Здравейте колеги,
какво е вашето мнение за ситуацията: Пежо 106 1.4i 98г., KFX мотор, с ИММО на блока за управление :-/
Оригиналният компютър липсва, бил е повреден от "майстори" при първоначалната диагностика (колата не палела още от началото), вадили процесори вътре от платката и съвсем му разказали играта..
След няколкодневно обикаляне по всичи места за части 2ра у-ба се оказа, че е страшно трудно да се намери НЕЩО за кола по-нова година. Все пак успяхме да намерим една-две бройки ECU на въпросната система (Marelli IAW 1AP.81), но всичките са кодирани.. :-/
Стъпка номер 2 : свързахме се с хората в Пежо (в кв.Люлин), където ни беше обяснено , че не било фирмена политика и "не можели" да обучат новото ECU със стария иммо на колата. Единственото решение, което ни беше предложено оттам беше... да си купим ново ЕCU, барабар с имото и ключа ..
Естествено, след такъв отговор, стъпка номер 3 беше да запалим гумите и газ в посока колкото се може по-далеч от това пъклено място, сервиза на Пежо
И така, всичко наново. Пробвахме следното, сложихме комп. от работещ Citroen AX 96г., ~същата система(1АР.40) ,НО без иммо в него Колата работи!
Сега остава да се намери и такъв компютър отнякъде, ако имате нещо подобно, можем да се свържем. Ето още веднъж какво ни трябва :
ЕCU Magnetti Marelli 1AP.40 (или 1АР.81) БЕЗ иммо вътре (това са най-ранните модели, от 96г.)
Ако има колеги някъде в София където можем да обучим един от намерените от нас компютри, също е вариант!
Проблем с имобилайзер на Peugeot 106
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 10:59 am
- Местоположение: VIDIN
- Обратна връзка:
не мрази Пежо много ме кефят изкарват се пари от тяхniki написа:Хора, помагайте!
На тоя паметник почнаха да му ръждясват дисковете от седене!...:-/
Руснаците пишат : Наиболее распространенная неисправность – отказ иммобилайзера, преимущественно на машинах 1997 г.в.
Тоя автомобил ще ме накара да намразя марката Пежо.. :-/
immo peugeot 106
Извинявам се колеги ама някой ми е махнал телефона.Пишете на и-мела тогава ще се разберем,ssivov@yahoo.com
Какво стана с Пежото ли? Ами вече бръмчи по софийските улици..
След продължилото близо месец обикаляне по преставители на Пежо, консултации с колеги и търсене на компютри решихме, че все пак няма да им се дадем на французите и ще пробваме да излезем от ситуацията някак.
Ето какво направихме: тъй като колата имаше инсталирана метанова уредба, основното беше да изкараме запалването, пък ако заработи и на бензин - още по добре. Оказа се, че много сходна система се слага на по-старото поколение на Пежо-Ситроен с компютри IAW 8P. Естествено в 92-93г. никой не си е и помислял да слага имобилайзери в компютрите...
Намерихме ECU 8P.20 от Ксантия 2000 кубика (!) и се заехме с преправянето на инсталацията. На практика това, което остана като недостатък е системата за управление на компресора на климатика, тъй като на Пежото цялата климатична система е доста по-различна. Иначе всичко заработи нормално - бобини, инжектори, празен ход, ламбда контрол...
След това отидохме на проба и естествено излезе и недостатъка на това решение : при натискане рязко на педала на газта, колата забива нос и светва чека. Оказа се че при изключен темп. датчик охл. течност, колата работи перфектно, ускорява се , пали добре и т.н. При многократните проверки се установи, че при включен датчик колата прекъсва, защото компа прекъсва захранването до главното реле (дюзи, помпа, бобини) - защо го прави обаче ми е непонятно. Ако някой има някакви предположения, нека да сподели. А при изкл. темп. датчик ето какво става : честотата на импулсите на инжекторите се удвоява, pелето не изключва и колата се изфорсира без проблем...
Странен дефект наистина, но все пак без датчика работи - и клиента доволен, че може да се придвижва, и ние доволни, че си го махнахме от главата това Пежо.. А що се отнася до вървежа на бензин - хм, чип-тунерите могат да ни дишат прахта! ( 75 ->123 к.с. )
Още нещо, още от самото начало вкарваше като грешка неправилен сигнал обороти. Предполагам има някаква разлика в маховика и разположението на маркерите за ГМТ на 2те системи. Някой знае ли какво е разположението им и броя на зъбите на Ксантия, 93г. примерно? При Пежото липсват 2 зъба, един до друг.
След продължилото близо месец обикаляне по преставители на Пежо, консултации с колеги и търсене на компютри решихме, че все пак няма да им се дадем на французите и ще пробваме да излезем от ситуацията някак.
Ето какво направихме: тъй като колата имаше инсталирана метанова уредба, основното беше да изкараме запалването, пък ако заработи и на бензин - още по добре. Оказа се, че много сходна система се слага на по-старото поколение на Пежо-Ситроен с компютри IAW 8P. Естествено в 92-93г. никой не си е и помислял да слага имобилайзери в компютрите...
Намерихме ECU 8P.20 от Ксантия 2000 кубика (!) и се заехме с преправянето на инсталацията. На практика това, което остана като недостатък е системата за управление на компресора на климатика, тъй като на Пежото цялата климатична система е доста по-различна. Иначе всичко заработи нормално - бобини, инжектори, празен ход, ламбда контрол...
След това отидохме на проба и естествено излезе и недостатъка на това решение : при натискане рязко на педала на газта, колата забива нос и светва чека. Оказа се че при изключен темп. датчик охл. течност, колата работи перфектно, ускорява се , пали добре и т.н. При многократните проверки се установи, че при включен датчик колата прекъсва, защото компа прекъсва захранването до главното реле (дюзи, помпа, бобини) - защо го прави обаче ми е непонятно. Ако някой има някакви предположения, нека да сподели. А при изкл. темп. датчик ето какво става : честотата на импулсите на инжекторите се удвоява, pелето не изключва и колата се изфорсира без проблем...
Странен дефект наистина, но все пак без датчика работи - и клиента доволен, че може да се придвижва, и ние доволни, че си го махнахме от главата това Пежо.. А що се отнася до вървежа на бензин - хм, чип-тунерите могат да ни дишат прахта! ( 75 ->123 к.с. )
Още нещо, още от самото начало вкарваше като грешка неправилен сигнал обороти. Предполагам има някаква разлика в маховика и разположението на маркерите за ГМТ на 2те системи. Някой знае ли какво е разположението им и броя на зъбите на Ксантия, 93г. примерно? При Пежото липсват 2 зъба, един до друг.