Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
DaniChervenski
Мнения: 19
Регистриран на: Вто Апр 04, 2017 1:20 pm

Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от DaniChervenski »

Здравейте колеги, проблемът ми е следния - Имахме две спречквания с въпросния Р38 - Първото беше с таблото всички лампи светеха и премигваха в зависимост от консумацията на инсталацията съответно при включване на фарове мигачи и т.н. както и нито един от стрелковите уреди не работеше. След дълго търсене на лоша връзка се озадачихме към ВеСМ-а и таблото в последствие се оказахме прави сменихме ги и двете защото и е двете имаше проблем и всичко се оправи, но малко преди да започем да търсим проблеми по инсталацията джипа някакси спря да се форсира нормално, изобщо спря - форсира се бавно до около 1500 об/мин да бъдем точни - 1440. Първо след диагностика на мотора четейки го с Delphi-то като BMW 2.5 TDS набедих APP (Acceleration Pedal Position) Sensor,защото беше една от грешките които излизат, заедно с Fuel Quantity control unit in pump, EEPROM 1, Computer и Loop controlled boost pressure. Реших че някой могат да стоят там отдавна изчистих ги запалих да поработи подадох му няколко пъти газ (До 1500 об/мим разбира се) и след последващата проверка останаха само Датчика за газта и EEPROM, Computer 1 - Да ама след голяма борба с демонтажа и щателна проверка спрямо данните от Autodata-та и понеже там няма данни за този датчик при Land Rover разгледах как стоят нещата при BMW E36 2.5 TDS Където ми се видя аналогичен датчика както и конектора - Накратко съпротивлението почти отговаря на нормата +100 Оhm над нормалното при нормално състояние и „Газ до дупка” също така съпротивлението се променя гладко което изключва варианта за лоша връзка в потенциометъра вътре и би трябвало всичко да е наред. Но уви - неще и неще .... Та въпросът ми е при този модел алармата и имобилайзера имат ли връзка с някое ограничение над ECU-то освен блокиране на стартера, защото и при стария ВеСМ го правеше и при новия също, като да поясня само, че сме шунтирали имобилайзера докато намерим решение - И не не е това причината преди си палеше работеше и не се форсираше без никакви блокировки от страна на стария ВеСМ. Много ще съм благодарен ако някой се отзове с подобен проблем. Лека вечер на всички и благодаря за отделеното време.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от bobolin4o »

Как точно изключихте имото?
С подмяна на цялото съсдържание на Еепрома или...?
Ако искаш, използвай си телефона за да си поговорим, а не да пишем цели страници тук... а и по-бързо ще стане.
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
NASKO12234
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
Местоположение: Германия

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от NASKO12234 »

Колега, говориш за съпротивление, а замери ли захранването на педала. Трябва да има 5 волта и второто е 12 волта. За 12те волта има един бушон на десния подкалник в пластмасовата кутия където са и ЕКУтата. Да не е станало нещо когато сте ровили там. Успех.
DaniChervenski
Мнения: 19
Регистриран на: Вто Апр 04, 2017 1:20 pm

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от DaniChervenski »

Относно имобилайзера - не сме го изключили а по-скоро заобиколили BeCM-а в това отношение и не ни блокира стартера. За презапис на EEPROM-а от стария на новия ще мислим след като отстраним проблема с оборотите. Колега NASKO12234 за какво са тези 5V и 12V ли да разясниш малко по-подробно (5V от ECU-то ли са защото имам съмнение че там пропада напрежението) в смисъл кое от двете от къде идва и къде и за какво отива(Много станаха въпросите 😀😀😀) , много ще бъда благодарен. И предпочитам а и ще е полезно да разискваме темата тук, защото след доста търсене никъде не намерих нищо по конкретния въпрос.
DaniChervenski
Мнения: 19
Регистриран на: Вто Апр 04, 2017 1:20 pm

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от DaniChervenski »

Колеги, реших си проблема - оказа се лоша връзка в кръглата букса зад ECU-то.Жилото от Пин-1 на конектора на датчика за газта което отива директно към Пин-37 на конектора на ECU-то и преминава през въпросната букса нямаше никакъв контакт , а това жило участва във веригата на потенциометъра. След проверка и наличие на сигнал от двете страни на буксата но липса на преход през нея промихме натегнахме пластинките и всичко проработи съвсем нормално. Благодаря на всички отзовали се!
NASKO12234
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
Местоположение: Германия

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от NASKO12234 »

Колега, радвам се че си решил проблема. Казах ти за захранванията на педала да провериш защото този го ядах и аз преди време. На Acceleration Pedal Position има две захранвания - едното е 5 волта а другото е 12 волта. В моя случай беше явно че го бяха правили от десен на ляв волан и на педала кабелите бяха запоявани на около 10 см. от педала но не бяха добре изолирани и изгаряше бушона.Важното е че проблема е решен и клиента е доволен, а по важното е на джоба да се отрази добре. А още по важно е че сподели решението на твоя проблем. Поздрави.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от ivanovbg »

Добре си се справил колега. Следващия път първо откачаш буксата на компа и от нея мериш датчиците. Спестяваш си лежане при "педалите". :wink: После подкарваш "По жицата" и ... те така.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
DaniChervenski
Мнения: 19
Регистриран на: Вто Апр 04, 2017 1:20 pm

Re: Range Rover P38 - 2.5 DSE - Проблем с оборотите

Мнение от DaniChervenski »

На датчика има налични 3х12V, Като само 2 се ползват едното за потенциометъра, другото за някакъв дискретен сигнал който предполагам указва на ECU-то че педала е натиснат - третото е за kick down-а към кутията и не се ползва - 5V в моя случай няма. Датчика не можех са съм на 100% сигурен дали ще мога да го хвана на ECU-то, защото както казах се ориентирам спрямо BMW E36 2.5 TDS в Autodata 3.45 и въпреки че моторите са еднакви незнам англичанина какви решения за изпълнение е взел.
Публикувай отговор