Питане за размер на сесител на LPG
Re: Питане за размер на сесител на LPG
Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел.
Явно нещо е преправяно по тази кола. Оригиналният MAF за този мотор е на Siemens с парт номер: 5WK9 606.
извидите са му:
1 - изх. сигнал темп. вх. въздух;
2 - маса;
3 - изх. сигнал за измерен разход въздух
4 - захранване +12V след подаване на контакт .
Правилната работа на дебитомера може да се провери с оп-ком, като на ПХ нормалните стойности които трябва да отчита разходомера са 11....13кг/час (~0,8V). При подаден контакт, напрежението на изхода (pin 2) трябва да е около 0,04V.
Със сигурност този смесител бърка работата на двигателя, и докато го стиска за гушата няма как да го нагласш стабилно на бензин!
За да станат нещата като хората, за този мотор е добре да се направи едно профилактично почистване на дроселовата клапа, ЕГР, и инжекторите. Много е чувствителен към тези неща.
Ето и още нещо което би могло да помогне:
http://www.opel-scanner.com/forum/index.php?topic=180.0
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел.
Явно нещо е преправяно по тази кола. Оригиналният MAF за този мотор е на Siemens с парт номер: 5WK9 606.
извидите са му:
1 - изх. сигнал темп. вх. въздух;
2 - маса;
3 - изх. сигнал за измерен разход въздух
4 - захранване +12V след подаване на контакт .
Правилната работа на дебитомера може да се провери с оп-ком, като на ПХ нормалните стойности които трябва да отчита разходомера са 11....13кг/час (~0,8V). При подаден контакт, напрежението на изхода (pin 2) трябва да е около 0,04V.
Със сигурност този смесител бърка работата на двигателя, и докато го стиска за гушата няма как да го нагласш стабилно на бензин!
За да станат нещата като хората, за този мотор е добре да се направи едно профилактично почистване на дроселовата клапа, ЕГР, и инжекторите. Много е чувствителен към тези неща.
Ето и още нещо което би могло да помогне:
http://www.opel-scanner.com/forum/index.php?topic=180.0
Re: Питане за размер на сесител на LPG
А кое му е проблемното?mafiota написа:Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Питане за размер на сесител на LPG
Всичко, като започнеш от :ECU, блок бобина, дебитомер, ЕГР, титаниевата ламбда (при ХЕ1), проблемен датчик на коляноваия вал, аномалии при запушване на катализатора, проблема с шпонката на зъбното колело на коляновия вал.... и стигнеш до високия разход на масло ...ipivan написа:А кое му е проблемното?mafiota написа:Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Питане за размер на сесител на LPG
За някои е проблем, а за други доход...
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Питане за размер на сесител на LPG
Аз съм с такъв мотор и с нито едно от споменатите неща не съм имал проблем.mafiota написа:Всичко, като започнеш от :ECU, блок бобина, дебитомер, ЕГР, титаниевата ламбда (при ХЕ1), проблемен датчик на коляноваия вал, аномалии при запушване на катализатора, проблема с шпонката на зъбното колело на коляновия вал.... и стигнеш до високия разход на масло ...ipivan написа:А кое му е проблемното?mafiota написа:Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел
Сменял съм само разни мандалми по ходовата част!
За ECU-то проверих,за по-малко от 500лв. в Английския Ибей се предлага ECU-kit.Включва ECU,IMMO Box и транспондер.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Питане за размер на сесител на LPG
Значи си късметлия, и това може само да те радва.ipivan написа: ..............
Аз съм с такъв мотор и с нито едно от споменатите неща не съм имал проблем.
Сменял съм само разни мандалми по ходовата част!
.............
А за ECU-то ми е интересно каква е техниката на запояване на алуминиевите косъмчета към метализираната пътечка на керамичната платка, ма никой не казва...,не че ще взема хляба на някого ...
Между другото руснаците слагат без проблем на този мотор дебитомер от ВАЗ 2107
Re: Питане за размер на сесител на LPG
Това е идея и ако е по- евтин.............mafiota написа:Значи си късметлия, и това може само да те радва.ipivan написа: ..............
Аз съм с такъв мотор и с нито едно от споменатите неща не съм имал проблем.
