зацепване на гнп на спринтер

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
vesko
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Нед Яну 04, 2009 2:52 pm

зацепване на гнп на спринтер

Мнение от vesko »

спринтер 99г, 2,9 дойде с теч в помпата свалих я и сложих друга,зацепването по-аутодата направих както и до сега съм правил,не съм я гледал за други проблеми дори не и измерих клапанчето взех я от доверен човек с уговорка,както и да е върнах старата с която се местеше буса и пак не пали, само на въже пуши бяло та даите някви белези за зацепване явно има проблем с упътването в,, аутодатата;;
gtg1973
КОЛЕГА
Мнения: 57
Регистриран на: Пон Сеп 30, 2013 9:24 pm
Местоположение: Бяла Слатина

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от gtg1973 »

Няма проблем в аутодатата.
Аз я зацепвам по следният начин:
1.Белези на колянов вал и разпределителен вал да съвпадат.
2.Връщам кол.вкол.вал на 15 градуса преди ГМТ.
3.Двойният шлиц на ГНП да сочи на 11 часа (като я гледаш отпред).
4.Поставяш и стягаш помпата(дори и така трябва да запали).
5.С индикаторен часовник настройваш хода на буталото на помпата на 0.9 мм .
При това положение при нормално вътрешно налягане на ГНП всичко прябва да е наред гледано на стар диагноза.
Поздрави.
vesko
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Нед Яну 04, 2009 2:52 pm

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от vesko »

мерси колега,пак я направих по-датата както си описал и всичко е ок.
Vasko84
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 02, 2017 9:22 am

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Vasko84 »

Здравеите колеги аз имам същия проблем с ГНП то четох внимателно и разбирам всичко перфектно с една малка недостатачност кое е двоиня шлиц при мен няма такова на зъбното колело имам само една дупчица а на ГНП то нямам отвор за стопер да го зацепя ако някои може да ми помогне БЛАГОДАРЯ предварително :roll: :cry:
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Todio »

Колегата gtg1973 е описал процедурата с малка, (но значителна) подробност - помпата се сваля на 15 градуса след ГМТ. Ако няма сдвоен зъб, (което много ме съмнява), развиваш гайката на колелото и гледаш къде е клина - той трябва да е ориентиран към белега на корпуса. Зацепваш, 2 оборота, елемента на 0,9 по индикатор и газ.
Vasko84
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 02, 2017 9:22 am

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Vasko84 »

Тази помпа е с много шлици и няма белези до колкото разбрах трябва да се прави на стенд
Vasko84
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 02, 2017 9:22 am

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Vasko84 »

Няма сдвоен зъб нино клин колелото можеш да го сложиш по всякакъв начин дори и по помпата няма отвор за зачопване .... старя маистор я е извадил без да гледа нищо и без да докара мотора на белези
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Todio »

Аз лично до сега не съм виждал колело без здвоен зъб (това не означава, че няма), но това е помпа VE и задължително има клин.
kaspar88
Мнения: 10
Регистриран на: Пет Ное 11, 2016 5:31 pm

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от kaspar88 »

Здрасти, Веско,Аександър се казвам.Аз в момента съм на подобен на твоя казус.Та и моето гнп е бош ve на фиат скудо.Аз имам белези де ВЕЧЕ :D ,но експериментирах зацепих си кол. вал,разп. вал и гнп завъртях на ръка с ключ при развита тръбичка на 1 цилиндър от помпата ама освободи хубаво тръбичката да видиш като въртиш гнп с ключ или тресчотка за по лесно кога ще ти пусне нафта . Точно момента на прокапване на гориво и си бележиш колелото..Сега незнам моята гнп е механична и метода е безпогрешен.Даваш и на контакт колата де та да е отворен клапана за горивото.И успех надявам се ,че съм бил полезен.Ако има нещо пиши.Има и други колеги и те дават добри съвети.
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Todio »

Колега тук става въпрос за помпа с процесорно управление, не за дизел от 50-те години.
Vasko84
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 02, 2017 9:22 am

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от Vasko84 »

Зацепих я малко трудно но се оправих благодаря на всички
snoopito
Мнения: 9
Регистриран на: Съб Фев 11, 2017 3:40 pm

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от snoopito »

Todio написа: Съб Фев 04, 2017 10:08 pm Колега тук става въпрос за помпа с процесорно управление, не за дизел от 50-те години.
Помпата е на принципът на дизела от 50-те години: С въртенето на оста помпата механично прави налягане и го подава към съответеният цилиндър. Щом помпата няма белези се зацепва с индикаторен часовник по зададена стойност която не при всяка помпа е еднаква. Процесорното ти управление се нарича Блок за управление на помпата (Einspritzpumpe steuergerät) и то по никакъв начин не указва влияние на редът и момента на впръсване.
ilianski82
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Мар 10, 2021 3:00 pm

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от ilianski82 »

Здравейте колеги искам да питам как е редът на тръбичките на нафтова помпа на спринтер 2.9
ilianski82
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Мар 10, 2021 3:00 pm

Re: зацепване на гнп на спринтер

Мнение от ilianski82 »

Казвам се Илиян Илиев здравейте
Публикувай отговор