Коментар за живота, вселената и всичко останало

Всичко което не влиза в другите теми.
plm

Мнение от plm »

Хайде и аз нещо да кажа. Определено няма да бъде пълно мнението ми, защото сега съм много изморен, но поне ще започна.
Помпите VP 44 и 29/30 никога няма да могат да се програмират на KTS.
За съжаление, в България при проблеми с коли с такива помпи се подхожда неправилно. Разглобяват се масово, подменят се механични или електронни елементи и после я тръгне някакси колата, я не тръгне. Следващата стъпка/диагноза/ е изгорял ел.блок на помпата. Купува се нов, но той е празен. И пак нищо не става. Програмирането на нов, празен блок е доста по-рисковано, доста по-скъпо и сложно. Сигурно България е относително е най-големия консуматор на нови ел. блокове за тези помпи. Тези блокове имат общо 4 места за програмиране, т.е. 3 основни ремонта или освен заводското още 3 проверки, настройки и програмиране/или актуализиране/. Аналогично е и при моторите-2 или 3 основни ремонта и после -брак.
Правилния подход при съмнения за неизправност е проверка на стенд /20-30-40 лева/ и последващо/при нужда/ стендоване, регулиране, т.е.препрограмиране за примерно 400-500 лева. Това е начина.
Както виждам вече масово се ремонтират и Common Rail помпи. Това е гаранция, че много скоро множество коли в България с такива системи ще са неподвижни.
На този етап най-близкото място за правилна,истинска проверка на CR системи е Чехия, но скоро ще има и у нас. Относно фиксирането на CR инжекторите със сериен номер на определеното място-това е незначителен проблем за България. Така трябва да бъде, но неспазването му ще доведе до отклонения от еко нормите-евро 3, например. Това не е актуално сега у нас.
Iordan.Dotchev

Мнение от Iordan.Dotchev »

МНого точно казано за KTS, както и за ремонтите. Напоследък наблюдаваме тенденция за опити за ремонт на електрониката им, които са направо безотговорни. Вследствие на тях се губи ефекта от прецизната настройка и често тя става невъзможна, водейки до смяна на блока след себе си. Истинското програмиране се прави на стенд по-точно EPS 815 и добавка VP44. В момента в България има два такива и до няколко месеца ще инсталираме трети. Първият е в Супер Дизел (околовръстното на София - Драгалевци), вторият в НН Сервиз (София Техно тест). Така че не е необходимо да се ходи до Чехия.
plm

Мнение от plm »

Iordan.Dotchev написа:МНого точно казано за KTS, както и за ремонтите. Напоследък наблюдаваме тенденция за опити за ремонт на електрониката им, които са направо безотговорни. Вследствие на тях се губи ефекта от прецизната настройка и често тя става невъзможна, водейки до смяна на блока след себе си. Истинското програмиране се прави на стенд по-точно EPS 815 и добавка VP44. В момента в България има два такива и до няколко месеца ще инсталираме трети. Първият е в Супер Дизел (околовръстното на София - Драгалевци), вторият в НН Сервиз (София Техно тест). Така че не е необходимо да се ходи до Чехия.
CR за сега става само в Чехия, това имах предвид.
За VP 44 това са двете места в България. Другите близки места са Румъния, Белград ...
Iordan.Dotchev

Мнение от Iordan.Dotchev »

:D Както е тръгнало до края на годината ще имаме и ние. Самата помпа не е проблем, за нея има части и тя или има налягане или не. По-интересното са инжекторите и теста им в работни условия, като за тях вече също има ремонтни комплекти, но за жалост само за механичната част.
plm

Мнение от plm »

Iordan.Dotchev написа::D Както е тръгнало до края на годината ще имаме и ние. Самата помпа не е проблем, за нея има части и тя или има налягане или не. По-интересното са инжекторите и теста им в работни условия, като за тях вече също има ремонтни комплекти, но за жалост само за механичната част.
Не съм много съгласен, че на помпата се гледа само дали има налягане или не.
Инжекторите са другото нещо. В България с лошата нафта големите проблеми първо са с инжекторите.
Доколкото знам не до края на годината ще има оборудване в България , а по-рано. Ако сроковете за доставка са 10-12 месеца- това е друго нещо.
Заключено