Сменял съм само разни мандалми по ходовата част!
.............
А за ECU-то ми е интересно каква е техниката на запояване на алуминиевите косъмчета към метализираната пътечка на керамичната платка, ма никой не казва...,не че ще взема хляба на някого ...
Между другото руснаците слагат без проблем на този мотор дебитомер от ВАЗ 2107
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
Re: Питане за размер на сесител на LPG
незнам, но щом го слагат явно им идва по-тънко. Пак е SIEMENS , но с парт номер 5WK9 7014, и е с 5 извода.
Ако някои може да си намери, ето я схемата на свързване:
Иначе в Косер предлагат за този мотор дебитомер HUCO за около 130лв.
Ако някои може да си намери, ето я схемата на свързване:
Иначе в Косер предлагат за този мотор дебитомер HUCO за около 130лв.
Re: Питане за размер на сесител на LPG
E такива слагам! Детето на приятеля е болно нещо и тия дни ще меря и кроя! Много благодаря колега за инфото!Това си е цял подарък!За всички!
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
Re: Питане за размер на сесител на LPG
дебитомер? за 2107 ? егати модерната седмица
вероятно в бг е доста по трудно да се набави такъв вместо оригинален
руснаците са си в епохата да оправят колите с каквито части имат, да се разбира ваз, газ, азлк
като няма риба и рака е риба
вероятно в бг е доста по трудно да се набави такъв вместо оригинален
руснаците са си в епохата да оправят колите с каквито части имат, да се разбира ваз, газ, азлк
като няма риба и рака е риба
Re: Питане за размер на сесител на LPG
интересни решения имат
на блокбобината и на ламбдата също са намерили заместители
на блокбобината и на ламбдата също са намерили заместители
Re: Питане за размер на сесител на LPG
Бобината я заменят със 4 бобини от последните Жигулита с 16 клапана.Там на това Жигули са 4 бобини набучени на свещите.Само че по този начин излиза по-скъпо отколкото ако се сложи нова бобина по каталог.mafiota написа:интересни решения имат
на блокбобината и на ламбдата също са намерили заместители
По-скъпо е тук,на Руснаците може по-евтино да е.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Питане за размер на сесител на LPG
След мерене и теглене установих:
-няма маса на буксата(благодаря за помоща)
-без допълнителна маса пали нормално ,нестабилен в ниските обороти и не поема газта(педала).Измервания-на РС сигнала е 5,1в ,а на мултицета 10в на 3 пин ,10.6в на 2 пин РС отчита 15гр на въздуха.Осцито държи права линия на всеки пин с тези параметри и на ПХ и при газиране.
-с допълнителна маса-РС отчита 0.02в на 3пин-0.2в на 2пин-0в.Колата не пали.РС отчита реална температура на въздуха.РС ползвам ОР-Сом.
-ще разчеквам инсталацията до ЕБУ.
питане-свързването на 2и3 кабел от преди мен може ли да бъгне ЕБУ?Защото май на там отиват нещата!
-няма маса на буксата(благодаря за помоща)
-без допълнителна маса пали нормално ,нестабилен в ниските обороти и не поема газта(педала).Измервания-на РС сигнала е 5,1в ,а на мултицета 10в на 3 пин ,10.6в на 2 пин РС отчита 15гр на въздуха.Осцито държи права линия на всеки пин с тези параметри и на ПХ и при газиране.
-с допълнителна маса-РС отчита 0.02в на 3пин-0.2в на 2пин-0в.Колата не пали.РС отчита реална температура на въздуха.РС ползвам ОР-Сом.
-ще разчеквам инсталацията до ЕБУ.
питане-свързването на 2и3 кабел от преди мен може ли да бъгне ЕБУ?Защото май на там отиват нещата!
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
Re: Питане за размер на сесител на LPG
2 и 3 са маса и сигнал от дебитомера. какво да му бъгне??? все едно липсва сигнал!
тези блокове, както колегите по горе споменаха, имат склонност да страдат от прекъснати косми между буксата и платката, но няма правило, просто се случва често.
тези блокове, както колегите по горе споменаха, имат склонност да страдат от прекъснати косми между буксата и платката, но няма правило, просто се случва често.