Н . Гледах го едновременно с ОП ком/оригинален китаец, като софта му е някаква портабъл версия / и две версии на програмата за Заволито.
Странното в случая е, че Опкома чете инж.времена от порядъка на 2,26 мс на ПХ. Инжектороното време почти не мърда стои си 2,26мс., а краткосрочната корекция си шава.
В Същото време и двете версии на софта за Заволито/v3,49 и v6.07/ отчитат инжекторни времена с около 1мс. в повече, т.е. около 3,2мс. Като тук инж. време си шава, от 3мс до към 3,4-3,5мс. "Работната" точка в МАП-а си шава в съответствие с оборотите на двигателя, и това което чете софта, като инжек. време.
Причината да се занимавам е, че колата не пали след престой около една нощ. Т.е. не пали при напълно изстинал двигател. Ако е работила до преди около 2ч. пали от раз. След работа на бензин за около 30-40км. проблемът изчезва.
Пробвах дори при работа на бензин да разкача мъркучите мужду. газ. инжектори и смук. колектор, на следващата сутрин пак не пали. Така, че варианта изпускащ газов инжектор, който да дави двигателя, май отпада???
До тук всичко говори за грешна адаптация на бензиновия комп.
Пробвах да я понастроя, но изпарителя почна да не държи налягане, и влезна в бокса за нови мембрани/сложих уж оригинални/ :). Сега налягането е ОК. Същия е настроен на същото налягане- 1,1бар.
Покарах колата, като не съм настройвал в движение, а записах данните и съм ги гледал след това. Разликите в бенз. времена бяха от порядъка на около 15-25%. Дори запаса грешка при работа на 10мс. Коригирах картата. Обаче сега паленето стана още по тегаво, дори на топъл двигател не пали от раз.
Почвам да се чудя да не би да съм слагал правилните коефициенти в грешните клетки/поради различните отчитания на бенз. време от Оп кома и Заволито/ :oops: ??? Ама пък ако работната точка софта на заволито я слага в клетката за 3,5мс и 1000об. би трябвало да си работи с коефициента от същата тази клетка.
Единственото, което ми идва на ума е 80-90км на бензин за оправяне на адаптациите, и чак след това да го бърникам на газ.
Обаче остава въпросът с различните инж. времена???

Re: различни инжекторни времена

Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 10:38 am
от ivanovbg
Да не гледаш на обкома инжекторно време преди корекциите? Закачаш осцилоскоп и ще видиш кои са правилните.

Re: различни инжекторни времена

Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 12:12 pm
от bobolin4o
Диагностиката на това ECU не дава инжекторното време с висока "резолюция", нормално е да виждаш примерно
2,6... 2,8... 3,0...
И в края на краищата какво те тревожи чак толкова тая работа?

Re: различни инжекторни времена

Публикувано на: Пон Окт 12, 2015 12:14 pm
от del7710
Ivanovbg и Bobolin40, Благодаря ви за отговорите!

Сега ще карам по ред на отговорите ви:
Ivanovbg,
Ами и аз си мислех, че Оп кома показва реалните инж. времена. То в Measuring blocks инжекторното време е само едно.
Ама след като казваш, че може и да е базовото време преди добавките/явно е като цената на тока :D /. Аз няма как да го проверя.
Bobolin4o,
Просто ме зачовърка факта защо двата софта вадят инжекторно време с разлика от около 50%?

Още веднъж благодаря, на двамата за отговорите, и за отделеното време!

Re: различни инжекторни времена

Публикувано на: Пон Окт 12, 2015 2:19 pm
от ivanovbg
Имай в предвид, че бензиновото еку чете от картата колко да е впръскането при дадени обороти и натоварване, а после ги коригира по ламбда. Газовото еку ги мери колко е продължителността и допълва със съответния коефициент в картата. Реалната дължина на импулса е по достоверна на газовото еку. Тебе те интересува при настройката измереното бензиново време да е едно и също на газ и бензин за да се избегнат грешни адаптации.

Re: различни инжекторни времена

Публикувано на: Чет Окт 15, 2015 6:09 am
от ogromnii
за начало обедни газовата, така че бензиновото инжекторно време което си виждаш през газовата на ПХ да е равно или по малко на това на газ, но с малка разлика. 15-25% е прекалено разместване на адаптацията и е нормално да не пали, когато е богата на газ, т.е. колата се опитва после да запали с 15-25% по-малко бензин от реално нужния.
отделно, ако е карана дълго на газ и са позапушени бенз. инжектори ще и е нужно още повече бензиново време за да пали и работи стабилно на бензин :)
така че аз бих направил газовото време 3-5% по-голямо

само за пример - на моята кола газовата е с OBD настроено да държи корекциите в рамките на +-5%, и въпреки това сутрин потеглянето е леко тегаво, трябва да я бъзна леко, просто газовите инжектори улягат и с увеличаването на хода се увеличава впръсканото количество за едно и също време :)

Re: различни инжекторни времена

Публикувано на: Пон Яну 25, 2016 9:54 am
от del7710
Здравейте,

Не паленето при напълно изстинал двигател е решено.
Виновниците за непаленето при напълно изстинал двигател е решено! Вината е колективна :lol: :
1. Един газов инжектор, който изпуска много малко газ. Прави балонче с диаметър около 3мм за минута и нещо.
2. Предпазния клапан на изпарителя, който изпуска доста. Някой дали знае при какво налягане трябва да сработва това чудо?